29 Mei 2016

Rambut Cacak Bawa Usul Hudud Untuk PAS....

PAS harus berterima kasih kepada Azlina Othman yang sanggup menepikan 5 usul BN dan beri laluan utk Hj Hadi Awang untuk usulkan pindahan RUU Hudud.

Hebatkan? Mungkin sudah boleh diisytihar pada muktamar PAS nanti, beliau sebagai Srikandi Muslimat....

Entri kali ini GB tidak mahu ulas apa-apa. Sekadar ingin menepek beberapa cekupan dari media sosial yang sempat GB simpan untuk tatapan kita semua. Ada yang serius, ada yang melucukan.

Jom baca dan saksikan:


Amat malang terutama ulamak ulamMAK pas yang mengharap usul dibawa olih orang yang sopan dalam kalangan ulamak pas.

yang bawa usul hudud lihat siap dia..??

..kenapa tak serahkan saja kepada yang bersopan dan lebih sehat mata pandang..

rambut cacak bawa usul hudud untuk hadi ..pelik dah ..

nasib baik dalam parlimen tak ada kunsa ..bawa usul RUU hudud

cari yang bersopan sikit untuk pas jadi juru cakap ..seperti wanita bertudung ini..

-BERSEH UMNO
------------------------------------------------------------------------
Alhamdulillah....tok bersyukur kerana azalina walaupun tomboi tapi dia pejuang hudud sebaris dgn guru tok...tanpa dia yg cadang...nescaya guru tok tak dpt baca tajuk usul yg dia sendiri tangguh....tak jatuh kafir kalau tangguh hudud kecuali yg mnangguhkan itu adalah org dap atau Amanah dan org2 pkr kecuali pkr sgor....takbirrr !!!

-Tok Usin Ceroi UG 
------------------------------------------------------------------------
 Ronnie Liu kata : "DAP tidak menentang hudud. DAP cuma berpegang kepada perlembagaan negara. PAS yang bentang RUU di parlimen dan PAS sendiri yang minta tangguh. Memang nampak Hadi tak serius".

Aku terfikir, wala'un dan lebai PAS ni, mereka tunjukkan kebodohan melampau, apakah mereka tidak malu kepada orang bukan Islam ke...? Kikikikikik

-Abe Awe Malaya 
------------------------------------------------------------------------
 Pas tak perlu hadir hari penamaan calun serahkan kepada umno . supaya mereka/umno berjaya kekal kerusi pas akan tumpang gembira. sepatut pas tidak perlu letak calun disungai besar dan kuala kangsar biar umno bn bertanding ..
kenapa mahu lawan bn pada hal hadi mirip sokung umno terang2 mahu bersama umno ..terang 2 belot kepada pengundi pas... .cuntuh banyak perbuatan hadi mengecwa kan pengundi pas sendiri pengundi yang tidak mahu dia hampiri parti umno ..;
hadi patut cermin diri ..biarkan umno berlawan satu sama satu dengan AMANAH .jika bn menang hadi akan tumpang gembira..
dulu dia sudah gembira dalam perjuangannya seperti nasarudin hasan ali harun din dan ramai lagi ...
banyak perbuatan hadi tidak disukai pengundi pas sendiri.
perhimpunan gst pun tak benarkan ahli pas hadir.
undi tolak bajet 2016 pun tak mahu sukung pembangkang lain.
angkat plakad 2.6 bilion pun macam ayam berak kapur dalam parlimen tunduk muka ..
hadi buat kenyataan katanya jatuh kan kerajaan islam umno haram..
dia istihar pas berjuang bukan untuk jadi pemerentah kerajaan cukup jadi penasihat umno..
dan bermacam 2 hadi buat kenyatan ..

ini kah dipanggil parti jenis pembangkang .....bertanding syok syok pas ini

-Anonymous


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dasar ulamak plastik..dah mintak bahas..sendiri mintak tangguh..ulamak sotong..

omar daud berkata...

Salam:


Penghanut-penghanut PAS,dibawah pimpinan HADI/Haron menganggap mereka dijadian Allah sebagai melayu islam yg SPECIAL.Sehingga sekali lagi membenarkan segala "KEMUNGKARAN" yg dilakukan oleh bani melayu yg beragama islam.
sesiapa orng kapir,mereka tiada tempat,seperti kapir DAP.

Mereka sanggup jadi lembu umno/bn,dari berkawan DAP babi.
Dengan alasan DAP kafir orang2 jahat,kafir harbi yg TIADA harapan untuk didakwahi.

APA YG PAS KATA,LAIN amalannya.

1.PAS kata menentang pemerentah yg mengamalkan undang2 penjajah satu jihad. TAPI AMALANnya sekarang BERKAWAN dgn orng2 yg mengamalan undang2 penjajah.
2.PAS kata DAP Penang babi HARAM,AMALAnya Pula DAP babi selangor HALAL.
3.PAS kata perjuangannya HUDUD yg TIADA tolak-ansur,Amalannya boleh tangguh-tangguh.
4.PAS kata tak nak ka putra jaya,Amalannya bertanding pilihanraya.
5.PAS kata DAP Kafir,Tapi Amalannya bila PAS berkawan dgn umno,tentulah pas berkawan dgn MCA/MIC/PPP/PBS....LAGI banyak kafir.

BANYAAAAAAAAAAAAAAAK LAGI.

Moral of the story,pada penyokong2 PAS,BERSYUKURLAH TUAN2 LAHIR "TERPIJAK" DALAM ISLAM,ORANG2 KAFIR TAK MINTAK DILAHIRKAN KAFIR.TENTU ADA TUJUANNYA KENAPA KITA DILAHIRKAN ISLAM DAN KAFIR..."SEBAGAI UJIAN" UNTUK KITA.JIKA KITA RAJIN2 BUKA KITAB.ANTARA ORNG2 ISLAM (MUNAFI) DAN KAFIR.SIAPA AGAKNYA YG MASUK NERAKA PALING BAWAH??? ISLAM AGAMA RAHMATUL ALAM.....SESAORANG ITU DIA TIDAK TAHU KEMANAKAH DIA PERGI NERAKA??SYURGA???HANYA ALLAH YG TAHU.


WALLAH;UALAM.

Tanpa Nama berkata...

Ni hudud yg dituntut oleh islam ke atau hudud ciptaan umno dan pas?kencing,cirit,muntah tiap2 tahun ke muka org-org melayu utk meraih undi bila ada pilihanraya,adakah ini yg diaajar oleh nabi junjungan kita?bila ketua 'perompak' dh ckap tuang presideng ala 'wala' x bentang rang undang2 hudud di parlimen,tapi ahli pas masih lg percaya yg tuang presideng masih lg bentang hudud di parlimen.kegilaan apekah penyakit yg dijangkiti oleh tuan presideng ala 'wala' ni??berpijak lah di bumi yg nyata,jgn berkata2 yg boleh porak porandakan seluruh umat islam..cukop la kena kencing,muntah,cirit dgn umno lebih 50 tahun,ambil la iktibar sblm ajal kita tiba..

tanya sama itu hud hud berkata...

Bila lebai sarkas berpolitik..

lelaki dicermin berkata...

Aku tertarik artikal leman raja lawak.kalau di fikir sampai hakikatnya.. betul ustaz shahril tu ckp..agak2nya ada tak pengikut pas yg pendek akal perasan apa yg ustqz shahril tu ulas..ngeri pulak aku baca dan faham.. ulamak boleh buat syirik tanpa dia sedar..yg di canang2 ini hukum Allah..sbb suara hudud bukan dr amanah..pkr atau dr dap..dr pas sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Tuang presideng,hudud bila nk di laksanakan di terengganu?bakpo sibok hudud hok dgn negri klantam?

Timnajib Jomfikir berkata...

Aku dah sampai tak tahu nak cakap apa lagi pada Hadi Awang dan kawan-kawan nya.

Betul kot...Allah SWT dah gelapkan hati, pemandangan mata Hadi Awang dan kawan-kawan nya terhadap Islam yang sebenar.

Arouse Mah berkata...

Tak kan umno buat kerana ikhlas....

1. Umno (azalina tomboy) cadang usul hadi lompat q
2. Umno yg sokong cadangan tu
3. Speaker (umno) terima cadangan atas budibicara konon
4. Hadi baca skrip yg ada atas meja...eh dah siap skrip w/p belum tentu usulnya akan diterima speaker
5. hadi usaha hantar usul....tiba2 minta tanguh...why?

SEMUANYA WAYANG UMNOPAS...tapi aku tahu penyokong pas akan melompat kegembiraan di tipu oleh umno dan tuang presideng

Tanpa Nama berkata...

Presideng pening kepala sekarang. Marah kat DAP. Tetapi DAP tak pernah bertanding melawan PAS. DAP tak pernah kata depa anti Islam. Malah ramai Muslim pun dalam DAP. Presideng dengan mulut celupar asyik nak kondem DAP. kenapa? DAP mahukan perlembagaan dihormati dalam masyarakat berbilang kamum dan agama. Islam pun mahukan manusia hidup aman damai. Muslim atau Bukan Muslim semua ciptaan Tuhan yang Satu.

Bodoh sangat Presideng ... Yang lawan PAS selama ini hanya Umno. DAP tak pernah bertanding lawan PAS. Tak kan Presideng tak tahu?

Goik gustang PAS dah hanyut sekarang.... kerana ada ULARmak yang kepala tak kena matahari.... Dulu bersama DAP, semuanya manis. Lepas bercerai semuanya tak kena.....

Macam mana mahu percaya puak2 ini????

otaiblues.blogspot berkata...

bengong sebengong bengongnya.
awat jadi lagu tu....
hadi kata hudud..
najib kata bukan..
abg lin tolong bg laluan untuk hadi usulkan
kat kelantan namanya hudud
kat parlimen 355
kat penyokong hudud

Tanpa Nama berkata...

Hari hari tuduh Cina kapir jahat halang hudu.

Ni lar ulama pas suci mulia

Tanpa Nama berkata...

Azalina boleh join force dgn Omakkau. Dua org ni bukan ahli pas tp dok serang pihak yg tak setuju dgn pas. Harap lebai2 pas cepat sunting andartu/janda ni supaya boleh dijadikan pejuang muslimah pas.

Pencolekhangek berkata...

Palimen perlu membuat sesuatu. Parlimen tempat menggubal perundangan. Tempat serius. Tempat yang berupaya membawa kesejahteraan atau pun kecelakaan kepada rakyat jelata. Tentukan orang yang waras sahaja boleh dan layak menjadi ahli parlimen. Yang nyanyok, gila, angau, mereng, isim dan tak tentu hala dihalang menjadi ahli parlimen. Bukan itu sahaja orang yang jenis tidak waras itu hendaklah menjauhkan diri sekurang-kurangnya 100 meter dari bangunan parlimen!!!

Tanpa Nama berkata...

yg pasti perjuangan rakyat sudah tergendala

hudud sebenar semakin dipandang buruk

bukan hudud dilabel hudud

ulamak makin tercemar

pas makin bingai

penyokong makin celaru

umnu semakin gumbira

klu nk jd pemimpin islam.. semngat dn ilmu saja tidak cukup... hensem tidak penting

tapi mesti ada kebijaksanaan .. fatonah

berjuang bukan ikut nafsu tp ikut sunnah

mesti berckp benar

barula blh mengaku pewaris nabi saw

kerosakn yg terhasil bukan mudah utk diperbaiki

islam semakin jauh... perkauman semakin menyala.. walau berserban berjubah tp penuh assobiyah

taubatlah kerana melabel ruu sebagai hudud Allah yg tk boleh dibantah

taubatlah kerana menipu hudud dan melabel org lain mesti dihapuskn

dlm byk2 program hebat pas.. ada tak program taubat dn muhasabah diri

dlm taubat mesti mmbezakn akudah yg benar dn salah. syiah jgn lg diterima kerana apa makna taubat jika sekongkol cenderung hati kpd pengkafir para sahabat nabi saw

Tanpa Nama berkata...

Terbaru hadi kata sudah serik bekerja dgn pkr.kahkahkah.padan muka pkr..skrg ni sapa yg lg teruk.pkr ke pas?nampaknya pkr paling teruk skrg ni.kahkahkah... Memalulan ph.baik ph buang saja pkr ni mengacau parti politik lain..

ahmadmusadik sham berkata...

Hok rambut cacang tu nk kena 'hudud' dia nih...

Tanpa Nama berkata...

Bila lebai politik bersarkas.

Sarkas pun jadi tunggang-langgang...

Tanpa Nama berkata...

sapa2 yang pilih jugak org yg tk layak masuk parlimen.. akan dipertanggungjawabkan..

Tanpa Nama berkata...

MCA GERAKAN bodoh. UMNO tak akan bagi Azlina usul kan pembentangan jika benar-benar ada kaitannya dengan hudud.

Yang lagi bangang dari MCA dan GERAKAN ialah penyokong Hadi.

Jika Hadi berpegang kuat pada pendirian menegak hudud dan menjaga maruah parti, Hadi sepatutnya mengumumkan memutuskan hubungan dengan UMNO ...Alaaaa.. bukkan letak jawatan Presiden pun !

Tanpa Nama berkata...

Aq imfo kt kekawan dlm parti pas...RUU bukannya hudud...tp hanya ubah suai RUU 355...... tp mereka kata...dh dekat dh ....mcm nk nk masuk hway kena lalu jln belakang dulu...selit celah lorong dlu masuk jln 2 hala...lpd tuu stop lampu merah....hijau baru jalan lps tuu bru kona ambil tikit tol dh dpt tikit baru masuk tol....penyokong pas kata....tp aq imfo hudud bukanya mcm keta ada 4 tayar...aq imfo yg cdg ruu 355 tomboy...betina bercitarasa mcm jantan....tok peti dulu kata tk baik jk wanita menyerupaei lelaki....tp dia tuu laa cdg ruu355..... hehatkan pejuang pejuang pas lps button kt dia....atau dh ada skrip...?????

Tanpa Nama berkata...

dah ada skrip rupanya:

bygkanlah kertas skrip pun boleh viral.

bila speaker tanya, hadi terkial2 cari kertas skip dia. bila jumpa...

atas kertas dah ada arahan "Selepas speaker tanya" - jwpn hadi sama mcm dlm helai kertas tu!

betulke din ayam dpt kontrak rm600 bina hospital uitm?

Tanpa Nama berkata...

Dalam Malaysia kita ada beberapa politikus yang amat handal.
Politikus itu Indo punya bahasa, perkataan paling sesuai bagi Malaysia ialah Polimusang.

Tiada Polimusang sehandal selain dari Tun Dr Mahathir dan En.Lim Kit Siang.
Kehandalan mereka ialah mampu meramal tindakan musuh dan masa hadapan.

BN iaitu satu komponen berbilang kaum dah sekian lama mengamalkan taktik "Orang pun dia, Hantu pun dia". Hanya rakyat yang cerdik sahaja boleh tahu. Misalan kalau bekalan air sengaja ditergendalakan maksubnya dah nak keluar projek besar bekalan air untuk kroni.

Seperti jugak dipercayai ada tangan tarik tali dibelakang kes2
1. Bakar gereja
2. Cemarkan Masjid dengan kepala babi
3. Demostrasi kepala lembu

Iaitu "scaremongering" satu manipulasi strategi politik menakutkan orang awan.
Bagi gereja dan kuil, kawalan berbatalion akan disediakan supaya kaum kristian dan Hindu dapat bagi "Thumps Up" kerajaan BN adalah orang yang terbaik.
Bagi Masjib, ini mesti Cina India punya kerja mana boleh orang Islam pegang babi.

Apa nak hairan tibanya PRN Hantu2 dan Orang2 akan keluar beraya.
Itulah LKS kata, ugut letak jawatan tak guna sebab keputusan dah boleh ramal mesti tak akan jadi punya.

Yang paling hairan ialah presiden PAS. Hadi Awang ini Polibodo baru nak belajar nak jadi Polimusang.

Time nak PRN, dia pakat dengan BN timbulkan Hudud pulak. Hudud itu bukankah hukum Islam yang suci, boleh lagi dipermainkan sebagai strategi politik yang hantu2 MCA wat main berabab-abab?. Bukankah ulamak ini bodoh betul mintak tangguh.

Kaum bukan Islam boleh nampak terangan "scare tactic", adakah orang Islam sangat gembira dipermainkan sebegini?. Sudahlah salah ayat maki semua penyokong Umno sebagai Lembu dan penyokong Cina India DAP sebagai Babi. Hudud pulak tiba2 timbul dalam parlimen, MP2 ternganga. Ulamak brand apa jenis lagu nih.