3 Mac 2016

Ketua Penerangan PAS Kena Belasah Kaw-Kaw Dengan Netizen

'PAS tak hadir demo anti-Najib kerana politik matang'

Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan hari ini membela Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang memutuskan untuk tidak hadir dalam perhimpunan anti-Najib 27 Mac depan.

Nasrudin berkata, tindakan Abdul Hadi itu menepati kriteria budaya politik matang yang kini sedang diterajui PAS.

Katanya, PAS kini menjalankan politik berteraskan orientasi yang berasaskan prinsip dan dakwah yang menolak politik kebencian dan emosi.

Malah, beliau menjelaskan, PAS juga memilih kaedah demokrasi untuk menaikkan atau menjatuhkan seseorang pemimpin.


"PAS menolak budaya anarki. Perlu disedari semua bahawa politik PAS adalah untuk menyelamatkan ummah dengan Islam yang dijulang dan syariat yang diperjuangkan.

"Justeru itu, PAS tidak memusuhi individu sebaliknya apa yang dimusuhi PAS ialah ideologi, dasar dan sistem yang bertentangan dengan syariat Islam," kata Nasrudin dalam kenyataannya hari ini.

Sambil memberikan contoh bahawa parti Islam itu umpama doktor yang menerima dan merawat pesakit kronik, Nasrudin berkata seorang doktor hanya memerangi penyakit dan bukan pesakit.

Anggota parlimen Temerloh itu juga turut memberi contoh syarikat dan pemandu bas bagi menjelaskan tentang sistem penukaran pemimpin.

Katanya, jika kenderaan rosak, pertukaran pemandu tidak akan memulihkan bas tersebut namun dengan memilih kenderaan serta pemandu yang bagus ia dapat memastikan destinasi yang ingin dituju tiba dengan selamat.

"PAS sejak awal telah menawarkan kenderaan yang baik dan pemandu yang berhemah kepada publik untuk menuju destinasi yang masih jauh. Marilah sertai PAS dengan kenderaan dan pemandunya yang baik.

"Usah terpedaya dengan piket yang dianjurkan kononnya mereka memerlukan pemandu yang baru, walhal kenderaan itu mengalami kerosakan enjin yang teruk.

"PAS tidak mahu mengambil risiko menyeret negara ke arah anarki yang hanya merosakkan kestabilan politik, menjahanamkan ekonomi serta menyengsarakan rakyat yang sedia susah," katanya lagi.

Hadi semalam dilaporkan berkata beliau tidak akan menyertai sebarang himpunan bagi mendesak supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melepaskan jawatannya.

Katanya, walaupun beliau anti-Umno, beliau tidak anti orang Umno, lapor Sinar Harian.

Sebelum ini, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim menyuarakan hasrat menganjurkan perhimpunan tertutup 1,000 orang bagi mendesak pengunduran Najib pada 27 Mac depan. -mk

klik imej untuk bacaan yang lebih jelas




ULASAN GB

Hmmm, nampaknya GB tak payah ulas panjang. Rata-rata ralyat tolak kenyataan Ketua Penerangan PAS tersebut.

PAS sebenarnya tidak layak lansung untuk bersama rakyat kini. Politik matang? Bila Presiden kata tak sertai demo itu politik matang. Habis apa pasal sertai demo masa bantah TPPA dahulu? Dan ketidak-matangan PAS malah sifat kebinatangan PAS terselah di hari tersebut. Ia digunakan untuk memaki hamun AMANAH. Orang suruh berdemo anti-TPPA, PAS berdemo untuk anti-AMANAH. Boleh baca di: Demo Anti-TPPA Dicemari Dengan Maki-hamun PAS Terhadap AMANAH

Cukup-cukuplah..... PAS yang sudah tidak layak untuk perjuangkan hak dan nasib rakyat. PAS yang sebenarnya tidak matang dan insyaAllah, bak kata Datuk Khairuddin Hassan, PAS sedang menggali kuburnya untuk bersemadi bersama UMNO didalamnya.

46 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS pun ada baka Ahmad Maslan

omar daud berkata...

Salam"


Menarik tuan GB,Kalau betul gayanya ramai atas pagar di luar sana akan bersama PH nanti,Umno TERBELAH DUA,PAS pun terbelah DUA, Bukankah kosong2 jadinya.Yg pasti penyokong atas pagar Muslim dan non muslim akan bertambah dari masa kesamasa bersama PH.FIXED Deposit PH adalah orang2 CINA.Tak berubah malah bertambah.

Cuma PH akan BERKECAI jika ada lagi orng macam Hadi.

Baru2 ni,bejumpa kenalan Cina saya,dia amat suka bila PAS dan umno bersama,sebab tak payah penin2 lagi nak explain kat orang2 cina.Mudah untuk dapat sokongan pengundi.Dia menyatakan UMNO dan PAS,Umpama..'SNAKE" dan RAT" duduk bersama,bayangkan snake yg senantiasa 'MEMBELIT/& u-turn,dan RAT,TIKUS MONDOK sentiasa nak pelahap apa2 yg ada didepan mata ,at the end of the day..hancur negara dibuatnya...Bayangkan Najib jadi PM,tpm Hadi, sorang tolak hudud,sorang nak hudud,sorang songlap duit,sorang lagi menapikannya..sorang nak islam liberal,sorang lagi nak islam IS...sorang suka menipu dan sorang lagi suka kena tipu...HANCUSSS malaysia dibuatnya..

SEKIAN..

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PAS mengamalkan politik matang apabila dapat menyerang AMANAH dan DAP... Jika serang UMNO adalah politik tidak matang.Sebenonya nak cover AMANAT HH.

Tanpa Nama berkata...


Guna siku dan lutut dlm jubah tu politik matang ke politik binatang ?

Anjing menyalak babi dlm bukit tu politik matang ke politik binatang ?

Tuduh orang barua tu politik matang ?

Cakap ostad sekarang tak boleh pakai.

Jgn dikaburi oleh puak yg berjubah dan berserban.

Dlm bilik hotel tontoni porno jermani kerana orang tak melihat dia.

ptuihh....



Tanpa Nama berkata...

Tahniah sbb PAN nk dpt pagar pengundi. Agaknya lupa dgn game dan tun m yg nk selamatkan umno. Bukan main lg pemimpin PH nk gabung. Ingat tun layan sgt ka? Nnt jgn terkena mkn tahik tun udah ler..

Tanpa Nama berkata...

Tontowi, joker of the year.

mustapa m said berkata...

Memang mudah para pemilih membuat pemilihan pd PRU14 nanti bila umno dan pas dianggap 2x5, 5x2 sama saja.PH sepatutnya bijak mengatur langkah dari sekarang. Expect basically all seats will be 3-cornered fights at least.

Tanpa Nama berkata...

Aku pengundi temerloh...pada pru akan dtg kalau tontontv1 ni lawan kayu pasti aku akan pilih kayu...ada paham?

Tanpa Nama berkata...

Negara lain tukar Ketua Negara bertambah eluk.

Ini nak tukar Perdana Menteri tujuan untuk sembuhkan negara dari penyakit rasuah dan gila kuasa. Buang Najib selamat lah Malaysia.

Hj Hadi cakap pasal UMNO dan orang UMNO. Yang ada ideologi dan dasar nya bukan untuk rakyat ialah UMNO bukan Malaysia.

27 Mac nak selamatkan Malaysia yang PAS entah apa pasal sibuk pulak kata nak selamatkan UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Elokla kita kuburkan pas dan umno next pru.pkr tlg la ada prinsip diri.lepaskanlah pas pada umno, pkr nmpk hina apabila masih mau bsama umno.tuan gb tolongla nasihat pd pkr jgn berpolitik secara membabi buta begini.last2 nama pkr pun terpalit busuk kerana masih bergayut dgn pas

dinULTRAMAN berkata...

adakah PAS ibarat "lebai malang" yang tamak. Memilih kenduri yang lebih jauh dengan alasan lebah sedap gulainya. Akhirnya yang jauh telah habis gulainya, dan yang dekat jamuannya telah berakhir.
Atau PAS telah menjadi sebuah parti seperti "mendengar guruh dilangit, air ditempayan diterbalikkan".
Mungkin juga PAS bagaikan "yang dikendung berciciran, yang dikejar tidak dapat".

benartetapbenar berkata...

Porahhhh.... peminat filem lucah nak nasihat org konon...ptuiiiii. Mnyamar alim di sebalik serban dan jubah. Woi al-tontonview wal bonggok, ... nak mudah kasi mu faham agama, anologinya mudah... yg akan dimasukan ke neraka bukan pas dan umno ttp org2 pas dan org2 umno. Ada faham??? Patot lah cai & walaun angkat kau jadi olamak mereka sbb sama2 bodoh.

Tanpa Nama berkata...

PAS is PAST.

pemuda parit kings berkata...

Lantak pii la pas Ni...malas la layan...semakin hari semakin bengap pemimpin pas Ni...

Tanpa Nama berkata...

Gaya politik Hadi itu adalah politik natang, bukannya politik matang!!!

Tanpa Nama berkata...

Orang bangang. Ini jenis kalau Hadi Awang terberak pun diambilnya buat kuih kodok.

pemuda parit kings berkata...

Itulah tanda diorg Ni benggap!!!

pemuda parit kings berkata...

Terbaik bro...

pemuda parit kings berkata...

Kita tgkla sape yg kena makan tahik...hahaha...

Ritchie Blackmore berkata...

Mamat ni dlm serban ada tanduk rupanya..

Tanpa Nama berkata...

Dah tau cili tu pedas pi makan buat apa, kan dah merah telinga.

Tanpa Nama berkata...

Pas nak jadi penasihat kepada UMNO....ibarat tikus baiki labu !!!

Tanpa Nama berkata...

anon10.45.Apa tujuan PAN? bukankah kita hendak menmbil kuasa di malysia ini .danSekarang dalam keadaan kelamkabut dalam Umno dan ramai yang kta lihat ahli Umno sendiri mneyerang peminpin tertinggi mereka .apakah kita tidak mahu mengmbil peluang ini dalam berhati2 untuk melemahkan Umno? Bukan kira Tun layan atau tidak ,yang pasti kita bersama2 dengan mereka yang ingin melemahkan peminpin tertinggi Umno.jangan jadi macam kepala dan ketua kamu Hj hadi,dalam keadaan budak darjah 5 pun tahu zalimnya kerajaan kau dan peminpin ualamk kau ingin bersama dengan peminpin zalim.tak fikir ke?

Abdul Said berkata...

Macam ni punya bangang pun boleh jadi ketua penerangan. Lebih bangang dari orang yang melantiknya. Eloklah tu berkawan sangat dengan ameno.

Tanpa Nama berkata...

10 45
Rajin cari maklumat.

Jika tunggu PRU, dah tak ada yang tinggal lagi. Nasib baik lampu mentol jamban panas. Kalau tidak dengan lampu lampu kena kebas.


Jika sebelum ini orang UMNO yang menyingkir Pak Lah, kali ini rakyat yang akan singkirkan Najib. Ini memberi tanggapan rakyat lebih berkuasa dari orang UMNO. Dan sesiapa pun orang UMNO yang ganti Najib perlu ingat, jangan buat sesuka hati.

Itu sebab 27Mac sangat penting. Selepas itu Mahathir nak balik kepada UMNO, balik lah. Pakatan Harapan tahu selepas ini UMNO perlu membuat perubahan dan jika UMNO macam itu juga, rakyat dan orang UMNO sendiri akan hukum UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Untuk tajuk Si lebai Ditibai nih, lama jugak daku menunggu komen2 dari pembaca. Dasat juga korang tibai si Lebai ni ye. Kesian. Tak usah tibai dia lagi. Cukuplah tu.

Cuma nak kata, terimaa kaseeeh lebai! Kerana buat kenyataan merapu2. Menyebabkan satu donia tahu betapa menyelewengnya fahaman politik parti PAS sekarang ini. Tak lama lagi satu negara akan tolak PAS dan UMNO. Biar sama2 terkambos.

Ramai dok heran pasal apa Hadi jadi macam tu. Nak heran apa? Kalau kau dah dipilih jadi in circle maka kau kena bualah tugasan seperti diarahkan.

Sebab tu daku kata, Hadi dan Haron and the geng ini adalah orang2 in circle Imno. Dah lama dah. Mungkin mereka ada perjanjian rahasia kita pun tak tahu. Cuma kita dapat mengesan perbuatan khianat mereka pada PRU 13 yang lepas. Terang sangat.

Arahan untuk ahli in circle ini simple je. Serang BN cukup2, last2 cari jalan menangkan BN. Macam rasuah bola sepak jugak. Maju dan serang gol lawan macam gila babi. Last2 sepak atas tiang gol. Yg penting pasukan kau mesti kalah.

Oleh yang demikian itu. Dengarkanlah wahai kawan dari PAS. Mari sertai AMANAH. Mari bergabung dengan Bang Mat yang low class itu. Agar orang yang nampak hina ini kita beri sokongan supaya rakyat dan negara kembali mulia di mata dunia. Heret kereta buruk Bang Mat tu ke opis! Demi Allah betapa indahnya permandangan ini..

lelaki dicermin berkata...

Aku suka ayat komen tuan ini..kalau di bg markah A+

Tanpa Nama berkata...

Nasrudin ni lebih baik diam drpd buka mulut. Level penjilat umno je. Kita nak selamatkan Malaysia, selamatkan imej Malaysia sebagai sebuah negara Islamik. Negara Islam memelihara rasuah pemimpinnya? Tak usah menegakkan benang yg dibasahkan oleh presiden. Hari ni kita dalam dunia langit terbuka. Info dihujung jari. Bukan lagi sekadar dengar ceramah mcm zaman dulu, zaman siku & lutut. Biar cerdik gak.. kenapa serah diri utk ditipu.

Tanpa Nama berkata...

ramai yang bodoh tp nak cakap benda besar....

Tanpa Nama berkata...

Komen paling best aku baca di internet dlm sebulan dua ni.

Tanpa Nama berkata...

sudahlah haji german

serupa maslan azalina tengku adnan aje dalam umnu

apa presiden buat ckp disokong aje

ini masalah negara bukan masalah pesakit hospital dan pemandu bas.

bagi contoh biarlah relevan.

kau nk berelmbut dgn pemimpin rakus mcm najib? nk tunggu negara bangkrup masa tu puak umnu dah lari keluar negara. duduk di pulau carmen minta perlindungan politik obama. di pulau tu dah siap tersimpan segala hasil rompakan.


adakah kejahatan najib kerana tidak ada org yg berhemah dan lemah lembut kpd dia?
adakah jenayah najib kerana tiada org2 agama disekeliling dia?
adakah jenayah najib kerana tidak sengaja dan 'tak tau' segala yg berlaku?



Tanpa Nama berkata...


Dulu ada gelaran haji marlboro.

Sekarang ada gelaran ostad dan haji al jermani al tontoni.

Siapa nak mengaku terberak dlm bilik.

nordin Abu Bakar berkata...

Mereka ni musang berserban..bila bercakap mereka la yg baik..konon menyokong demokrasi..pada mereka dh di demo kasi...lu org taraf haprak...no more vote 4 pas pis pusss

lelaki dicermin berkata...

Aku tak nak tuduh ustaz pas tgk video porno..kang jadi fitnah lah pulak... masaalahnya cara dia jawab fitnah porno tu secara umum...kalau ada fakta pun ada 5% je...95% tinggal kat jerman.. begitu juga setiausaha tuang presiden menangkis media2 yg memutar belit kenyataan tuan presiden... entah mana fakta yg media putar balikkan kenyataan tuang presiden tu... bg kenyataan secara umum...kenapa lah pas.. jgn lah menjawab atau keluarkan kenyataan secara umum mcm tu...lagi byk org berckp dan menyata..dr sebelumnya..ngok betul lah pas ni

pemuda parit kings berkata...

Sebb diorg Ni...x tgk cermin kot!!!hahaha..nampak salah amanah sebagai pengkhianat...x nmpk salah dia sebagai lahanat...apa jenis la...

Tanpa Nama berkata...

Kepada penyokong PH, tolong panggil parti amanah negara dgn singkatan AMANAH dan jgn guna PAN sebab geng pascai amat takut sekali nak sebut Amanah sebab itu kalimah mulia...ada paham? Admin please noted...

pemuda parit kings berkata...

Terbaik bro..terima kasih kena pahamkan sedare Kita tuh...hahaha

Tanpa Nama berkata...



Dalam parlimen, menteri bincang berkenaan dana atau kewangan asing.

Mamat al germani ni soal berkenaan pendatang asing. Tuan speaker kata soalan mamat ni tak relevan n menteri tak payah jawab.

Agaknya ni lah akibat al tontoni porno al germani. Lain yg dibahas, lain yg disoal. Otak jd kelabu n berjerebu.

Agaknya lahhh.....

Elok jgn buat statement lah. Duduk dlm parlimen gentel telor.

Tanpa Nama berkata...

LEPAS NI, HARAP HARAP HADI AWANG TAKBOLEH MASUK SARAWAK, SEKAT, JANGAN MASUK SARAWAK ..NANTI SARAWAK PULA BERCELARU..

pemuda parit kings berkata...

Klu yg menyebut PAN Tu tandanya..bukan org PH...Mudah aja nk kenal...tp malas nk layan..sbb org amanah xkn sebut atau panggil PAN..Skrg namanya AMANAH...

pemuda parit kings berkata...

Hahaha...baik punya ulas...

Tanpa Nama berkata...

Sejahtera semua.
Tantawi,
Sesungguhnya anda akan kecundang di PRU akan datang.
Dari kami memilih kamu sbg wakil Temerloh.
Lebih baik kami pilih Umno.
Kalau Kelantan pun dan tonggang langgang
manamungkin nak tambah negeri lain.
Langsung tak ada asas dan matlamat perjuangan.
Lidah berbelit belit macam ular sawa
Demi menjaga periuk nasi tapi bukan pengundi.
Inilah Pas hari ini..
Menyesal aku sekeluarga undi kamu…

Tanpa Nama berkata...

Hj Hadi cakap macam orang mabuk pil kuda, "saya anti parti Umno, tetapi saya berkawan dengan orang Umno". Apa bezanya "saya anti perbuatan jenayah, tetapi saya berkawan dengan si penjenayah" atau "saya anti rasuah, tetapi saya berkawan dengan pelaku rasuah". Kalau macam tu Hj Hadi ni boleh dikategorikan sebagai "barua" UMNO la... atau "pengkhianat". Apa yg dia cakap dulu tu terkena kepada diri dia sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Tunggu election nanti kita siku lutut kn Mamat ni ntt.ckp jangan sombong Dan takabur tunggu ko election ntt mat din!!!

Ritchie Blackmore berkata...

Bukan semua bro..yg hina dlm pkr adalah geng pro azmin yg disuap dedak cap azmin ali sj.Cikgu man lunas dan ketua amk kedah pemakan dedak dedak tegar cap azmin ali.Puak ni sgt bergantung kpd pas sebab depa tak ada jentera.Semuanya geng kolestrol perut buncit penuh dedak cap azmin ali !!!!

Ritchie Blackmore berkata...

Perut makin buncit...