6 Mac 2015

Pro-Ulama Kata Dr Dzul Cederakan Diri Sendiri


Nmpaknya ternyata jelas kumpulan yang mendakwa dirinya sebagai pro-ulama adalah terdiri dari mereka yang tidak mempunyai akhlak Islam apabila melemparkan tuduhan menyatakan kecederaan yang dialami oleh Dr. Dzulkefly Ahmad, AJK PAS Pusat yang diserang pagi Subuh sebagai "lakonan" semata-mata.

Berikut dipaparkan beberapa screenshot komen dari golongan yang mengaku pro-ulamak:









Demikianlah hukum Allah... hukum kebenaran dan keadilan berjalan.... mendedahkan watak dan perwatakan sebenar golongan pro-ulama ini. Disaat ahli jemaah ditimpa musibah, mereka bersorak dan bergembira... akhlak syaitaniah...

GB sudah berkali-kali menyatakan bahawa kumpulan pro-ulama ini adalah terdiri dari mereka yang tidak mempunyai akhlak Islamiah. Perangai mereka dengan perangai "syaitan yang dikenali itu" serupa. Menggunakan bahasa makian, berkahak tui, memfitnah dan seumpamanya. Pekung mereka kini terbuka luas. Mereka sendiri mendedahkan sikap mereka dengan akhlak sedemikian rupa. Sungguh malang Presiden PAS mempunyai ramai penyokong sedemikian... penyokong yang berakhlak dengan akhlak penghuni-penghuni neraka...

Satu hari nanti insyaAllah, GB yakin mereka akan terkena musibah (kecederaan), dan nanti akan kembalilah lemparan tuduhan itu kepada penuturnya sendiri.... bahawa musibah (kecederaan) itu lakonannya semata-mata....

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan ke yg pro ulama dituduh dulu sebelum terbukti benar mereka yg buat...xkan manusia xbleh marah dgn tuduhan liar mcm tu...Dan confirm ke wasap tu mmang dr mereka yg pro ulama...atau klon..

Tanpa Nama berkata...

Geng2 ulamk ni dah belajar dari Mahadir bekas pm dulu,mungkin dah jadikan dia gurunya.kah.kah.kah,ulamrmak terompah plastik

Tanpa Nama berkata...

Dengan perkembangan ini saya yakin HJHA bukanlah ulamak yg sepatut memimpin PAS, dia sepatutnya memimpin hamno je. Pemimpin Pas sepatutnya mendamaikan jemaah.........jelas HJHA impotent dalam hal ini.

Tanpa Nama berkata...

Saya ulang semula komen saya sebelum ini pada posting GB yang lepas untuk posting ini :

"Di dalam peristiwa kereta Dr.Hatta yang cuba dibakar ada pula mereka dari kumpulan pro-ulamak yang menuduh perbuatan itu cuba dilakukan oleh Dr Hatta sendiri untuk meraih simpati."

Kenyataan di atas mengingatkan aku satu peristiwa pada 1998 dahulu dimana seorang Perdana Menteri telah menuduh ex-Timbalan Perdana Menterinya menumbuk dirinya sendiri di dalam penjara sehingga menyebabkan matanya lebam ketika pergi untuk menghadiri prosiding mahkamah terhadapnya.

Akhirnya, apabila diselidik, rupa-rupanya Ketua Polis Negara yang telah menumbuknya sehingga lebam seperti yang telah disyaki oleh ex-TPM tersebut.

Bila dilihat, peristiwa Dr. Hatta dan peristiwa 1998 (Anwar) dahulu lebih kurang sama dari segi tuduhan ke atas mereka iaitu dituduh melakukannya sendiri untuk meraih simpati.

Jika dulu, orang melihat ini kerja UMNO yang bersekongkol dengan PM tetapi sekarang dalam peristiwa Dr. Hatta, orang melihat ini kerja puak UG PAS yang bersekongkol dengan Presiden parti.

Jadi sekarang, apa bezanya puak UG PAS ini dengan samseng UMNO? Pada saya, tak ada bezanya. Mereka sama-sama memiliki akhlak yang teruk dan sepatutnya disingkirkan.

Oleh itu, layakkah mereka yang memiliki akhlak yang teruk ini digelar ulama' dan dipandang tinggi oleh masyarakat? Tentulah tidak. Maka dengan itu berhati-hatilah dalam menilai seseorang yang digelar ulama' di akhir zaman ini.

Wallahu A'lam.

Hati Muda berkata...

tengok la siapa kawan geng ulam sekarang.

Waris berkata...

Aku pengudi pas di kawasan parlimen aku. Sudah hampir pasti aku tak akan mengundi pas lagi selagi haji hadi yg bodoh menjadi presiden pas.

Hiduplah haji hadi dgn kesombongan dan keangkuhannya selagi mana dia disokong oleh beruk2 peliharaan menantu.

Maaf sebab menggunakan bahasa yg agak kasar terhadap presiden yg tak layak memimpin jemaah

Tanpa Nama berkata...

Bila Ulamak sudah mula ber fikir gaya Monyet maka jadi lah Monyet Ber Kopiah dan Setban ber tubuh kan manusia.

Itu jadi nya Ulamak PAS asal lepas ijazah cukup jadi ulamak sudah.

Biar otak benggap asal nampak ulamak

Terus tipu diri sendiri lah gaya nya

Tanpa Nama berkata...

PAS sekarang,bila mesnyuarat bergaduh ikut MIC.Bila rembat harta dunia sudah macam UMNO.

Anti Fitnah berkata...

Saudara Greenboc,
Bagi saya, puak UG ni bukannya penyokong TGHH dan sebenarnya depa ni yang menjatuhkan TGHH. Golongan Munafikun sudah meresap ke dalam PAS atau memang depa ni agen yang dihantar musuh dan meresap dalam PAS. Aku pernah melalui satu peristiwa di mana agen menyamar dan berkahwin dengan anak suspek sehingga suspek diberkas dan dijatuhkan. Peristiwa ni saya nampak ada sinonim dengan TGHH di mana menantunya bukan sahaja tidak membawa kebaikan kepada TGHH tetapi membawa rebah.
Begitu dengan Dr Zuhdi. Aku hairan bagaimana beliau boleh menjadi pensyarah di UM sedangkan kita tahu kerajaan TIDAK MESRA langsung dengan pembangkang tapi Dr mempunyai tempat ISTIMEWA di kalangan pemerintah dan media arus perdana.
Cara dan Tindakan puak UG ni bukan sahaja nak menjatuhkan puak profesional dalam PAS malahan sebenarnya nak menjatuh PAS di mata rakyat Malaysia serta agama Islam tu sendiri. Inikah akhlak Islam yang hendak dipromosikan???? Kalaulah orang PAS masih tak mampu berfikir dengan jelas, maka tunggulah musibahnya dari Allah swt. Jangan lupa bahawa puak UG telah merosakkan imej dan integriti Islam.
Aku berharap TGHH bertindaklah segera. Jangan biarkan keadaan menjadi rumit. Ibarat "Kerana nila setitik, Rosak susu sebelanga". Keluar nila itu. Kalau TGHH tak mampu, maka sudah tentu ahli PAS wajib menukarkan barisan pemimpin tertinggi kepada yang mampu bersaing dan berintegriti. PAS bukan milik seseorang tapi satu jemaah.
Aku tidak memusuhi TGHH dan tak pernah terfikir untuk "mengguling" (dakwa UG) beliau. Aku belajar agama dengan dari waktu muda aku.
Satu persoalan aku, adakah PAS ni sudah bertukar dari parti berdakwah kepada parti berdakwakah?

Amuraria berkata...

ya geng pro ularmak dah belajar dari mamak kutti kuturunan si kitul daa ! ABU & lawan barua2 dalam geng pro 'ug' samseng pengecut pukul dan lari !

Muhammad Adib Bin Jalaluddin berkata...

Penyokong ulama su',(jahat) mulut dan akhlak yng rosak, sekiranya Presiden PAS tak bertindak, ia seumpama syaitan syaitan bisu, dulu tuduh orang syaitan bisu, inilah syaitan bisu yang sebenar. Sedangkan dalam PAS terserlah kemungkaran fitnah dan mehnah, macam mana nak tadbir negara dan menjadikanya daulah Islam. HJ Hadi serta pengikut taksubnya, bangunlah dan tegakkan roh islam dalam PAS.

opisboi berkata...

itulah cara kami meNASIHATkan dr. dzul.
percakapan, perbuatan, sikap kami mesti selari dgn rakan seUG kami baru kuat.

Sabtu Awab berkata...

A.B.A.H. (ASALKAN BUKAN ABDUL HADI).

Asrul Sani berkata...

Yang paling menyakitkan hati saya, si Presiden jadi BISU BENGAP tak keluar sepatah haram kata nasihat.

Haji Hadi,
Kalau dah jadi pekak dan bisu eloklah letak jawatan. Di akhirat nanti taklah berat sangat menjawab tentang tanggungjawab dan amanah. Awak bukannya Presiden untuk kumpulan Din Ayam saja...kesejahteraan dan keselamatan setiap ahli PAS tak kira kumpulan mana adalah tanggungjawab awak Tuan Presiden.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan pro ulama, pro merapu, belajar dari kawan baru hamno

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak tahu Dr Dzul pukul diri sendiri ke tidak kita buat lakunan semula Dan yang kata pukul sendiri itu pulak yang memengang watak Dr Dzul Kita pilih dua orang tukang pukul sama besar sama tinggi sama bahagian muka yang kena pukul

Kalau boleh orang yang sama yang pukul Dr Dzul sendiri yang jadi tukang pukul lagi baik



Tanpa Nama berkata...

hadi masih membisu. takde pun ckp yg pukul tu barua.

tidak setuju presiden digelar barua, pukul pemimpin parti sendiri tidak barua.

maka tunggulah bala.

inilah bala kerana pro iran dn hezbosyaitan.

semakin terdedah sikap umno dlm PAS.

agaknya tanda2 memang UG ni betul kot. mcm dah ade keserasian perangai umno dan pro ulamak

Tanpa Nama berkata...

letih betul tengok dengan cara politik suka sakat ni. Pro ulama dah lebih kepada pro umno. Al maklum jer lah nak jadikan kerajaan perpaduang satu realiti. Tlg selamat kan PAS ya Allah.

Tanpa Nama berkata...

akhir zaman.....

Tanpa Nama berkata...

Bidalan Lebih baik berkawan dengan setan yang di kenali dari berkawan dengan malaikat yang tidak di kenali

Apa yang di fahamkan sebelum ini ialah setan lebih baik dari malaikat sebab setan hari hari tak putus putus mengoda kita untuk buat kejahatan Dek dah kenal sangat dengan setan kita pun sama engkar Masalah nya bila kita engkar pada setan

Yang pengunaan malaikat pulak menunjukkan rajin beribadat Mulut tak berhenti menyebut Allah Tapi beza dengan Syaitan baik sikit Syaitan yang takut pada Allah Malaikat ini pulak cuma cakap ingatkan orang lain supaya takut pada Allah Dia sendiri tak takut pada Allah

Kita dengar je sebut nama Allah dan memgingatkan kita takut pada Allah kita pun ikut walaupun kita tak kenal Tapi bila dah jadi macam ini baru kita kenal Dia sama jugak macam setan

Jadi tukar Lebih baik jangan berkawan dengan setan dan jangan berkawan dengan malaikat Berkawan lah dengan Kebenaran Jalan (cara) kita mesti benar

sb dehlawi berkata...

baso menate beruk.

Tanpa Nama berkata...

Tiada bukti pro profesional nak gulingkan presiden. Cuma group pro ulama takut bayang-bayang sendiri. Takut hilang kuasa (macam puak umno). Tolong muhasabah diri masing2. Ingatlah. Kita tidak akan sentiasa berada di atas.

ubaid berkata...

Itu bkn geng ulama...itu geng ustaz. Ulama x buat macam tu & geng ulama pun x buat. Yg belajar agama x semestinya jd ulama.....

pejuang bahasa berkata...

Tak baik kata tg haji hadi gitu.selidiki dulu...ok GB