6 Jun 2015

[MENGEJUTKAN] Markas PAS Diroboh, Bendera PAS Dibakar Protes Keputusan Pemilihan (?)


Usai pemilihan di Muktamar PAS Kali Ke 61 di Kuala Selangor yang menyaksikan golongan Haj Hadi menyapu bersih jawatan-jawatan di dalam PAS Pusat, ahli-ahli PAS cawangan Telok Bachok kelantan telah bertindak merobohkan markas dan membakar bendera-bendera PAS.

Berita ini amat mengejutkan dan menurut maklumat ianya berpunca akibat dari perselisihan dalaman parti PAS yang dikatakan berlakunya pertembungan paling hebat dalam sejarah pemilihan PAS.

Ianya juga dikaitkan dengan kecenderungan berlakunya adu domba dan gelaran yang diberikan terhadap profesional dan progresif yang dilihat lebih ke hadapan dalam soal permasalahan dalam negara setakat ini.

Golongan progresif biasanya menjuarai ke hadapan bersama rakan pakatan yang lain ketika Umno sedang diasak dengan berbagai skandal, sedangkan puak ulamak dilihat memperlekehkan golongan ini dengan panggilan Jebon, Anwarinas, dan pelbagai gelaran sehinggakan ianya menimbulkan polemik politik malahan menjadi viral mengecam untuk PAS keluar dari gabungan Pakatan Rakyat setelah apa yang berlaku.

Di dalam pemilihan yang baru berlansung telah menyaksikan golongan profesynal telah diketepikan oleh perwakilan muktamar dan cuma mengekalkan Sdra Mazlan Aliman, manakala yang lain semuanya diboloti kumpulan Haji Hadi. Mazlan pula di dalam satu kenyataannya semalam telah menyatakan pertimbangannya untuk melepaskan jawatan AJK yang dimenanginya kerana begitu sedih ramai rakan akrab puluhan tahun berjuang dan berkorban tewas dalam pemilihan.

Muktamar PAS semalam juga telah menerima usul Dewan Ulama PAS tanpa bahas supaya Majlis Syura dan PAS pusat memutuskan hubungan dan kerjasama politik dengan DAP tetapi kekal bersama PKR dan Pakatan Rakyat.

31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Menang jadi abu, kalah jadi arang. Banyak permasalahan akan melanda dalaman pas apabila protes awal muncul di negeri kubu kuat pas sendiri.
Proses menaikkan kelompok sendiri yang berselindung di sebalik topeng ulama ug sudah menunjukkan bahawa penolakan dari akar umbi.
Kemelut yang berlaku hakikatnya memperlihatkan sikap ketamakan dan kerakusan kumpulan agamawan ug pas. Siapa yang melabel sesama jemaah...yang nampak ketara ialah kumpulan ug yang memulakan perancangan ini sejak pru13 lalu...pertembungan calon pru13, budaya boo dan keluar kencing beramai2 semasa muktamar di johor, demo anti 'jebon' tajaan mokhtar senik di depan pejabat agung, kemudiannya dengan terhormat dupp menganjurkan siri demo sendiri tetapi tidak hadir demo anjuran pr dan ngo lain, dupp menghalalkan 'cai' dgn menjaja di wall fb mereka dan beberapa hujah 'menjebonkan' lawan mereka di fb serta budaya boo lagi dlm muktamar ini...
Apakah presiden dan mursyidul kini masih mahu melihat saja gelagat buruk kumpulan yang makin menjatuhkan bukan sahaja reputasi pas tetapi lebih parah mencemarkan Islam.

Tanpa Nama berkata...

PAS? ...i'm out

Tanpa Nama berkata...

Bendera pas dah dibuat lap kaki n alas kasut. PASMA segera daftar sbg Parti politik. PKR, DAP N PASMA, Gandingan PR terbaeeek...

Rozaini Ghazali berkata...

Biakan luncai terjun dgn labu2nya..bye bye PAS

Tanpa Nama berkata...

"CHAI" VERSI(2.0)



Ada Parti:Parti "CHAI"
Ada tuan Guru"Tuan guru "CHAI"
Ada Ulama: Ulamak "CHAI"
VISI PARTI: "CHIN" "CHAI"
Ada pengikut "Ma" "CHAI"
Nak berkawan dgn Parti : "LUN" "CHAI"
Parti Kawan yg baik: "takdak" "chai"
Ahli-ahli biasa dah marah::dekat ulama "CHAI"

Tak lami lagi Parti: "lumat""Luncai"

Sebelom may2015 parti: "No""CHAI"
Sesuda june2015 parti: "parti" "CHAI"
Sebab perangai ulamak parti macam:"haramja""CHAI"


aios/von-voyage-bye
























"
20thn lagi parti ni jadi:"lumat""lun""CHAI"

Saiful berkata...

kesian pada rakyat yg susah dtg setiap ceramah dan menghulur kan bantuan wpun sekupang dua didlm usaha menjadikan pas spt sekarang..yg mai yg beri tu bukan ulama..tapi yg ingin kan keadilan dan berharap pas blh lah tolong kalu tak depa anak cucu depa..la ni dah senang dah kaya..geng pas dah lupa..tak pa lah syurga tu utk hg pa saja..

Anti Fitnah berkata...

PAS ... tak perlu putus hubungan dengan DAP sahaja. Kalau PAS betul-betul anak JANTAN, depa wajib putus hubungan terus dengan PR sebab yang PR tak setuju ialah Presidennya. Kalau hangpa sayang presiden hangpa, keluar sahaja daripada PR dan join BN saja.
Selagi PAS ada dalam PR, selagi tu PR akan jadi lebih buruk. Nama saja ulama tapi TIKAM KAWAN DATI BELAKANG. Ini bukan sahaja memalukan PAS malahan memalukan Islam itu sendiri sebab depa asyik kata depa berjuang atas Islam tapi bila berjanji, depa khianat. Apa maksud khianat ni, taraf munafikun le. Ulama munafikun ... ulama akhir zaman.
Sehingga hari ini, aku tak dengar pun PAS meminta maaf dengan PR atas pengkhianatan yang depa lakukan sewaktu PRU13.
Asyik dok kata DAP tentang HUDUD, awat PAS tak sensitifkah dengan isu semasa? Adakah semua umat Islam di Malaysia ku ni percaya dan yakin bahawa HUDUD dapat dilaksanakan dengan PAS berjuang sendirian? Dah berapa kali dah, pemimpin DAP memberi peringatan bahawa HUDUD bertentangan dengan PERLEMBAGAAN (Menteri Agama Malaysia pun berkata sedemikian). Jadi kalau nak melaksanakan HUDUD, kena ubah perlembagaan. Macam mana nak ubah perlembagaan kalau tak dapat kuasa di PUTRAJAYA? Nak mengharapkan UMNO munafikun, ianya ibarat perjanjian mat salleh dengan sultan, selagi ada bulan, bintang dan matahari, ianya tak mungkin berlaku. Walaubagaimanapun, PAS la ni pun dah ada puak munafikun di dalamnya, berjanji dulu, lepas tu khianat.
Allah swt melihat apa yang kita lakukan terutama depa yang mengaku depa tu bakal ahli syurga?????

Tanpa Nama berkata...

aku berasal dari kelantan..mengundi di dun kota lama parlimen kota bharu..anak muda melayu..umur lingkungan 30an..ge2008 dan ge2013 aku akui pangkah pas..tapi tidak pada ge ke 14 nti..selamat tinggal pas..say no to geng jual agama what so called ularmak!!!

Omar Daud berkata...

" CHAI" VERSION (3.0)



Dulu-dulu Mursyidul AM, pergi muktamar naik:honda "CUP""CHAI"
Sekarang Mursyidul AM, pergi muktamar naik:honda lexus "takada" "CHAI"
Dulu-dulu peminpin Parti makan paling sedap sayur :"CHAP""CHAI"
Sekarang Mursyidul AM makan kat restaurant : "lobby hotel" Hatychai"
Dulu-dulu mursydul AM ajar Allahuakbar/alhamdulillah
Mursidul AM "CHAI" GALAKKAN ahli-ahli islahkan"boooooo""boooooooo"/Jebon
Dulu-dulu Mursyidul AM syuruh ahli-berakhlak mulia dengan kawan-kawan
Mursydul am "CHAI" aJAR AHLI-AHLI tikam belakang.
Dulu-dulu Mussyidul AM Gallakan ahli-ahli sembahyang BERJEMAAH.
Mursydul am "chai" gallakan fitnah,boooo,tikam belakang kawan BERJEMAAH.
Dulu-dulu ayat ni MURSYDIL AM kata jangan buat....ahli-ahli tak buat
dulu-dulu ayat ni kata tak boleh ...Mursyidul AM "chai", kata ahli-ahli boleh buat.


ADIOS/VON-VOYAGE BYE.

Tanpa Nama berkata...

Saya berasal dari Perak dan mengundi do Parlimen Kuala Selangor. Pada pilihanraya 2008 dan 2014 saya telah mengundi PAS. Pads pilihanraya 2018, InsyaAllah saya tidak akan mengundi PAS lagi berdasarkan barisan kepimpinan PAS sekarang adalah terdiri dari pemimpin yang penuh dengan sikap curiga terhadap kaum lain, menjadikan agama sebagai alasan untuk mendapatkan jawatan dan seringkali membenarkan pembohongan demi mendapatkan jawatan dan kedudukan. Sayonara PAS

Tanpa Nama berkata...



Kita sgt2 marah & benci SPR krn setiap kali pilihanraya akan ZALIM & tidak ADIL dgn aturan2 undi-AWAL undi-POS serta bnyak lg penipuan2 trhdp rkyat smata2 utk mberi kemenangan-SONGSANG kpd umno


Kini,,

PAS

PAS.. yg belum pon mnjd KERAJAAN tlh mnjd sgt2-ZALIM & tidak-ADIL ddlm proses "CHAI" undi serta peraturan2 yg dpt dilihat sgt2-SONGSANG lg mngaibkan!!


Jelas..

Jelas sekali betapa dahsyat-ZALIMnya topeng2-SORBAN-kopiah PAS ddlm kerja jahat mrk yg sgt2 terang2 skali menipu umat/rkyat!

Mrk lebih busuk-BANGKAI drp BN..


Mrk mnjd lebih jijik lebih busuk & lebih-BANGKAI drp umno setan yg dikenali!!!



Aku dah tak amik pot pasal umno @ BN

Bg aku umno & BN dah mcm bangkai & lebih teruk drp bangkai..takleh pakai dah, dah busuk berulat sampai keusus!

Kritik, tegur, nasehat dan beri komen kpd umno serupa kita pon jd mcm bangkai ler!!



Skrang,

Klu PAS kluar drp PR/pakatan, aku lega & pasti skali ramai sgt2 yg rasa lega!

Aku dah aggap skarang PAS lebih jijik drp umno & lebih hina shina2nya drp bangkai!!

Aku haran & heran mcm mana ularrrMak2 bapak FITNAH itu maseh lg TAK tau malu berBELIT2 berPUTAR lg dahsyat drp ular maseh ingin menipu bersama PR!?

Aku sgt2 yakin ramai sgt2 yg akan merasa lega bila PAS istihar shj kluar PR

Seolah2 bangkai yg paling2 busuk skali tlh dpt dibuang/dihindarkan drp PR..sbbnya ulat2 bangkai dah nampak jls kluar drp usus hatta drp KEPALA yg sgt2 busuk itu!!

Selagi PAS ddlm PR,bau busuk bangkai itu smakin kuat dan sgt2 mloyakan!!!



Heran & tentu heran kan,,

Tentu ramai yg heran kenapa bangkai yg sgt2 busuk ini berPUTAR tak mau keluar dr PR!???

Klu PAS dah kluar PR...aku dah tak mau amik pot LANGSUNG dgn bau hangit-BANGKAI depa tuu!!!


GB..
Tolong lah ulaskan

Tanpa Nama berkata...

Pimpinan baru Pas menang cara beli undi `chai' tak berkat. Matlamat menghalalkan cara ajaran Zionis takpe asalkan Allah redha kata ostad2 Pas yg retards. kah kah kah

Eloklah Pas keluar dari PR. Kalau tak Pas akan jd talibarut Umno menggagalkan segala peluang rakyat dan PR utk lihat perubahan dan selamatkan negara. Malaysia semakin hancur kerana Najib tapi masih disokong Hj Hadi n the geng ulamarks munafik. Agama Islam dipersendakan sesuka hati golongan berserban. Pas bukan agama utk ditaati malah dah jd Parti Ajaran Sesat pimpinan Ayah Hadi Ping.

TAKBURRR!!

wan amero berkata...

Ambo menyeru seluruh saudara dàn sahabat di Kelate marilah sama2 kita tolak PAS pada PRU14 nanti...kita pakat ajar puak2 tok lebai kelaroh ni.

Hassan Ali berkata...

Nama saja ulamak, tapi tak mencontohi Rasullulah, boleh bertoleransi dengan orang bukan Islam. Namanya ulama2 kurang ilmu.PAS menuju kehancuran... Golongan ulamak ni juga kurang ilmu tentang hal pentadbiran negara dan hal rakyat, kurang berdebat dalam parlimen. Lebih baik letak jawatan Ahli Parlimen sbb makan gaji buta

Tanpa Nama berkata...

I am out from PAS selagi Hadi Awang Presiden PAS.

Tanpa Nama berkata...

Aku ikut!

asri adnan berkata...

PAS mempunyai pemimpin yang tahap kepimpinan yang lemah, sepatutnya segala permasalahan yang berlaku dibawah kepimpinannya beliau mendamaikan dan menyejukkan suasana.Bertindak sebagai seorang ayah yang mengasihi semua2 anak2nya yang bergaduh di bawah, bukan bertindak memihak pada2 mana anak2 yang bergaduh. sejukkan keadaan, bertindak berdasarkan mesuarat dalam Ajk PAS pusat
, tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya, maka jadilah sepertimana yang dilihat hari ini. walaupun ada yang bercakap bahawa profesional ada juga sumbangan kepada PAS tetapi wujud CHAi dan penyingkiran secara sistematik golongan Profesional dalam PAS akan menambah garam dalam luka kerana setiap pemimpin tersebut ada penyokong dan pengkagum masing2 yang akan bertindak membalas balik apa yang berlaku. Apa pun kita tunggu dan lihat masa akan datang

wan amero berkata...

Ambo confirm tak undi PAS lepas ni.

pok amid littor berkata...

Nakhoda "tak rok chetong!!!"

Tanpa Nama berkata...

Aku pun rasa malas nk balik besut. Dulu undi pas, loni tawar hati.

Tanpa Nama berkata...

aku tak pernah sertai mana mana parti politik.. tapi kalau Pasma dijadikan sebuah parti politik, mmg confirm aku dan keluarga aku akan join

Unknown berkata...

Ambo pon sama. Amat benci pd pas law ni

Tanpa Nama berkata...

pernah x masa mengundi kamu lihat gambar profil tpi xde logo politik masing masing? renung renungkanlahh . .

Tanpa Nama berkata...



.
Beginilah jadi nya bila malas berfikir.

Ada yang tak faham bila mengatakan jika Profesional menang jadi begini juga.

Hj Hadi dari sejak menang hingga ke hari ini, sebagai Presiden apa langkah-langkah yang Hj Hadi akan/telah diambil. Kita jangan terkejut. Kita jangan harap Hj Hadi akan berdepan dengan masalah ini. Yang penting bagi Hj Hadi dan pro UG dari situasi begini ialah untuk memutuskan hubungan DAP bukan untuk merepatkan saf.

Jadi kerana itu sekarang ini kita akan lihat kekuatan Ustad Ahmad Awang. Jika Ustad Ahmad Awang isu perpecahan dalam parti yang akan di dahulukan dan mengukuhkan parti agenda utama.

Inilah kelemahan ketara Hj Hadi bila tidak ada hala tuju dan matlamat. Tujuan DUPP untuk memutuskan hubungan dengan DAP pun bila muktamar dah bermula.

Ustad Ahmad Awang sebelum muktamar telah memberi visi matlamat dan agenda nya kepada perwakilan tetapi perwakilan boleh memilih Presiden yang tidak ada visi matlamat dan agenda.

Itu sebab jadi begini.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

PasMa, PasMa, PasMa, PasMa, PasMa....
Tanda dari Tuhan utk Progresif dan Profesional keluar dari PAS?
PAS tak menang budi pengundi2 bukan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Perabih duit derma tabung pas,habis kena sapu geng lebai utk politik pro Umno dan pakai kereta mewah.lps ni sekupang pun aku tak hulur.

Tanpa Nama berkata...

Pelik,tak blh sentuh dan tegur president yg kaki tuang.Bodoh pnya lebai,nak hormat ketua agak2la.kalau ketua ko mmg banggang ko pun jd banggang.Pilih pemimpin yg blh menyatupadukan umat spt Nik Aziz bkn yg keluar statement tak guna kepala otak.Cuba Tanya apa yg dia tau ttg 1MDB dan gst langsung blurr.ITU yg sepatutnya di perbetulkan kan.Ni sibuk baruah,pil kuda dan kehebatan proulamak yg pandai sebut ttg hudud je.

Tanpa Nama berkata...

Pàsma masuk je join PR...biaq pi PAS melangut bodoh kat situ klu xmao keluar dr PR

Tanpa Nama berkata...

Pàsma masuk je join PR...biaq pi PAS melangut bodoh kat situ klu xmao keluar dr PR

Tanpa Nama berkata...

Cantik, beri BN perintah kelantan pulak. Idea seorang dan beberapa org chai

wan amero berkata...

Jadilah AJK sekarang AJK PASCAI PUSAT.Malu guuu demo tak sero malu ko?Berattt nanang.