5 Nov 2014

Bekalan Air & Api Didakwa Sengaja Diputuskan Di Istana Kehakiman


Putrajaya: Bekalan air dan elektrik di tandas awam berhadapan Istana Kehakiman di Putrajaya didakwa sengaja diputuskan.

Lokasi berkenaan menjadi kawasan rakyat berhimpun untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kejadian yang didakwa sabotaj itu menyebabkan orang ramai yang mahu bersolat terpaksa mengambil wuduk dengan menggunakan air mineral.

Mantan Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa, Dr Badrul Amin Baharom ketika ditemui menyifatkan tindakan tersebut sebagai kejam dan tidak berperikemanusiaan.

“Ini kemudahan awam yang merupakan hak rakyat, apakah kita tidak berhak menggunakan kemudahan awam yang dibangunkan menggunakan wang rakyat.

“Kalau benar memang sengaja ditutup, ini salahguna kuasa yang sengaja mahu tunjuk sifat kuku besi,” tegasnya.

Sementara itu, Ketua Setiausaha Pengelola KEADILAN, Fariz Musa berkata, kejadian tersebut merupakan yang pertama terjadi sepanjang rakyat berhimpun bagi menyatakan sokongan kepada Anwar.

“Mereka cuba beri tekanan kepada rakyat, saya hairan mengapa mereka bersikap zalim,” tegasnya.

Jelasnya lagi, rakyat yang berhimpun di kawasan tersebut sejak minggu lalu tidak melakukan sebarang kerosakan kepada kemudahan tersebut.

“Ini sesuatu yang menyedihkan, kalau konsert yang melalaikan kerajaan sanggup sediakan semua kemudahan, tapi bila rakyat tuntut keadilan mereka ambil tindakan susahkan rakyat,” tegas Ahmad Akhir Pakwan Chik, seorang penyokong yang hadir ke kompleks Mahkamah Putrajaya. -KD



ULASAN GB

Memang kejam dan zalim.

Atau nak suruh semua orang awam jadi Saiful, tak payah buang air dan tak payah solat?







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

otak otak bahalol yang makan gaji buta ingin menghina rakyat yang bagi dia makan minum , serta bonus bonus...

orang orang melayu bangsa pandai pandai belaka ke ?

pak lang zain berkata...

Sesudah kesusahan akan timbul kesenangan

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan umno bn wajib dihumbankan kedalam jubur saiful sial , baru kena tempatnya didalam najis saifu kah kah kah itulah melayu umno telah dilumurkan dgn najis olih mamak madey keling kutty.

Tanpa Nama berkata...

Persepsi mengatakan ianya adalah perbuatan sabotaj melebihi dari kemungkinan kerosakan teknikal.

Tanpa Nama berkata...

cikai punya putrajaya yg selama ini mnjadi mercu tanda negara!! api letrik pun tarak.. pirahhh..

Tanpa Nama berkata...

Dunia tempat ujian.
Serahkan urusan orang2 zalim pada Allah, dalam pada tu kita jadi orang2 yang taat padaNya.

Tanpa Nama berkata...

Hari ni hari kau, Sadiq. Esok hari aku pulak. Jgn marah, nanti kena tumbang.

Tanpa Nama berkata...

Hari ni hari kau, Sadiq. Esok hari aku pulak. Jgn marah, nanti kena tumbang.

Tanpa Nama berkata...

ni lah perangai buruk umno

buat kat KL air melimpah limpah di pancut dari lori Sampai kedai kedai terpaksa di tutup

Kat Putrajaya pulak terbalik Tak ada air langsung Penyokong sipol tak kisah sebab jenis berak tak payah cebuk

Tanpa Nama berkata...

Selalu nya org yang zalim.tak selamat didunia & akhirat.tunggu la balasan drp Allah.

Tanpa Nama berkata...

Mereka rasa seronok tenguk orang lain susah.takapa.mereka lupa ada azab kubur,ada azab nereka jahanam.mereka lupa doa orang di zalimi.adakah mereka selesa? tidak.kita semua harus bersabar dengan ujian Allah.ada ganjaran untuk kita.Insayaalah.

Tanpa Nama berkata...

Mereka rasa seronok tenguk orang lain susah.takapa.mereka lupa ada azab kubur,ada azab nereka jahanam.mereka lupa doa orang di zalimi.adakah mereka selesa? tidak.kita semua harus bersabar dengan ujian Allah.ada ganjaran untuk kita.Insayaalah.

Tanpa Nama berkata...

sekiranya orang zalim itu mengetahui mereka akan mati esok hari dan diadili di hadapan Allah yang mencipta mereka nescaya mereka tak akan berlaku zalim...Ya Allah bukakanlah hati mereka- mereka yg zalim supaya mereka kembali kpd ajaranMU dan kami semua dapat hidup dalam suasana yang aman... amin...

Tanpa Nama berkata...

Ya ALLAH.. kenapa diorang ni zalim sgt.

Tanpa Nama berkata...

jika anwar dizalimi semoga allah hancurkan penzalim itu.amin...