30 Jan 2017

"TEAM ISTIQAMAH" Menjaja Fitnah....

'Saya ucap Gong Xi Fa Cai, bukan sembah ayam'

Pengarah Komunikasi parti Amanah Negara (Amanah) Khalid Samad tampil memberikan penjelasan mengenai gambar kononnya beliau sedang ‘menyembah’ seekor ayam putih yang dikurung di dalam sangkar.

Gambar yang mula tersebar di media sosial sejak semalam itu adalah daripada rakaman video yang diterbitkan Ahli parlimen DAP Seputeh Teresa Kok sempena Tahun Baharu Cina 2017 yang merupakan tahun ayam.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Shah Alam menjelaskan, mengikut bahasa Cina, perkataan Na (that) Ji bermaksud ayam yang kebetulan bunyinya sama seperti Najib.


Video berdurasi kira-kira enam minit itu berkaitan kisah ayam (Na Ji) yang jahat dan selalu merugikan tuannya.

Tuannya menyerahkan ayam itu kepada Teresa kerana tidak mampu lagi membela ayam tersebut.

Tiba-tiba semasa menerima ayam itu, ia terlepas lari lalu mereka semua mengejarnya semula dan berjaya ditangkap semula.

"Saya muncul pada minit ke lima ke depan tangkap ayam (Na Ji) dan masukkan dalam sangkarnya.

"Foto terakhir itu ramai ucapkan Gong Xi Fa Cai pada Na Ji dalam penjara. Bukan sembah. Gong Xi Fa Cai yang disebut bukan kata-kata penyembahan," jelasnya hari ini.

Selain Teresa, dua lagi aktivis DAP turut berlakon dalam rakaman tersebut, iaitu Eddie Ng Tien Chee, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Balakong Eddie Ng Tien Chee Adun DAP Kinrara Ng Sze Han selain Ahli Parlimen PKR Pandan Rafizi Ramli.

Gambar yang diambil dari video tersebut mendapat reaksi negatif di media sosial terutamanya daripada penyokong Pas.



ULASAN GB

PAS dilihat berada di dalam keadaan yang cukup terdesak sehingga terpaksa memfitnah pimpinan parti lain yang tidak disukainya.

Dengan memetik dan mengitar semula fitnah yang dikutip dari cybertrooper UMNO, kumpulan yang menamakan mereka TEAM ISTIQAMAH dari PAS ini telah memuatnaik video versi edit mereka yang hanya memetik bahagian Khalid Samad dan Rafizi Ramli yang dituduhnya "menyembah" walhal apa yang dilakukan oleh kedua ahli parlimen Pakatan Harapan itu ialah mengucapkan Kong Xi Fa Cai dan ia lansung tidak menyalahi akidah.

Puak Istiqamah ini telrupa agaknya, golongan merekalah yang satu ketika dahulu melakukan perbuatan yang menjejaskan akidah iaitu kes ADUN PAYA JARAS yang mengenakan pakaian dewa.


Sambutan perayaan Tahun Baru Cina tahun ini menyaksikan aksi menjolok mata Setiausaha Perhubungan Pas Negeri Selangor, Mohd Khairuddin Othman berpakaian dipercayai dewa menerima kecaman banyak pihak apabila beberapa fotonya tersebar di media sosial.

Rata-rata penganut beragama Islam menganggap tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paya Jaras itu sebagai keterlaluan dan memudaratkan ekoran melibatkan unsur penyerupaan ketuhanan agama lain.

Tidak kurang juga ada netizen menganggap kesanggupan Khairuddin berpakaian dewa yang menjadi sembahan masyarakat Cina itu sebagai situasi terdesak Pas untuk meraih kembali sokongan kaum Tionghoa.

Difahamkan, pengamal undang-undang itu memakai kostum tradisional menyerupai Dewa kekayaan atau Chai Shen mengikut mitologi Cina.

Berdasarkan beberapa gambar yang viral di WhatsApp dan Facebook sejak semalam, Khairuddin yang turut memakai janggut panjang berwarna hitam dengan topi berbunga itu dilihat berada dalam program bersama komuniti Cina.

Antara paparan foto yang tersebar menunjukkan beliau menyerahkan sumbangan oren mandarin kepada warga emas dan pesakit berbangsa Cina.

Mengulas kontroversi dicetuskan pemimpin Pas di negeri yang masyarakatnya bersifat majmuk itu, penganalisis politik, Dr Mazlan Ali berkata, hukumnya jelas haram jika berdasarkan perbezaan tiga pegangan utama orang Cina iaitu agama tradisi, Buddha dan falsafah, terutamanya Confucianisme.

“Agama Cina wujud lebih awal dari Buddhisme dan Confucianisme. Kepercayaan supernatural, kuasa alam dan dewa-dewi adalah bentuk agama tradisi Cina yang kemudian bercampur aduk dgn falsafah dan agama Buddha.

“Ringkasnya ialah agama tradisi + falsafah = lahir Taoisme manakala falsafah yang sudah bercampur dengan agama tradisi dan Buddha melahirkan falsafah agama seperti Buddha Zen.

“Agama tradisi Cina + Buddha = lahirlah Buddha Mahayana. Dari Mahayana lahirnya dewa yang dianggap sebagai tokoh-tokoh Buddha seperti Amitabha, Dewi Mazu dan lain-lain,” jelasnya




FEATURED ADS



21 ulasan:

Monkey Shooter berkata...

Si janda siam jonggang Omakkau adalah dalang di sebalik video fitnah tersebut. Bagi aje Tar Snake kote cricket liwat si janda jonggang ni, pastinya dia tak akan buat onar lagi.

Tanpa Nama berkata...

PAS dan pemimpin mereka yang berserban besar maksum terutama yang punyai kuasa veto saperti Ayutullah Iran lilit serban kalah bengali sikh

Malaysiabaru berkata...

Bagai mana pula 'ayoh chik' ke IRAN 'sembah' ayahcuckoo ?

Berbincang 'dana us2.8b yang di larikan tokoh kleptokrat Iran ke Malaysia yg d eampas BNM. Ayatullah minta hadi jumpa najibullah pulangkab wang haram ini dgn komisyen boleh beli 100 000 000 ekor ayam !!!

Kerja hadi makan keliling. Umno kapiaq atau imam 13 syiah Wal syumul atau bow tie semua makan.

Satu king cash satu king maker @ maki bergabung jadikan rakyat malaysiaL MACAM AYAM MAKAN DEDAK !!!

Tanpa Nama berkata...

salam GB..just nak mintak GB buat satu column dan beri pencerahan tentang isu 90 juta kpd pemimpin pas..klu buleh nak fakta dan duit yg diterima itu dlm bentuk apa..sebab smpi skrg sy masih tercari cari fakta tapi tidak terjumpa??

Tanpa Nama berkata...

Pas parti ajaran sesat..bapak syiah..

Tanpa Nama berkata...

Istiqamah memfitnah sampai kiamat..

Tanpa Nama berkata...

ISTIQAMAH MEMFITNAH, jangan tak fitnah nanti tak jadilah TEAM ISTIQAMAH namanya.... Inilah lagaknya golongan yang mengaku dia lebih Islam dari orang Islam lain.

Tanpa Nama berkata...

Akhlak Rasulullah saw jauuuh sekali. IQ pun amat rendah. Adakah begini rupa produk yg belajar agama di mesir?

Tanpa Nama berkata...

Kalau cari fakta tentang isu RM90 juta tak kan jumpa. Nak dapatkan fakta Najib pulangkan duit dan fakta Zahid telah berjumpa dengan penderma Pak Arab pun tak kan dapat.

Fakta yang ada ialah Hj Hadi menafikan dan mengatakan akan saman SR.

Kerana tidak ada fakta seperti yang saudara minta itu lah sepatutnya PAS saman bukan mengaku sebagai parti Islam yang senyap bila di fitnahkan.

Sebab kata nak saman tapi tak saman-saman, mana maruah sebagai parti Islam.

Bagi je apa-apa alasan sebab apa tak saman. Ini tidak terus lagi membohong kata telah serahkan pada peguam.

Fakta .. kenapa nak berbohong ?

Tanpa Nama berkata...

.

GB masukkanlah gambar Dewa Kekayaan.

Sebab beberapa penulis politik kaya ada pemimpin PAS dah betul-betul kaya.

Tanpa Nama berkata...



Aku cilok drp blogger Ibnu Hasyim

Anonymous Anonymous said...

Sepatutnya yg dibakar itu adalah masjid dhirar

Masjid dhirar adalah masjid kaki buat fitnah, kaki ponteng berbelit2 berpusing

Kaki penipu, yg cakap nak saman serawak report tp penakut sbb dah curi 90jta duit fitnah!

Coba fikir kat bwh nih..
sapakah dipehak yg benar & sapa pula yg dah jd PIGS kaki fitnah:



Apb Nizar di fitnah dia terus saman dan menang
Tak perlu tunggu berminggu2

Bila Husam di fitnah dia diam2 terus saman dan menang
Husam terus bertindak takde tunggu sebulan @ berbulan2..


TAPI

Apb parti lebai Pas yg dah bersatu mnjd PIGS itu di fitnah curi 90juta oleh S.Repot..
Nampaknya berpusing2 berbelit2 jd penipu TAK berani langsung nak saman dah pun berbulan2

Adakah S.Repot yg buat fitnah ATAU lebai Imam PIGS yg dah telan curi 90juta duit fitnah?

Penipu ponteng berbelit2 dan klepet itu juga adalah ciri2 dajjal..dan apb konon2nya di fitnah ttpi TAK berani saman S.Repot yg dituduh buat fitnah itu, jd sapa kah yg berada ddlm perangkap "fitnah" yg sbnr2nya?

Ingat,
Ciri2 Dajjal itu penipu ponteng berbelit2 = bawa fitnah!

Dulu cakap sebulan, skrg dah brp bulan
Cakap menipu itu, bukan cakap dajjal ker? selain fitnah dajjal juga penipu!


Jd sapekah dajjal yg berjubah bersorban yg jd IMAM yg berkhutbah ddlm mesjid itu skrg??







January 30, 2017 at 11:38 AM

Tanpa Nama berkata...

Dari ucapan Gong Xi Fa Cai bukan lah satu mentera kerana di ucapkan oleh semua orang termasuk Najib.

Begitu juga genggaman tangan jika di katakan satu penyembahan, ahli taekwando dan karate juga genggam tangan dan tunduk kepada lawan.

Satu-satunya ialah semua mata tertumpu kepada ayam - Na Ji yang jahat.

Na Ji tersebut terlepas dan untuk menangkap nya bukan lah senang. Tetapi kesepakatan dan kerjasama ramai orang maka Na Ji dapat di tangkap dan di masukkan dalam sangkar.

Kejayaan mengapa Na Ji ( kebetulan sama pulak dengan nama Najib adalah satu kejayaan dan mata yang memandang bukan pada ayam tapi pada kejahatan orang yang buat jahat.

PAS boleh dakwa Khalid sembah ayam kerana PAS beristiqamah mempertahan kan Najib.

Cuma satu sikap Khalid...


Sebelum mengucap Gong Xi pada ayam, Khalid sepatutnya beri kan dedak dengan mengucap Istiqamah. Istiqamah.

Apa salah bercakap dengan binatang ? Dengan lembu pun orang bercakap. Dengan Unta pun orang bercakap.
Dengan kucing, anjing, burung pun orang bercakap... sedangkan semut pun berzikir.


Tapi kalau ada limau, ada pisang dalam piring ..ada kueh warna kuning, pink .. ada asap colok.. memang Khalid cari masalah.

Tanpa Nama berkata...

Bila dikatakan politik itu kotor, ramai yang 'melompat'...kalau dah fitnah memfitnah, tak kotor macamana.....nasihat saya pada orang politik dan para penyokong, kawal nafsu....

Mohamed Noor berkata...

Janda jongang!!!!Fuhhh mesti chun nya,sape seh mak jan tu???

Tanpa Nama berkata...

Moto PAS seperti yang dimafhumkan oleh pimpinan mereka: ISTIQAMAH MEMFITNAH ORANG MENUJU SYURGA 2017 BAGUS

Anti Fitnah berkata...

Masalah jahil ...
Tahun Baru Cina ialah perayaan kaum Cina menyambut Tahun Baru kalendar Cina setiap tahun selepas musim sejuk. Ianya bukan Tahun Baru agama Cina. Rasa bersyukur atas dapat menyambut Tahun Baru Cina ini, maka kaum Cina meraikan dengan pelbagai cara. Penganut Buddha cara Buddha, Penganut Taoisim cara Taoism, ... Cina Muslim boleh juga menyambut Tahun Baru Cina dengan cara mereka sendiri seperti sembahyang sunat kesyukuran juga kalau ingin berbuat sedemikian. Solat sunat boleh dilakukan bila-bila sahaja tanda kesyukuran kepada Allah swt atas nikmat dan rezeki yang dilimpahiNya.
Saya ingin ulangi bahawa Tahun Baru Cina seperti 1 Januari Tahun Masehi dan Awal Muharram bagi kalendar Islam. Bagi puak pelampau dan tukang fitnah, mereka bukan tak tahu tapi sengaja mewujudkan situasi sebegini semata-mata hendak muaskan nafsu setan dalam badan dan minda depa.

Tanpa Nama berkata...

ye ke omak punya ankara...dok stop blog dia buat video fitnah pulak.. blh join anak najib buat filem tu..

nk fitnah pun agak2la... dok kt sembah ayam..hahaha. betul2 dh tinggal seredak dedak umno agaknya

Tanpa Nama berkata...



Lobai Tuang guru ponteng Hardik pilkuda wal klepet 90jutahi ddlm kuliah di mesjid Mereng t.hari berkata nabi Isa akan turun..haha!


TETAPI..
Dia sengaja lupa sebut bhw..
Nabi Isa as akan turun utk bunuh dajjal yg bawa FITNAH itu kan?

DAN dajjal pembawa & kaki FITNAH itu sprt..? lu org jwb ler sndiri, hihi!

Sapekah dajjal itu?
--Dajjal itu kerjanya bawa FITNAH sprt cth pilkuda-barua&broka ari tuu!

--Dajjal itu pembelit ponteng penipu klepet khianat mnyusahkan ummat!

--Dajjal sggup buat gempak KELIRU pasal Ruu, sdangkan ddlm sjarah Islam yg dibawa oleh nabi SAW TIDAK pernah duit-WANG dijdkan sumber hukuman yg wajib dibayar kpd pemerintah @ kerajaan!


Dajjal itu bermata SATU..huhuhu!

Mata yg SATU itu hanya nampak "bangkai-DUIT-wang" dgn mnggunakan kuasa putar-BELIT undang2!







Tanpa Nama berkata...

Hanya kalau tengok video itu dalam keadaan pekak dan buta huruf sahaja akan mengatakan bahawa Khalid Samad sembah ayam.

Baghal2 PA$ ni dahlah bodoh nak perbodohkan orang je.

Tanpa Nama berkata...

.

Pelik jugak yang kena Khalid. Rafizi tak kena pulak.

Bila Khalid sembah ayam. Rafizi sembah apa ?

Kalau salah dua-dua lah salah.

Nampak sangat PAS mensasarkan Khalid kerana benci.

PAS guna cara UMNO. Cerita benda lain tapi sentuh pasal ayam. Lepas tu tak mengaku. Guna isu LKS hulur salam. Dalam menuduh LKS selit pasal AMANAH jadi kuda DAP. Bagi hujah yang Khalid sanggup sembah ayam.

Dah buat fitnah, nafikan .




Tanpa Nama berkata...

Bilo pas dan amanah nk debat? Husam vs sudin jadi ker. senyap jer. sudin dah takut? boleh minta bantuan msu yakni majlis syok umno. kahkahkah