8 Mei 2015

[RASMI] PKR Menang Dengan Majoriti 8,841 Undi


PKR di depan, majoriti hampir 9,000

DS Dr Wan Azizah Wan Ismail tiba di pusat penjumlahan undi di IKBN Bukit Mertajam dan disambut Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

10.15 pm: KEPUTUSAN RASMI

BN 21,475
Bebas 367
PKR 30316
PRM 101
Majoriti 8,841

9.00 pm: Sah PKR menang. Cuma sedang menunggu pengumuman rasmi oleh SPR.

8.28pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

BN 20019
Bebas 350
PKR 29561
PRM 96
Majoriti 9542

8.13pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

BN 18633
Bebas 342
PKR 27971
PRM 98
Majoriti 9338

8.04pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:


BN 17939
Bebas 328
PKR 26631
PRM 96
Majoriti 8692

7.54pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:
BN 16497
Bebas 269
PKR 23745
PRM 95
Majoriti 7248

7.37pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

Bn 14034
Bebas 244
PKR 20727
PRM 89
Majoriti 6693

7.24pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

BN 10588
Bebas 173
PKR 16009
PRM 62
Majoriti 5421

7.18pm: Keputusan tak rasmi setakat ini:

BN 9793
Bebas 163
PKR 14958
PRM 60
Majoriti 5165

7.15 pm: Keputusan tidak rasmi setakat ini:

PKR 14,540
BN 9,550
Bebas 163
PRM 60
Majoriti 5,027

7.07pm: Keputusan tidak rasmi setakat ini:

PKR: 12,008
BN: 7,863
Bebas: 146
PRM: 50
Majoriti: 4,145

5.33pm: Peratusan keluar mengundi selepas peti undi ditutup sebanyak 73 peratus, turun 15.3 peratus berbanding pilihan raya umum lalu.

Angka itu bukan petanda baik untuk PKR yang sebelum ini menyatakan kebimbangan terhadap peratusan keluar mengundi lebih rendah yang dipercayai boleh menjejaskan sokongan mereka.

36 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Perangai ahli umno
--- boikot mengundi di rompin --- 7000 x undi
Perangai ahli Pas
---- boikot mengundi di p. Pauh --- 5000 x undi

Pas dan umno berperangai melayu asli !!!

Tanpa Nama berkata...

Silap perahu boleh undur silap mulut .....

Tanpa Nama berkata...

habislah UG, habislah pro-ulama yg gilakan umno....

Tanpa Nama berkata...

DS Wan Azizah Wan Ismail bakal menjadi Ketua Pembangkang semula di Parlimen. Tahniah dan syabas Kak Wan!

faqqirulkhoir berkata...

Alhamdulillah wal nastaghfirullah...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah PR tanpa PAs..
Apakah Abdul HAdi tidak memberi komitmen sepenuhnya di Permatang Pauh kerana beliau bermimpi untuk menjadi ketua pembangkang di parlimen? Jangan marah? Mat Maslan pun steady sahaja bila bercanda dengannya. Atas semangat Pakatan Rakyat, impian Hadi itu jauh panggang dari api. Itu realitinya. Walaupun Azizah tidak pandai berhujah, tetapi kelemahan Abdul Hadi tidak pandai berpolitik. Jadi mereka dalam kedudukan seri. 1 : 1.
Tahniah..Kepada pengundi di Permatang Pauh selamat menunaikan tanggungjawab Terbaik.
Bye-bye Pas berkiblat pd TGHH dan UG ..
Bukti kejayaan undi tanpa pas pro ulama [boikot]..
so Pro UG boleh belah PR..
Padan Muka UG Hukum Kebenaran terserlah

Tanpa Nama berkata...

7:41pm masih tak sedar lgi ke ? Hudud tu hukum Allah .lebih baik diam drp pda perlekih.

Tanpa Nama berkata...

tahniah syabas

Saadun Sulaiman berkata...

Di muktamar PAS yang akan di adakan pada bulan Jun nanti, masih kah para perwakilan nak memberi undi kepada mereka yang tergila gila kan UG. Semolek nya nyah kan sahaja presiden yang MSO gelar-saperti badak yang berihat di lebuh raya.
Sekarang apa yang tuang presiden nak komen berkaitan dengan kemenangan DSWA. Kempunan lah kau dengan jawatan ketua pemangkang itu. Lain kali jangan di turut kan sanggat cakap cakap "BOMOH MELAYU dan "DIN AYAM" tu.

Hasnul Ahmad berkata...

Sejujurnya.. Sy pinta agar tuan haji mat sabu memimpin PAS selepas ini. Kita renungkan dan kaji apa yg dia korbankan untuk kita semua rakyat malaysia.. Beliau antara pemimpin PAS yg di sayangi oleh semua kaum di Malaysia..

Tanpa Nama berkata...

Aku dah kata...PAS ok..yg tak ok nya adalah Hj Hadi dan geng UG nya...
Kalau lepas muktamar jun nanti Hj Hadi masih kekal sbg presiden...confirm aku akan blah drp parti pas. ..

Tanpa Nama berkata...

Keputusan ini bermakna hayat politik Anwar masih terus hidup dan masih ramai rakyat yg sayangkan Gabungan Pakatan Rakyat... Rugi besarlah kalau Pakatan Rakyat berpecah... Rakyat kini sudah mula matang dan menerima konsep 2 gabungan parti samada BN atau PR sahaja...yg lain2 tu kira2 buat menyibuk jealah...so, kpd semua pimpinan PR...Please...tolonglah jgn berpecah...biarkan Hj Hadi terjun dgn labunya...PRU 14 nanti kita mahu Putrajaya ditadbir oleh PR dan Anwar adalah calon terbaik sbg PM...Insya Allah...

Timnajib Jomfikir berkata...

Alamak..tanpa bantuan Pas pun, still can win majoriti besar.

Alahai Hadi Awang and co...

Tanpa Nama berkata...

Hj Hadi tak turun pun Permatang Pauh. Malah tak minta pun ahli-ahli PAS mengundi Wan Azizah. Sebabnya: Haji hadi pernah menghina Wan Azizah menyatakan bahawa Wan Azizah tiada kebolehan.

Kini rakyat memilih Wan Azizah dan Wan Azizah bakal jadi ketua Pembangkang. Amacam Haji Hadi?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. Tahniah PR.

ASALKAN BUKAN UMNO.ABU!!!

Tanpa Nama berkata...

PRK yang diadakan atas fitnah. Pembaziran sumber yang nyata kerana pemecatan penyandang pun berdasarkan fitnah. Perancang, penulis skrip,pelakun, pendakwa dan hakim adalah dari kalangan yang tidak takut kepada Allah. Banyak pengajaran dari surah Yusuf yang didengar di radio IKIM setiap pagi semasa dalam perjalanan ke tempat kerja. Kepada Allah kita berserah....

Tanpa Nama berkata...

aji Hadi dah tak tahu nak sorok muka malu..
Mulut celupar dan hina orang ..
itulah ilmu setihggi gunung pun tak jadi jika letak kat lutut dan cakap ikut nafsu dunia inilah jadinya..
Hukum kebenaran sedang berjalan..

Tanpa Nama berkata...

Siapa pun tau hudud hukum allah.. Bukan hukum pas.. Buat fahaman ape yg org ckp.. Bukan pelekih.. Jgn ingat org pas je tau bab islam..

Tanpa Nama berkata...

Betul lu ckp tu bro..gua pun belah jugak klau geng ug yg menang..
.

arai berkata...

Tahniah setinggi tahniah buat PKR, semuga kemenangan ini bukar sekadar untuk menang tapi untuk terus menjayakan impian rakyat. Jangan sekadar riuh berslogan tapi praktiknya tidak terlaksana. Sampaikanlah hasrat kemajuan dan tinggalkan kemunduran selangkah yang segera. Usah lagi toleh kebelakang kerana keluasan hamparan masadepan nun sayup jauhnya. Ayohlah melangkah demi masa depan PKR dan negara tercinta.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah

Tahniah Pakatan Rakyat

Moga moga HADI dan kawanan UG pencen terus tuk jaga nama baik yang ada sikit tinggal pada mereka.


Oramg orang Melayu sudah mula sedar Otak Mereka mampu bsntu mereka ber fikir.

PRU14 UMNO dan BN pasti bungkus!

Tanpa Nama berkata...

hadi masih nak jv dgn umno lagi ke setelah duit tabung haji dilantak utk byr hutang 1MDB?

apa2 pung! TAHNIAH KAK WAN DAN PKR SERTA PAS PRO DAN DAP.

SAYA KENANG BUDI BAIK DSAI SEMASA SAYA BELAJAR DI YAYASAN ANDA DI PANTAI DULU.

SEMOGA LAKNAT ALLAH ATAS PENDEMO2 BAGAN YANG BAHLOL WALA' MEMBABI BUTA. LU ORG BUKAN PENGUNDI TAPI NAK SABO.

yg hadi sibuk nak bentang diparlimen bukan hudud ALLAH tp hudud hadi pas.

GEBU berkata...

Syabas dan Tahniah kepada pengundi Ptg. Pauh yg bijak kerana memilih calon PR yg bakal menerajui negara tercinta dalam sedikit masa lagi. PRK Ptg. Pauh yg diadakan atas dasar FITNAH adalah titik permulaan untuk 1Malaysia dikuburkan dan digantikan dg Malaysia Baru...Insyaallah!

Ridd berkata...

Salam

Dah Bosan dengan Pilihanraya.

Semangat juang dah tak sama seperti zaman dulu.
Parti politik Malaysia sekarang ni dah mengarut. Sifat2 perjuang sudah tidak ada, yang ada sekarang semua nak jadi "Kepala". Ada yang dah jadi Kepala tak tahu beza kan Politik dan Agama tapi sebut faham tentang "Perlembagaan Negara".

Kalau Tun M mengamuk dan sakit satu badan pun tak salah, 22 tahun cari duit akhirnya kena samun sekelip mata. kira Jantung Tun dasyat jugak le.

Yang pasti orang bawahan macam kami tiap2 bulan gaji kami tetap disamun, suka tak suka penyamun tetap potong jugak.

Orang Rompin minum air kelapa petik pakai galah, orang bandar rasa tekak nak minum air kelapa bayar rm3 sebiji. Masyarakat Rompin lagi pandai dari orang Bandar. Tapi lepas pilihanraya barang naik, yuran sekolah naik,baju dalam kain dalam GST bising balik. Bila ada pilihanraya pangkah "Bidadari Negara" yang sama lepas tu bising balik ...berulang ulang kali benda yang sama.

Permatang Pauh pemimpin2 politik BN dan PR tunjuk Ego sesama sendiri dan masalah politik yang di reka sendiri.
Pilihanraya di Permatang pauh banyak aktiviti "ANTI" dalaman parti, calon kondem menteri sendiri,parti2 dalam PR buat demonstrasi dan boikot PR sendiri. terlalu banyak sangat "Anti" yang mana antipatinya Rakyat melihat Gelagat dan karenah bodoh para2 pemimpin ini.Dan akhirnya Rakyat jadi tak "SIHAT". Masalah harga ubat pun kena bayar penyamun skit. dulu rakyat kena samun sebulan sekali dan sekarang penyamun samun hari2.

Moralnya Rakyat dah Bosan Politik di Negara ini.

sb dehlawi berkata...

aji adi n the ug geng mesti kecewa...tahniah pkr

Tanpa Nama berkata...

Tahniah oak wan

Tanpa Nama berkata...

Lu bkn org PAS, xyah ambik port la bro

Tanpa Nama berkata...

Kalau bagitu bagus la . jangan cakap aja broo kena sokong.11:06 pm

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong anda. Saya sendiri sudah jemu mendengar dan melihat kerenah mereka. Semua parti sama saja. Bukan berjuang kerana Allah dan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah.

Kita tinggal di Msia, dalam suasana sekarang, kita kena ada ilmu & kepekaan terhadap keadaan semasa di Msia khasnya.

Memang, difikiran kita , semua parti sama (macam anon 7.18 tulis) pada pandangan kbnyakan kita, tapi kita kena pilih yang terbaik di sisiNya dalam contact sekarang.

Macam mana? Dengan ilmu, kepekaan, amik tau dsbnya , kita susuli dgn doa & mohon petunjuk pada Allah, untuk gerakkan hati kita condong pada pihak mana. Mudah & senang. Kan Allah ada. Dia lah yang Maha Tahu.

Tak mengundi, tak peduli dgn politik , keadaan & suasana di negara kita, bermakna kita ni pentingkan diri sendiri.


Tanpa Nama berkata...

Tahniah!!! dan Tahniah !! untuk Presiden PKR....dapat kekalkan Pmtg Pauh

Good to try CopyPaste Link
http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

Tanpa Nama berkata...

anon 7.18 ini politik msia sebab itu kita kena lawan juga tak perlu ada perasaan jemu kalaulah semua pemimpin macam anda alamat lingkuplah msia ni anda ingat senang ke bn nak serahkan kuasanya pada pr jadi kita hanya bantu dgn sokongan pun sudah cukup

Tanpa Nama berkata...

umnu : mcmana ni haji, PKR menang juga?

hj hadi : pengundi Permatang Pauh semua barua lah.. dah kena beli.

umnu : habis mcmana rancangan perkahwinan kita?

hj hadi : kita jadi kekasih gelap je la.

Timnajib Jomfikir berkata...

Alahai haji hadi..
Byk2, kekasih...umno juga yg tn haji pilih..
Umno ni, dari hujung rambut hingga ke dlm usus, sudah busuklah tn haji..

Kembalilah semula ke fitrah perjuangan baginda SAW.

Tanpa Nama berkata...

.

Bosan Jemu Dengan Kerenah Politik Malaysia

Kita juga pernah rasa bosan dan jemu dengan pilihanraya Keciwa dengan gelagat para pemimpin kita

Tapi kita sedar jika kita bosan dan jemu dengan situasi ini bermakna UMNO telah berjaya mendoktrin bosan dan jemu dalam diri kita

Selagi UMNO memerintah selagi itu lah PR akan menari ikut rentak UMNO supaya rakyat tidak dapat membeza kan antara kedua dua nya Maka di simpulkan lah dua dua sama

Rakyat kena beri peluang kepada PR untuk membuktikan PR tidak seperti UMNO BN Jika tidak UMNO akan terus mencipta watak watak pembelot pengkhianat dari masa ke semasa Selepas pro Ulamak UG akan ada lagi dan ada lagi pembelotan dan pengkhianatan

Sebagai kuasa pemerintah UMNO BN mempunyai berbagai bagai plan untuk jangkamasa 10 tahun untuk melemahkan kita

Sehingga kini UMNO telah berjaya meng'kasi'kan tindakan balas fikiran kita sehingga duit Tabung Haji di salah gunakan pun kita hanya memerhatikan saja

Kita mesti lawan 'Lawan tetap Lawan'

Kepada Allah kita kembalikan

Tanpa Nama berkata...

Anon 9:41 PM, x elok kamu suruh org diam tanpa bagi fakta. Kata2 Haji Hadi dah kurang laku apabila dia pakai perkataan Barua untuk menghina, dia jaja Hudud PAS untuk tarik sokongan. Betul kata siapa pun tau hudud hukum Allah bukan Hudud Hadi Awang, pilih2 mana ikut sukacita dia sorang, mana blh mana tidak, mana tambah mana kurang.

Bukan nak sokong mana2, perkataan Barua amat melampau yang keluar dari mulut Haji Hadi maupun Azmin Ali. Hinaan Barua amat memalukan bukan saja dirasai YB2 PAS atau KPN, terkena pada ahli keluarga, sanak saudara, penyokong, seluruh anggota yang berkhidmat ataupun yang pencen. YB PAS yang kena 2 orang bolehlah diam tapi perasaan ribuan yang lain marah atas hinaan Azmin Ali tak akan diam. Demonstrasi bantahan mungkin akan berlaku, 2-3 hari atau akan datang.