1 Apr 2017

Allah, Rakyat Juga Jadi Saksi Kepada Kebodohan Dan Kebebalan PAS

‘ALLAH, rakyat jadi saksi’

KUALA LUMPUR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu diberi peluang berhujah secara ilmiah dan demokrasi berhubung isu pindaan RUU Akta 355.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, langkah itu dapat memberi pencerahan kepada pihak yang takut dan ragu berhubung pindaan RUU 355 tersebut.

“Semoga ALLAH memberi laluan untuk Pas membentangkan RUU 355 dalam sesi Parlimen kali ini,” katanya.

Katanya, Pas menjalankan tanggungjawab ummah memperjuangkan RUU 355 ini.

“ALLAH SWT dan rakyat (akan) menjadi saksi,” katanya.


Sementara itu, Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, kegagalan BN membentangkan RUU itu mengukuhkan kebenaran agar Pas membawanya sendiri di Parlimen.

“Sebagaimana pernah disebut dan diakui sendiri oleh seorang wakil rakyat Umno di Dun Kelantan sebelum ini, hanya Pas yang mampu dan bersedia. Umno masih belum mampu," katanya. -SH

ULASAN GB

Begitu mudah pemimpin PAS menggunakan nama Allah untuk menjustifikasikan perbuatan mereka sekalipun belum pasti perbuatan mereka itu layak diterima dan diredhai Allah swt.

Memperjuangkan RUU355 tetapi mengabaikan sekalian masalah rakyat yang lain disamping memaki hamun dan memutuskan silatur-rahim dengan pihak lain, apakah tindakan sebegitu diterima dan diredhai Allah?

Dan bukankah kebodohan serta kebebalan yang tiada taranya apabila mempercayai UMNO di dalam perjuangan menegakkan kebenaran dan menghapuskan kemungkaran?

Sabda rasulullah saw:

لاَ يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ

“Tidaklah seorang mukmin tersengat bisa dari lubang (binatang berbisa) yang sama sebanyak dua kali.” [HR. Al-Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah r.a.]

Sudah berapa kali agaknya PAS dan para pemimpinnya yang telah masuk ke lubang biawak? Mempercayai UMNO sekalipun telah dinasihakan oleh Almarhum TGNA agar jangan sesekali mempercayai mereka?



Ulama-ulama PAS yang ada kini ialah ulamak yang gila kuasa serta khianat kepada rakyat. Rakyat dahulu mengundi PAS di atas kapasiti mereka berada di dalam Pakatan Rakyat. Apabila PAS sudah menolak serta sudah enggan untuk bertahaluf siyasi dengan parti-parti di dalam PR, sepatutnya mereka menyerahkan semula kerusi-kerusi yang mereka menangi supaya diadakan pilihanraya baharu bagi rakyat menentukan wakil-wakil rakyat yang baharu.

Kerana melihat laba yang banyak di hadapan, geng ulamak ini mengambil langkah untuk menyingkirkan golongan progresif di dalam PAS sehingga yang tinggal kini di dalam PAS hanyalah yang bodoh-bodh dan bebal-bebal yang tidak lagi memperjuangkan rakyat tetapi memperjuangkan nafsu serakah sendiri.

Kita bagitahu kepada Deris, Allah dan rakyat jadi saksi terhadap kebodohan dan kebebalan  dan kejahatan kamu!





FEATURED ADS





20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila HATI sudah busok , setiap bende di buat nya tak akan menjadi

Itu lah PAS.

Tanpa Nama berkata...

Aik!? Beri peluang apa lagi utk bentang? 2 kali dah diberi peluang dlm parlimen, satu kali bentang kat padang merbok. Ok dah la tuuu.

Tanpa Nama berkata...

Sekarang lebih baik PH fokus pada PRU14. Jangan pedulikan parti yang gila talak. Turunlah padang tanya khabar rakyat. Jangan harap ceramah je. Rakyat lagi suka kalau pemimpin yang senang dijumpa.

Tanpa Nama berkata...

kalau kita lihat dr sudut yg lain, mungkin kita dapat faham knp perkara2 ini berlaku.

cuba kita anggap hadi dan bbrp lain ini ajen kerajaan umno yg menyusup kedlm pas. hadi tak pernah kena tangkap. mat sabu dan bbrp pemimpin Amanah pernah kena ISA, kerap kena angkut masuk lokap. tp hadi tak pernah. wlp amanat hadi tlh memecahbelahkan umat, kes memali dsb.

arwah musyidul dulu pernah dpt projek plus dan pengasas kerajaan perpaduwang dan mdpt rawatan dinegara kapir sbb tak yakin dgn IJN. wlpn Tun sendiri pernah dibedah diIJN. ada pemimpin pas yg cium tangan mb perak yg dirampas umno. knp sprm tak siasat kes2 penyelewengan yg berlaku wlpn tlh diberikan bukti? ada pemimpin pas dr panel forum perdana, bekas pensyarah. dan ada juga pemimpim pas yg masih lagi jadi pengarah university umno.

Tanpa Nama berkata...

Jika pun Hadi dibenarkan membentang pindaan RUU355 nanti, apakah beliau cukup berwibawa serta bersedia untuk menjawab segala soalan-soalan yang mungkin akan ditanya oleh ahli dewan semasa sessi perbahasan? Nanti tak pasal-pasal sipolan yang bertanya akan dituduh oleh Hadi dan barisan walaunta sebagai kafir, munafik dan entah apa lagi di dalam dewan.

Tanpa Nama berkata...

.
.
Hanya PAS yang layak dan mampu bawak RUU sebab itu je yang mampu dan layak.

Bagaimana jika Speaker yang tidak beri laluan bentang RUU ada kah Allah yang tidak benarkan kerana PAS tak layak dan tak mampu bentang humus?

Bukan sekali tapi dua kali.

Tanpa Nama berkata...

inilah padahnya bila dah disuap dedak....

Tanpa Nama berkata...

Ditakdirkan pendikar dewan tidak benarkan usul dibentang atau dibenarkan untuk dibahas oleh para perwakilan termasuk yang bukan islam adakah Hadi Awang akan mengkafirkan pendekar dewan dan yang islam kerana menanyakan sesuatu yang Hadi Awang sendiri tidak dapat menjawab soalan yang dikemukan oleh ahli dewan perwakilan wakil rakyat dari PAS sudah tentu tidaka kan bersuara kewrna mereka telah diarah berbuat demikian tapi bagaimana dengan perwakilan dari parti pembangkang yang lain kita tunggu dan lihat riaksi pemimpin PAS terutama ketua pemuda PAS yang bengok tu.

Tanpa Nama berkata...

Yang Idris cakap Allah jadi saksi..?

Se tahu saya Allah Maha Mengetahui. Yang jadi saksi Ia lah para Malaikat yang Mengatakan si Polan Si Polan bangun tengah malam solat.. Dan juga Tangan Kaki semua nya di soal sebagai saksi.

Kesaksian manusia apa lagi orang seperti Idris dan yang sewaktu dengan nya adalah satu pendustaan dan kepura-puraan.

Wallahhualam

Tanpa Nama berkata...

NAMA ALLAH ADALAH BUKAN BENDA YOU BOLEH MAIN-MAIN APATAH RUU355 IS NOT 100% IKUT AL-QURAN DAN HADIS DAN MASIH BERKITABKAN UNDANG2 PENJAJAH. ALLAH AND RAKYAT MENJADI SAKSI KEATASAN KEBODOHAN DAN KEZALIMAN PAS. PEMIMPIN YG BERAGAMA ISLAM BUKAN DIKALANGAN ORANG BODOH TETAPI DIKALANGAN ORANG YANG BIJAK PANDAI, SO HOW WE CAN TRUST U TO LEAD THE GOVERNMENT PAS? DENGAN DUNIA SEKARANG APATAH YAHUDI LAKNATULLAH NAK CARI PELUANG UNTUK HANCURKAN UMAT ISLAM, PERLUNYA PEMIMPIN YANG BIJAK, CONTOH TERBAIK WHAT HAPPEN IN TURKI YANG HAMPIR DIGULING OLEH PERBUATAN YAHUDI DAN SEKUTUNYA AMERIKA, ATAS KEBIJAKSANAAN PEMIMPIN DIAORANG ERDOGAN USAHA TERSEBUT GAGAL. YAHUDI DAN SEKUTUNYA TAK TAKUT DENGAN UMAT ISLAM HANYA MEMENTING DUNIA AKHIRAT SHJ DAN ABAIKAN TANGUNGJAWAB DUNIA, BUT TAKUT DENGAN PEMIMPIN YANG BIJAK MELAKSANAKAN HUKUM ISLAM DAN TANGUNGJAWAB DI DUNIA SEBAGAIMANA DIPERINTAH OLEH ALLAH SWT. IF U LEAD THE GOVERNMENT PAS I GUARANTEE TAK SAMPAI 24 JAM SUDAH AMERIKA DAN YAHUDI LAKNATULLAH MENJAJAH MALAYSIA. REMEMBER 1 UNDI PAS = 1 UNDI U BERI PELUANG KPD MUSUH ALLAH UTK MENJAJAH MALAYSIA.1 UNDI TO PH = HOPE AND MENJADI LAMBANG KETAKUTAN MUSUH ALLAH SWT DUE TO BERMULA ERA PEMIMPIN YANG BJAK MEMERINTAH.

Tanpa Nama berkata...

yg dah lulus, diwartakan dan diperkenan sultan ditganu pun tak dilaksanakan, inikan pula yg baru ura2.

nak tengok juga berapa tebal dan terperincinya ruu355 yg kamu dah bukukan. kalau setakat 2 3 helai kertas A4, tak perlulah sampai mengkafirkan org.

berhentilah menipu Allah, Rasul saw, umat dan diri sendiri. korg tau kan bhw ini cuma mainan politik kamu utk menangkan munafiq umno?

dari hudud kpd ruu. 2 kali diberi ruang, tp minta tangguh. kalau hudud kamu tu penting sangat, knp ditangguh 2 kali? brp ramaikah umat Islam yg terpaksa menjalani hukuman secular manusia sbb penangguhan kamu ini? siapa yg patut tanggung dosa2 mrk?

semoga org yg menipu Allah dan Rasul saw ditimpa dgn azab yg besar.

Ingatlah apabila walaun2 menyesal tak sudah serta mengadu kpd Allah swt:

Pada hari ketika muka mereka dibolak-balikan dalam neraka, mereka berkata: "Alangkah baiknya, andaikata kami ta'at kepada Allah dan ta'at (pula) kepada Rasul".Dan mereka berkata.:"Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah menta'ati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). Ya Tuhan kami, timpakanlah kepada mereka azab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar". (Qs. Al Ahdzab 66-68).

Tanpa Nama berkata...



Pendekar Mustar : Ani, angkat jemuran. Hujan dah turuuun...
Ish..ish..ish...ribut pun tidak, guruh pun tidak, hujan dah turun.

Ani : Tuan, itu bukannya hujan. Tuan dah kena ken....

Anak2 murid pendekar : Aaacobaaaan....

Hadi.Iran berkata...

bila sosak pas akan guna nama Allah. seolah Allah itu milik mereka saja. bercakap bagi pihak Allah sesuka hati. mereka fikir Allah hanya menilai kupiah logo dan nama parti. jgn samakan Allah Maha Bijaksana Maha Adil dengan penyokong pas yg sgt dungu dan jumud yg hanya tau sokong dan takbir kuat2 saja.

org lain tidak suka bersandar dgn nama Allah bukan kerana kurang iman tetapi kerana sentiasa tawadhuk dan sentiasa merasa 'khuatir berdosa' dan merendah diri.

mengenai hubungan dgn kerajaan selangor, kita nk tengok adakah Dewan Syura akan wala atau derhaka pada presiden?

atau adakah kerja memutus hubungan dgn semua org dilakukan oleh presiden sorang manakala utk terus hubungan demi masyyukk akan dilakukan oleh Dewan Syura.

bermakna kriteria ada hubungan dgn amanah dan dap bukan penentu hubungan dengan parti lain. yg menjadi ukuran pas adalah semata2 keuntungan politik dan masyyuk.

kenapa tiba2 nk tunggu keputusan Dewan Syura pulak?

dan rakyat harus sentiasa diingatkan dengan.....

ENAKMEN HUDUD DAN QISAS TELAH PERNAH DILULUSKAN OLEH DUN TERENGGANU TAHUN 2002 TETAPI TIDAK DILAKSANAKAN SETELAH 15 TAHUN BERLALU KETIKA PAS MEMERINTAH TERENGGANU.

munafik jenis apakah pas ini? yg dah lulus tidak dilaksana. yg baru hendak dibuat dengan cara yg sangat huduh hingga memecah belahkan rakyat Malaysia.


kita jangka ruu355 akan terus dipolitikkan sehingga PRU14 nanti.

ketika hampir PRU14 nanti, najib akan berlembut dgn ruu355 dan diserulah semua org wajib sokong bn dan jika tidak, pas akan guna label derhaka kepada Negara dan khalifah islam.

akan dikatakan najib sudah terima NASIHAT tuang presideng pas yg sgt bijaksana utk melembutkan hati najib demi perjuangan islam ruu355.

licik permainan assobiyah melayu dan assobiyah islam ini. namun rakyat bukan bodoh dan takkan lupa dgn rompakan dan penyelewengan Negara yg dilakukan khalifah itu. dan tidak akan lupa dengan 90j dedak yg misteri itu.

keperluan rakyat sekarang ialah utk hidup dgn lebih baik dgn pentadbiran yg amanah dan mementingkan rakyat, bukan rakyat kurang puashati dengan sebatan, penjara dan denda yg minimum ketika ini.

jika pun MCA menolak hudud pas dan masih menganggap ruu355 sebagai hudud, ia adalah kerana ruu tidak diurus dgn professional dan baik. ia byk menimbulkan salah faham dikalangan islam dn bukan islam. ia telah menjadi isu perkauman dan agama. dan inilah senjata tadisional umno yg kini diasah tajam oleh pas.

sedangkan umat islam sedar ruu bukan hudud sebenar dan tidak rosak akidah dgn sebab menolaknya. ia adalah perkara perundangan yg sgt teknikal yg patut dibahas oleh pengamal undang2 semata2 dan bukan ditabur kepada rakyat ukt dinilai dengan ancaman 'menolak islam' akan jadi kafir dan jirat cina tempatnya.

dan lebih buruk lagi dijadikan alasan kunun org bukan islam bersatu menolak islam. akhirnya akan dikafir harbikan. sedang khalifah itu dgn senang lenang menjual asset dan maruah Negara kpd kuasa besar kufur.

sgt tercemar islam kerana pas.

AR THEKID berkata...

Menarik utk dikaji

Tanpa Nama berkata...

Apa yang Hadi tangguh kan?

Dalam tangan Hadi kosong.

Jika RUU UMNO Hadi kata nak tenguk dulu, kenapa Hadi punya tak tunjuk kan dulu.

Semua ini auta. Bila jumpa Hartuti baru lah sebut Allah.

Taufek Mustafa berkata...

RUU 355 DENGAN RUU 356 APA BEZANYA GENG PAS TOLONG JAWAB.

Tanpa Nama berkata...

Jgn mare saudara2....pas kemaluan teramat sangat maka terpaksa sebut nama Allah lah,dpt pahala lah...padahal nk cover kemaluan yg teramat sgt akibat degil dgn nasihat2 rakan komponen ph..nasihat aku pula jgnla ph melayan pas.buang masa...fokus for next pru move on 3 penjuru..

Tanpa Nama berkata...



Derih dan walauns2 siku lutot patut wajib jd SAKSI..tlh pun trjd kpd sorang bekas MB geng lobai org kuat philkoddha ahWANG Ardy tu sndiri..

--Allah dah pun sungkur/lingkopkan krajaannya pd pru13 tup2 terus dia pitam dan jatuh koma ibarat jatuh ditimpa tangga!

--Simbolik trajis & lebih hina lg gara2 hudud "TIPU" ddlm niat mrk itu, lalu Allah hududkan kedua2(DUA2) belah kaki kanan dan kaki kiri nya sekali-CASH!!

--Dia kena hudud kedua2 kaki terlebih dahulu pastu barulah dia meninggal

--mrk coba meNIPU Allah..ttpi Derih dan walauns2 dptkah mnjd SAKSI bgmn trajis dan simboliknya Allah beri CASH kpd hudud "TIPU" mrk itu!?

DAN..

Yg memberi "restu" supaya DUA2 belah kaki nya itu "dihudud" adalah si ahWANG Ardy itu sendiri sbg rakan kamcing nya yg sejati!?

Hijau Putih berkata...

Sbb tu hadi sentiasa rasa diri dia besar, gah. Padahal penjara pun x penah rasa. Dia keluarkan amanat tp org lain yg tanggung dari amanat dia tu. Masuk penjara, mati terbunuh semua sbb amanat tu. Memang menarik dan memang patut dikaji dan dikorek siapakah hadi ni. Ditambah lg dia sanggup berpelukan dengan golongan syiah disaat umat Islam dirogol dibunuh di syria.

Tanpa Nama berkata...

Kan Pas ni Jeni's pusing kiri, pusing kanan, gostan Dan uturn terus jumpa PIGS.