14 Nov 2014

SPRM Tahan Pegawai Kerajaan Didakwa Minta Habuan Seks Daripada Janda


Alor Setar: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan seorang pegawai tadbir yang menjawat jawatan penolong pengurus di sebuah jabatan kerajaan kerana didakwa meminta habuan seks daripada pemohon rumah bantuan berstatus ibu tunggal.

Menurut sumber, pegawai kerajaan berusia 50-an itu ditahan di sebuah hotel di Jalan Putra di sini pada pukul 2 petang Khamis selepas didakwa meminta habuan seks daripada seorang ibu tunggal berusia 20-an.

Difahamkan, suspek memilih mangsa menerusi gambar pada borang atau surat pemohonan yang dihantar pemohon sebelum menghubungi mereka.

"Dia kemudian mendakwa mempunyai kuasa untuk memberi kelulusan dalam permohonan rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

"Bagaimanapun untuk mendapat rumah tersebut, pemohon berstatus janda perlu memberi habuan seks kepadanya. Suspek dikesan mendapatkan suapan seks di hotel pada waktu tengah hari," dedah sumber itu.

Tambahnya, terdapat ibu tunggal yang tidak berjaya dalam permohonan itu walaupun telah memberi habuan seks bertindak membuat laporan terhadap majikan suspek.

Berdasarkan maklumat dan risikan SPRM sejak beberapa bulan lalu, akhirnya suspek berjaya ditahan SPRM.

Jelas sumber itu, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 17 Akta SPRM 2009 kerana meminta suapan dalam bentuk seks. -mstar









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki
dengan produk kami. Sila klik SINI



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

macam-macam pesyen manusia ni.

Tanpa Nama berkata...

Saya berfikir mengapa Negeri Kedah sering dilanda ribut dan taufan lani, ada yang menyalahkan petani yang tak mau bayar zakat. Apabila membaca kisah ini barulah saya sedar diKedah maasiat besar sedang berlaku disana.

Tanpa Nama berkata...

BN menang Kedah senang.

Abeyie Yie berkata...

Terbaekkkk mukhriz...

Tanpa Nama berkata...

Betul-betul zalim, dah orang tu susah, minta layan nafsunya pula, patutla BALA datang melanda baru-baru ni, Tak mustahil ada ramai lagi, "Setan" dalam jabatan kerajaan ni. Mereka patut dipecat serta-merta.

Tanpa Nama berkata...

Kesian pd anak & isterinya, yg ditanggung saraan hidup mereka oleh iblis ini.

Tanpa Nama berkata...

No wonder la puting beliung kerap la ni... kasi hukuman maksimum la tuan hakim wei...

Tanpa Nama berkata...

....jika saya MB Kedah saya londehkn seluarnya pastu hantar salinan kpd smua jab kjaan negeri

Tanpa Nama berkata...

itu saja yang pandai orang orang melayu nih. hgentot - itu saja, baik menteri , PM , ulamak , cikgu semua makan gaji cukai rakyat dengan otak otak bahalol.

kechik kechik belajar agama , bila dah besar hidup lagi lahanat dari setan.

bahalol punyea manusia !

Tanpa Nama berkata...

Nak selamat pegawai tersebut ikut cara umno ajar sialfol dan persoal mengapa Anwar tidak buat seperti sialfol buat

SUMPAH LAKNAT !

Tanpa Nama berkata...

Tanya perkasa n isma....pegawai ni cina dap ke ?

Tanpa Nama berkata...

Dlm parlimen nik abduh soal menteri kesihatan apa kem. kesihatan buat utk mengatasi kes hiv tinggi di kelantan.

Menteri kesihatan jawab nik abduh kenalah didik oghe kelantan jgn pergi ke golok.

Kan dah kena.

Tanpa Nama berkata...

Anon 5:31 pm...mulut tu jangan celupar seperti babi...bukan semua staff kerajaan berperangai mcm tu...kalau yg pro BN tu mungkinlah...