23 Feb 2017

[VIDEO] Jemput Husam Rupa-rupanya Nak Maki Husam Depan-depan

‘Saya jemput Husam dengar bukan berceramah’

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Nor Azariza Alawi menjelaskan beliau ‘mengajak’bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa untuk hadir pada ceramah "Husam Lari Dari Debat Baiah" di Kota Bharu, pada Isnin lalu sebagai penonton dan bukannya sebagai penceramah.

Sehubungan, beliau kesal apabila sesetengah pihak cuba mengaitkan pelawaan menerusi Facebook miliknya sebagai jemputan rasmi Husam untuk berceramah bersama-sama pemimpin PAS lain.


“Saya mengajak beliau (Husam) untuk hadir sebagai penonton, bukan sebagai penceramah,” katanya yang dipetik akhbar Sinar Harian hari ini.

“Saya harap semua orang faham benda ini dengan jelas, kita jemput dia bersama-sama untuk dengar apa yang kita hendak sampaikan dalam ceramah itu, bukan jemput untuk bagi ceramah sebagaimana orang lain.

“Ceramah yang dianjurkan oleh Pemuda PAS negeri adalah ceramah mega terbuka dan bebas dihadiri sesiapa sahaja. Tetapi dia datang bersama pengikut-pengikutnya, kita jemput naik (pentas) sebab dia pimpinan parti walaupun dari AMANAH,” katanya.

Nor Azariza berkata demikian kepada Sinar Harian apabila diminta mengulas dakwaan Husam yang melihat tindakan penganjur menolak permintaannya untuk berucap sebagai tidak ‘gentleman’.

Mengulas lanjut, Azariza berkata, sepatutnya Husam menghormati perjalanan ceramah dan tidak perlu menimbulkan suasana yang kurang senang sepertimana yang berlaku.

“Jika beliau tidak puas hati bila nama dia terbentang dalam kain rentang ceramah yang bertajuk ‘Husam Lari Dari Debat Bai’ah’ lebih baik dia buat ceramahnya sendiri.

“Kita tengok siapa yang akan dengar ceramah dia,” katanya.

Isnin lalu, tanpa diduga banyak pihak, Husam muncul di di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu dan mengambil tempat di pentas ceramah dengan duduk di barisan kerusi di belakang Nassuruddin.

Husam berada di situ untuk beberapa ketika sambil mendengar ucapan yang mengecam dirinya.

Kemunculan Husam itu dikatakan menimbulkan ketidakselesaan penonton serta pimpinan PAS yang ada di atas pentas itu.

Menjelaskan keadaan itu melalui Facebook, Husam menulis: "Ingatkan malam ini debat baiah akan berlangsung. Malang! Bukan Husam lari. Husam mari."

Husam kemudian meminta sedikit masa untuk memberi penjelasan pada ceramah itu kerana ia secara khusus mengkritik dirinya.

Bekas setiausaha politik Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat itu memaklumkan kepada pengerusi majlis, beliau mesti diberi masa untuk berucap kerana namanya telah "dijual".

"Nazman (pengerusi majis) memberitahu, (Exco Kelantan) Datuk Nassuruddin (Daun) tidak benarkan!" katanya di Facebook.

Husam akhirnya meninggalkan kawasan ceramah selepas tindakan beberapa individu menyebabkan keadaan menjadi tegang. -mk



ULASAN GB

Tajuk ceramah pun pada malam itu sudah menunjukkan sifat penipu dan pendusta PAS Kelantan: "HUSAM LARI DARI DEBAT BAIAH".

Penipu dan pendusta kerana, Husam tidak lari malah dia hadirkan diri tetapi tidak lansung diberi peluang untuk membela diri walapun istilah digunakan ialah DEBAT. Debat gapo jika hanya sebelah pihak?

Lepas tu dijemput naik ke atas pentas, untuk apa? Supaya kamu dapat hentam dan belasah Husam depan-depan, untuk mengaibkannya depan-depan?

Husam tidak minta untuk bercerama tetapi kerana namanya telah digunakan di dalam tajuk ceramah itu, beliau sepatutnya diberi peluang untuk memberi sedikit penjelasan.  Tetapi tidak dibenarkan.

Bukankah itu binatang sifatnya?

Kamu menggelarkan diri kamu ulama, tetapi penakut dan pengecut apabila berdepan orang yang kamu maki dan caci itu!

GB jarang menggunakan bahasa kesat dan kasar, tetapi kerana orang-orang PAS termasuk ulamak-ulamaknya yang hari-hari kutuk dan maki orang AMANAH dengan cara yang biadab dan kasar, maka terpaksalah bahasa GB berbunyi demikian. GB sama sekali tidak apologetik tetapi pepatah Inggeris ada menyatakan "we dont whisper when they are shouting".

Hebat sangatkah GB? Hebat tak hebat, hukum kebenaran dan keadilan tetap berjalan. Setakat ini alhamdulillah, GB berada di atas landasan kebenaran dan keadilan dan akan sentiasa menang lantarannya!

Tentang baiah, GB sudah ulas sebelum ini di SINI. Yang nyata ATGNA sendiri pernah menyatakan:





FEATURED ADS



30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ulamak jenis apa begini...akhlaq mereka macam longkang, melolong-lolong macam pelesit gian sex!!!
Eh eh!!, pelesit main sex ke? Hehehe

Tanpa Nama berkata...

nakut apah pok pas ni,

Tanpa Nama berkata...

org jahil jadi tukang jaga agama.

kan dah kena bogel. ckp berdegar2. rupa2nya tak ada sijil. tak lulus universiti.

omar daud berkata...

Salam


Spotting ON GB:kEEP IT up.


sekian

Malaysiabaru berkata...

Ya betul

Natang cilako ahli party ajaran sesat (PiS)

Oghe kelate ado sipat nate.. Malah llagi teruk budaya pimpinan pis ini diajarkan kpd pemuda PiS

Pemuda PIS bukan saja ank murid nate... Tetapi merangakak menguap mcm ANAK KAMBING YG TERLEPAS DARI ALIRAN NASIONAL SERTA BUDAYA ISLAM SEBENAR..

@F&$%)#% PEMUDA PAS !

Tanpa Nama berkata...

Mengulas lanjut, Azariza berkata, sepatutnya Husam menghormati perjalanan ceramah dan tidak perlu menimbulkan suasana yang kurang senang sepertimana yang berlaku.

ularmakkkk ko xxxxxmak
mu ada hormat org....jemput org pah kutuk org tu
siap ngan banner lagi
hormat konon.....
hotmat diri anda sendiri dulu sebelum mitoo org hormat anda

TIMNAJIB berkata...

Nasaruddin Daud, Azariza Alawi dan ketua pemuda Pas Kelantan.. merekalah yang sebenarnya bersifat PONDAN!

Tanpa Nama berkata...

.

Kalau datang dengar sahaja tak payah lah jemput. Siap Husam elok-elok dibawah, di panggil naik atas pentas.

Itu nama nya pengecut sebab nak mengelak penceramah yang mengutuk pandang dan berdepan dengan Husam yang depan pentas.

Lagi satu, dalam otak dah hafal dan susun apa yang nak di cakap. Bila Husam datang mengejut, penceramah tak reti nak compute kan ayat dan kata-kata dalam kepala otak.

Macamana lah nak berdebat bila terkejut main lantak je bercakap.

hisham nor hisham berkata...

Ambo dulu sokong pas, skrg minat pada amanah sebab kebanyakan pemimpin di kalangan profesional yang Islamic, bukan saja pakar bidang masing2 malah, bijak berhujah... Ambo nok pesan pada penyokong supaya jaga adab bila bercakap spt pimpinan amanah yang begitu berhati2 bila keluarkan kenyataan...Tanpa maki hamun, tiada sumpah seranah... Penuh dengan fakta dan Dalil. Wallahuaklam.

BabaYaga berkata...

Ini lah ajaran agama hadi. PAS Islamic yg dulu dah takde. Ia berkubur bersama-sama TGNA.

Saadun Sulaiman berkata...

Saya sempat menonton kedua dua acara. Acara yang berhampiran dengan Stadium Sultan Muhammad Ke IV itu saya terpaksa mute the sound sebab saya benci dan meluat bila melihat gelagat EXCO Agama yang tidak mempunyi adab dan suka berbohong.

Acara di sebuah restaurant sayadapat sedikit info bila mana Y.B. Datuk Husam menjelaskan duduk perkara berkaitan dengan Ba'iah. Di sini ternyata bahawa Y.B Datuk Husam tidak lari dari debat tersebut. Kini Y.B Datuk Husam bersedia berdebat, bagaimana dengan EXCO Agama? Sebenar nya I just hate to see his bloody-face.

Tanpa Nama berkata...

APABILA SAYA TENGOK VIDEO TU, BERSEMANGAT SUNGGUH RUPANYA ULAMAK SERBAN TU BERUCAP, MACAM HITLER, MACAM WINSTON CHURCHILL, TEGANG URAT LEHER MENEGAKKAN KEBENARAN TENTANG KISAH BAIAH, HAL SUMPAH BERCERAI LAKI BINI.. KALAULAH DIA BERSEMANGAT MACAM TU UNTUK MEMPERJUANGKAN PERMASALAHAN RAKYAT KELANTAN ALANGKAH BAIKNYA, ATAUPUN DALAM PARLIMEN BERUCAP BERDEGAR-DEGAR MEWAKILI RAKYAT MEMBELA NASIB RAKYAT,.... - TQ Ancient Mariner.

Tanpa Nama berkata...

ajak ayam..

Tanpa Nama berkata...

hisham nor hisham.....kito samo2 humban PAS dalam PRU akan datang...

Saadun...exco agama tuh dah tak lama dah....dibenci semua ore di kelate...next pru...dok sajo laaa dia nati...takdok jawatan gapo2 laaa lepah PRU...dio ingat rakyat tok perati dan dok diam....rakyat menilai mengikut apo yg kamu lakukan...hok beli kereta2 mewah tuh...rakyat sedang memerhati dan menilai...kamu tunggu keputusan rakyat dlm next pru...

Tuan GB...pohon pencerahan di blog sayuti omar...ada diberitahu ada sorang korporat bertemu dengan hadi di luar negara...petikan di blog seperti berikut :

Dalam perkembangan sama bagi menguatkan ramalan Salaluddin itu, beberapa jam lalu telah diviralkan pertemuan Presiden Pas Abdul Hadi Awang dengan seorang korporat yang dikenali sebagai "muncikari" politik di luar negara.

Dipercayai pertemuan itu ada kaitan dengan perkembangan dan suasana politik dalam Pas. Sekiranya pertemuan itu bagi membincangkan soal, ayam itik, atau kambing lembu, tidak perlu ia diheret ke luar negara. Dipercayai selain daripada korporat muncikari itu hadir bersama seorang bloger yang dikenali sebagai tukang pusing isu (Mr Spin) nombor satu.

Khabarnya korporat berkenaan tidak mahu Abdul Hadi rapat dengan Najib dan mahukan kerjasama Pas - Umno diputuskan. Apabila dianalisa tugasan korporat berkenaan ia menunjukkan hubungan Pas dengan Umno sudah terlanjur jauh.

Apakah Pas kini sudah menghamilkan anak luar nikah dengan Umno? Walahu'alam.

Berbalik kepada ramalan Salahuddin tadi mungkin ia bertolak dari pekembangan dan maklumat yang ada dalam pengetahuannya.Tunggu perkembangan lanjut saya mahu jumpa dengan Salahuddin dan membuat sedikit research tentang pertemuan di luar negara itu.

Boleh risik-risik tak pasal ni...atau sesiapa yg ada info...mungkin saudara omar daud...

Tanpa Nama berkata...

satu jer... pis pondan

Tanpa Nama berkata...

.
.

Siapa yang pergi jemputan kenduri penyokong purple.. ingat-ingat, anda mungkin di jemput tapi bukan untuk makan. Tanya betul-betul jemputan macamana.

Anti Fitnah berkata...

Satu perkataan ..... MALU

Dah terkena badi Najib ...

HARAMJADAH
HARAMJADAH
HARAMJADAH

RUU ... dikatakan HUDUD
Tak sokong ... dikatakan terggadai Akidah
Bila bertanya ... dikatakan kita ni jahil

Sedarkah semasa kita dok kata orang lain buat fitnah sedangkan diri kita ni yang menyebabkan fitnah? Inikah manusia yang dikatakan akan memartabatkan Islam?

IbnAbdHalim berkata...

Semoga Allah melaknati perbuatan menjemput dengan tujuan mengaibkan tamu.

Tanpa Nama berkata...

pemuda apa lagu ni. ajak debat pun takut. ajak org datang semata2 mata nak suh org tu dengar makian depan2. kalo kata belakang jadi hukum mengumpat kot. tapi mu lupa. hukum org tanpa dibenarkan membela diri, lebih zalim dari Firaun . malah negara komunis pun ada undang2 yg membenarkan tertuduh membela diri. mcm ni puak yg nak kan Islam dan hudud. tingkahlaku dan akhlak jauh dari sifat2 seorang pejuang Islam sebenar. yg jadi exco dan adun pun bacul. takde telo. maybe telo2 mereka sudah dibeli oleh umno. kini ceramah2 pas sudah tidak diganggu polis seperti zaman dulu2. malah org2 kuat pas boleh berceramah sepentas dgn org umno juga masuk ke masjid2 dan surau2 kawasan umno demi mencari wang sampul yg lumayan. cuma jgn hentam tangan yg memberi dedak. hentamlah musuh2 umno yg nyata itu.

Tanpa Nama berkata...

PIS sekarang penuh dengan 'ulawak-ulawak' politik

Tanpa Nama berkata...

Baso parti pas bengong kelu..bodo..hok ado dlm pas lo ni..walaunta2 bodo tahap gaban

Pasbiol berkata...

itulah perangai pas. suka bermain dgn kata2. dipanjang2kan perkara bodoh mcm ni dgn hujah2 bodoh.

nasarudin daud kata tk perlu jumpa Qardawi.. debat je lah.

tapi bila husam muncul napa tk bagi mikrofon debat terus lah masa tu. dok ckp lagi seolah2 husam tk ujud masa tu.. kan ke bodoh sgt tu.

isu bodoh baiah akan dibesar2kan. mangsa banjir masih tkde rumah. org asal terus terbiar. balak terus ditebang.

isu baiah ni antara individu dgn Allah lah. apa yg kau pas sibuk2kan. bukan sumpah dgn nama hadi atau nasarudin..tp dgn nama Allah. so dh jadi urusan Allah dgn individu berbaiah lah.

tu sebab pas tk layak nk buat hudud sebab pas akan zalim. cara Nabi saw mengelak dpd menghukum org dgn harapan org yg berdosa tutup aib dan taubat dan bukan menghukum.

tapi cara pas nk korek juga kesalahan org lain, niat nk hokum demi dendam.

sama mcm umnu buat mcm2 fitnah sampai bulu dan dna anwar dikorek abis2an kerana dendam nk hukum anwar.

padan muka hadi kena belasah dgn Siti Kasim kerana gelar Siti kambing yg terpisah. kunun senang dimakan serigala. serigala yg sebenar ialah pas itu sendiri, yg kerjanya nk hukum org saja.

at least siti kasim perjuang kan nasib org asal yg dizalimi. dan balak yg ditebang dgn rakus. kedua2 ini ada nas dan dalil. sedangkan baiah talak isteri takde dalil dan bukan Sunnah.

so siapa yg lebih mengikut dalil dan nas? soal penampilan itu isu lain.

pas ni jenis tk tau malu. kutukan rakyat semakin byk kepada pas tp masih merasa mereka bagus islam dan mendapat redho.

penyokong pas.... tinggalkan lah pas tu. pas ajaran sesat sgt dh lari jauh dari Sunnah. pas lebih mengikut Sunnah hadi dan hadi mengikut Sunnah khawarij dan syiah.


Tanpa Nama berkata...



BACA

BACA dan BACA lah..

Quran = BACAAN yg terang

Quran = BACAAN yg terang lg mendalam

Apa itu FITNAH? Bukankah kerja Dajjal itu mmbawa FITNAH?

FITNAH Dajjal itu samar..tipu..KELIRU..berbelit2 demi menCURI!

Apa itu CURI? Bukankah menCURI itu sbesar2 FITNAH kpd ummah?
Menipu..meNGELIRU...berbuat FITNAH adalah "benteng" kpd penCURI!
Ini bukan kes CURI individu, ttpi menCURI darah & keringat seluruh UMAT!
FITNAH ibarat sedahsyat2 pembunuhan, krn FITNAH tu membunuh MINDA!
Apb MINDA telah tebunuh..penCURI yg "MURTAD" pun dianggap suci!
Apb MINDA tlh terbunuh..walaq murtad & TOLOL berleluasa mnjd2!

Apb terFITNAH = MINDA terbunuh! MINDA gelap tertipu ter KELIRU!

Apa lg yg dpt diharap kpd MINDA yg tlh terbunuh itu?

MINDA yg tlh "mati" akan gelap trhdp makna hakiki sbnr2 syirik & MURTAD!



syah adam berkata...

Doksoh duk buat khijo bodo la pas.

Tanpa Nama berkata...

pascai tolong jgn libatkan Agama suci Islam.. kamu semua penfitnah kepada Islam..

Tanpa Nama berkata...

Sorry to say.....kalau 10 cakap pas, 20 cakap dia orang aku tak percaya.

Tanpa Nama berkata...

Jemput husam dgr ceramah hentam husam bijak sungguh lebai di bwh pimpinan Hadi..Selepas maki hamun pakat2 ramai2 bertakbir..Pas parti lebai lebatkan poket..puii

Tanpa Nama berkata...

Saya bagi 5 HA..

azren berkata...

Pimpinan.PAS semakin hilang watak alimiah
Azren mersing johor

ban khong berkata...

Keja gila apa hampa buat ni.
Panggil orang gi majlis, ba mari pakat kata kawan tu mari nak buat kacau.
Tajuk cerah guna nama orang, bila orang tu nak bela diri, hampa tak bagi.
Maki orang pung pang pung pang, lepas tu pakat takbir ramai2.
Kalu tak gila, orang bodo saja yg buat kerja lagu ni.