13 Mac 2016

UMNO Bersorak Gembira PAS Tubuh Pakatan Baharu

Pakatan baharu PAS matangkan politik negara, kata Zahid

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi secara peribadi menyambut baik keputusan PAS untuk menubuhkan pakatan baharu dengan sebuah parti pelbagai bangsa sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU) akan datang.

Zahid yang juga naib presiden Umno, berkata langkah sedemikian akan lebih mewarnai arena politik tanah air sekali gus menjadikan rakyat lebih matang berpolitik.

"Ini juga mampu menjadikan politik tanah air lebih baik, lebih demokratik dan banyak pilihan," katanya ketika berucap pada majlis amanah khas Ketua Umno Bahagian kepada kepimpinan Umno Cawangan 4 Peringkat Bahagian Bagan Datoh di Hutan Melintang hari ini.


Zahid mengulas pengumuman Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan pada Khamis mengenai keputusan parti itu untuk bergerak sebagai sebuah lagi parti politik selepas Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan.

Bagaimanapun perkara itu hanya akan diumumkan pada Rabu ini.

Zahid menarik perhatian apabila berkata keputusan PAS itu jelas menunjukkan bahawa parti itu menjadi kuda tunggangan DAP selama ia berada dalam pakatan pembangkang.

"Harap rakyat sedar DAP tidak lebih daripada parasit dan anai-anai yang meruntuhkan sistem demokrasi negara.

"Saya tidak berhasrat untuk masuk campur, tapi perkembangan baharu ini memberikan kesedaran apa yang berlaku adalah hidayah daripada Allah," katanya.

Ketua Umno Bahagian Bagan Datoh itu berkata perpaduan yang jitu dalam kalangan ahli di peringkat akar umbi merupakan satu daripada "resepi" utama untuk memastikan parti keramat orang Melayu tersebut terus kukuh.

Ahli Umno di semua peringkat juga perlu sentiasa bekerja kuat tanpa mengharapkan sebarang ganjaran selain perlu mengatur strategi untuk memenangi hati serta pemikiran rakyat, katanya.

"Saya harap kita tidak hanya melihat kepada politik di luar, tetapi apa yang penting asas kita adalah politik dalaman," katanya. – Bernama,

ULASAN GB

Bergembiralah kamu wahai PAS yang mana langkah kamu untuk menubuhkan parti baharu telah mendapat pujian melambung dari pemimpin UMNO.

UMNO seperti memperolehi nafas baharu dengan langkah PAS itu. Kerana dengan tertubuhnya sebuah pakatan baharu akan memecah-belahkan pembangkang dan hasrat rakyat untuk menumbangkan UMNO BN.

Pemimpin kanan di dalam PAS seperti TITM dan Idris Ahmad tidak payahlah hendak menafikan kononnya UMNO masih tetap musuh PAS.

Teringat kata-kata Allahyarham Ustaz Fadzil Noor: "Musuh bila dia sokong kita...mesti ada yang tak kena..."

Sekarang semua agen UMNO menyokong PAS termasuklah media massa perdana bercetak dan eletronik. TAHNIAH PAS kerana sudah menjadi sahabat karib UMNO.

Selepas ini jalankan sahaja tugasmu sebagai penasihat. Tak payah susah-susah bertanding di dalam pilihanraya lagi.

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yee laa penyokong pendokong pas boleh berehat.... Bersantai.... Tk perlu lg pacak bendera bulan....biar umno bn jee bertanding di pru 14 lawan dap dan PH.

Tanpa Nama berkata...

hanya pas parti islam.. org lain semua sekular liberal kafir khianat.

pkr pil kuda
pkr liberal tkde matlamat jelas
pkr dipimpin wanita xlayak
pkr ada anwar yg pas xsokong dan hadi benci
pkr campur semua agama bangsa
pkr tknk hudud

tiba2 pas nk ajak pkr gabung. ini mencemar dn khianat terhadap perjuangan islam pas.

taki ni dh dapat mandat hadi atau buat suka hati. nk kena buang ni sbb ketepikn imam maksum pas.

jaga2.. sesiapa yg sekongkol dgn pas pasti binasa.. ditikam dr belakang. rakyat pasti tolak sesapa yg gabung dgn parti rosak dn khianat ini.

pas hnya pemecah belah umat dan pembangkang. beri umnu menang besar adalah agenda dajjal pas

Tanpa Nama berkata...

Sejahtera semua.
Teringat akan kata kata kaum pas dulu..
"Kalau musuh puji kita makna nya kita dalam tindakan bodoh."
Sahabat semua.
Sesungguhnya Pas sekarang dalam delima yang amat sangat.
Ini berpunca dari pil kuda.
Pil kuda yg berilmu tapi bongkak dan sombong.
TITM pun dah terkedu dan dia ni pun kita tak boleh harap lagi.
Dia bukanlah ayam sabung yg hebat untuk kita pertaruhkan.
Cakap mereka ini kosong belaka.
Hukum mainan bibir.
Sekejap halal dan sekejap haram.
Oleh itu ada baiknya kita tinggalkan dia supaya kepala tak pening.
Jika ada parti lain yg bergabung dgn dia ,
Parti itu pasti akan mendapat bala di kemudian hari.

pemuda parit kings berkata...

Tahniah pas...semoga umno tu juga slah satu gabungan kamu(pas)kekallah kamu sebegitu dan langsung x mbawa erti lagi...berkecai hati2 rakyat mendngar khabar berita dari paspipus...knpla begini rupa pas skrg...dah x boleh diubat lg...parah benar...kesihan kat pengundi2 kamu...kamu menghancurkan semangat pakatan...kamu jijik pas...kamu itu sebnrnya terlalu yakin akan kehebatan kamu...akhirnya memakan diri kamu...ramai yg kecewa akan tindakan kamu...kamu merugikan...kamu dah x layak bertanding...duduk diam shj lg baik...sampai ketahap ini pas skrg...klu baik xpelah...makin hancur leburrr...sekian...

Tanpa Nama berkata...

Kehadiran PAS dalam PRU14 nanti adalah seperti kehadiran pengacau sahaja. PAS dibawah Hadi semakin berserabut. Tindakan seperti pengacau ni tentulah memberi keuntungan kepada UMNgok. Macamana PAS boleh mengaku mereka matang berpolitik?!

lelaki dicermin berkata...

Ulamak2 pas ni tak faham sikap2 pengundi2 kaum cina. Kaum cina ni.. sekali dia try dan percaya kita.. selama2 dia percaya. Tapi sekali kita buat taik dan khianat pd dia org... selama2nya dia tak percaya.. masaalahnya kaum2 cina mula tak percaya pd org2 yg pakai serban...

Tanpa Nama berkata...

Alahai. Kalau 16 mac ni tak datang2 jugak geng baru yang dijemput tu, kira tutup kedailah ko ye. Setuju. Keh keh keh.

Pastilah macam2 mereka mintak tu. Habislah modal dan jadi papalah ko jawabnya ye. Seram. Keh keh keh.

Semua yang datang minta makan sedap2. Dah kenyang tolak hudud pulak ye. Nyesal. Keh keh keh.

Eh. Penat2 umnu tolong sponsor member baru, jatuh pulak tok jeep. Tak pasal2 ko pulak mapuh setandan ye. Cantik. Keh keh keh.

Konon2nya ko sempat juga masuk pilihan raya. Sedaplah ko maki hamun cukup2 pasal tak menang dan perabih beras je ye. Hancor. Keh keh keh.

( Ulasan langsung oleh lebai malang yang mereng kerana tertipu hidop2 oleh hade.)

Tanpa Nama berkata...

PAS dan pakat dengan siapa? Hantu dan jin koh? Dengan UMNO dan BN? Akai adaka?

omar daud berkata...

Salam

Think Tank Najib akhrnya berjaya,Mengelirukan PAS,Strategy mereka pertama dgn menangkap Kepala itu dulu,cukup senang kelemahan2 leader PAS Hadi dan Harun diexploit Habis2san.Strategy pertama dulu Hadi dan Harun di sogokkan dgn Vedeo2 DSAI dan diyakinkan oleh pasukkan khas BTN,sehingga kedua pemimpin2 ini lupa nak Membela DSAI,seperti kena ada 4 orang saksi yg beriman.Jelas dan nyata bila kena Najib yg terang2 membuat kemungkaran di Bela oleh mereka berdua.Strategy kedua dgn memberi kemudahan dan kesenangan,dan tawaran jawatan,publisity di media perdana.strategy ka3,attack DAP,tujuan demi bangsa dan agama.Disebabkan leader2 ini hidupnya tak pernah susah,tak pernah keluar masuk penjara,gilakan nak jadi ketua umah dgn cara apa sekalipun maka menerima tawaran tanpa memikirkan kesan jangka panjang.Akhirnya ahli2 dan rakyat yg menyokongnya menjadi mangsa.

Alasan yg diberi cukup mudah,TAK GUNA JATUHKAN pemimpin dgn cara selain dari pilihanraya.Walaupun pemimpin yg mereka sokong itu terang2 menjatuhkan MB perak dgn merasuah dun2 pembangkang tanpa pilihanraya.Hadi dan Harun tahu HAL ini,kenapa mereka diamkan,yg peliknya ahli2 yg kais pagi makan petang sokong bagai nak rak.

Allah maha kaya,maha adil,kebetulan juga UMNO menjadi bertambah parah terbelah dua,rakyat majority dicengkam oleh kos-kos HIDUP yg tak masuk AKAL.pr14 kali ini Hanya antara BN dan PH sahaja.pakatan blok ka3 hanya kacau daun .Bagi orang yg BERAKAL,tak akan bagi undi pada PAS yg mengetuai blok ka3,Sebabnya ialah kawanya PR Pun ditikamnya dari belakang,berkawan dgn parti yg penuh rasuah,selalu u-turn,sekejap nak bersendirian, sekejap nak berkawan,sekejap nak berdakwah,sekejap taknak ka putrajaya,TAK ADA PRINSIP Langsung.Sape yg nak berkawan?????hanya orang yg PEmBELIT dan sewaktu dgnnya sahaja nak berkawan dgn mereka.

INSYALLAH BERKAT KESABARAN,PH-Amanah terus jalankan kerja secara istiqamah,sedikit-sedikit lama2 jadi bukit,kurangkan bercakap banyakkan kerja.Majority orng2 umno yg pro mahadey/MUHYIDEEN/MUKRIZ takkan beri undi pada PAS.Yg menyokong umno hanyalah opportunist2 yg hanya mengambil kesempatan mengaut keuntungan yg masih ada.mereka mana ada jaya juang yg kental.Cuma $$$$$ sahaja.

selamat maju jaya.

sekian.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah PAS, anda pasti akan mendapat penghargaan UMNO atas sumbangan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Punahhhhhsehat pas sudah masuk jerat umngookk freemanson lagi mahu berkokok kaa.....porahhhhh.....tuih,

Tanpa Nama berkata...

Tujuan Zahid bukan sekadar memberi sokongan membabi-buta.

Mereka telah melihat masalah baru iaitu BN UMNO telah berbelanja besar iaitu RM1.5 billion. Ianya satu kesalahan.

Dengan masalah reputasi Najib, pilihanraya akan datang Najib terpaksa berbelanja lagi besar sedangkan sukar bagi mereka untuk berbelanja besar.

Untuk itu UMNO memerlukan PAS, supaya UMNO dilihat berbelanja sederhana dimana sebahagian nya di salurkan kepada PAS. Apakah PAS melakukannya dengan percuma?


Blok 3 akan terdiri dari bekas ahli DAP yang nampak peluang untuk mereka mendapat duit. Kerja senang iaitu ikut PAs. Ahli PAS pun seronok sebab dapat kudakan orang cina dan india.

Tanpa Nama berkata...

Bersama kita berfikir dan berusaha menjadikan malaysia negara yang sejahtera untuk semua melalui pendekatan politik yang bijak

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Oamr daud.penjelasan mantap.dan lahirlah ulamak yang mengelirukan kita semua.selama ini kami ditipu oleh peminpin ulamak Pas.Tak payah yang lain .kita cuba fikirkan bagaimana ulamak2 ini mendapa penghinaan sebeni rupa .tak pernah dalam sejarah ulamak Pas mendapat penghinaan paling rendah.kalau ada ulamak yang dihina adalah dari musuh .kita bukan dari musauh tetapi dari penyokong Pas sendiri.musuh diam membisu sahaj.mereka melihat kita bercakaran sesama sendiri.sial punya manusia

Tanpa Nama berkata...

hj hadi ,haron din dan nasharudin
md isa dah makan dedak ummo.
bagi jawatan dan ampu sikit dah
lupa diri.pad akan lingkup dengan
adanya ulamak tersohor ini

Boley Jalan berkata...

Kini jelas sudah.........maka marilah kita bersatu dan perkuatkan gabungan anti BN dan gulungan kurafat ( Hadi dan Harun dan konco2) aka PAS.

Tanpa Nama berkata...

Tolak Pas dari arena politik negara. Jadikan Pas badan dakwah slps pru14 nnt.

Pemilihan muktamar pun guna cara cai. Pas skrg adalah barisan ulamak2 penunggang agama. Menjauhkn non muslims dgn Islam, menyesatkan Melayu dgn fatwa2 songsang mrk.

anuariun zaidin berkata...

Politik matang?????

Tanpa Nama berkata...

Zahid komedy dlm byk hal dio failed. Umpamonye kes dio belasah amir bazli kekasih anok dio yg dah jando pon. Budok2 nk menutoh. Bagi jerlah. Janji halal. What happen to this case?? Close??? Tp strategi politik ako respek wpon dia mai drp tanah jawo. Pembangkang berpecah sgt baikk for umno life forever. Tshniah zahid. Bijak2. Huhu

Tanpa Nama berkata...

Kajian dan pemerhatian yg dibuat..di selangor....13 dun pas akan kalah semua.....

Abdul Said berkata...

Semakin jelas tujuan Pas. Hanya untuk mendapat keuntungan dan mengumpul harta dikala rakyat biasa bergelut dan bersusah payah mendapatkan rezeki untuk menyambung hidup. Tak banyak beza diantara kumpulan sekular nasionalis dengan orang-orang yang berjubah dan mengelarkan diri mereka ulamak. Pengundi-pengundi perlu bijak memilih wakil mereka. Jangan mudah percaya kepada orang sekular dan nasionalis kerana mereka adalah pendokong fahaman kapitalis. Mereka hanya memikir untuk kayakan keluarga mereka. Contoh UMNO. Asal dapat untung masaalah orang miskin itu perkara biasa. Jangan percaya kepada orang yang menjual ugama. Orang ramai disuruh redho kepada ketentuan suratan tetapi mereka sendiri mengumpul harta kekayaan dan mengambil kesempatan semasa rakyat susah. Contoh- PAS. Pilihlah parti-parti yang boleh menghormati undang-undang negara dan boleh menjamin keberkesanan institusi-institusi pentadbiran negara serta undang-undang negara. Kita tidak tahu mana yang boleh dipercayai namun UMNO dan PAS sudah tentu tidak boleh dipercayai lagi!!

Tanpa Nama berkata...

"Inilah kebijaksanaan strategi Pas yang tidak dapat dibaca oleh pihak lawan.." - akan ada ucapan jilat sebegini nanti drpd penjilat hadi..

mujadid berkata...

Inilah agenda Umno yg diperjuangkan oleh Pas.Sebab iru Zahid memberi thumb-up kat Pas.Tujuannya hanya mudah utk dikesan iaitu memecah undi dan memenangkan Umno-BN.
Memang Pas telah menyatakan hasrat utk tidak mahu memerintah dan cuma ingin menasihat sahaja.
Syabas Pas.

Tanpa Nama berkata...

Jadikan pas sebagai badan kutip derma utk umno di pru 14 nnt. Jgn sesekali beri undi pd perosak agama...pd umno pemusnah negara.

Tanpa Nama berkata...

Seeloknya begitulah.....ganti pan pulak...