14 Okt 2014

[EDISI KANTOI] Oktoberfest Melaka: Idris Haron Buat Pusingan 360°


Kerajaan Melaka dan PBT tidak terima permohonan anjuran Oktoberfest

Kerajaan negeri Melaka dan pihak berkuasa tempatan (PBT) tidak pernah menerima permohonan bagi penganjuran pesta Oktoberfest 2014 yang dijadual berlangsung di Jonker Street di Melaka pada Sabtu ini.

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron berkata kerajaan negeri tidak pernah meluluskan mana-mana permohonan daripada syarikat swasta ataupun badan bukan kerajaan untuk menjayakan program yang bertentangan dengan syariah.

"Kerajaan negeri akan mengambil tindakan tegas ke atas umat Islam yang terlibat dalam mana-mana kegiatan berstatuskan maksiat.

"Premis-premis menjual arak hanya dikunjungi oleh orang bukan Islam sahaja," katanya dalam kenyataan di Melaka hari ini. – Bernama

ULASAN GB

Bila kena belasah, Idris terus buat pusingan 360 darjah.

Semalam akhbar-akhbar tempatan terang-terangan melaporkan Kerajaan Negeri Melaka akan menempatkan pegawai penguat kuasa bagi menghalang umat Islam daripada meminum arak pada acara 'Oktoberfest' dijangka berlangsung di Jonker Walk di sini, pada 18 Oktober ini.

Malah beliau dilaporkan berkata: "Oktoberfest anjuran Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan itu sebagai satu cara untuk enarik pelancong ke neri itu."

Hari ini beliau berkata kerajaan negeri tidak pernah meluluskan mana-mana permohonan daripada syarikat swasta ataupun badan bukan kerajaan untuk menjayakan program yang bertentangan dengan syariah.

Bila dah kantoi, yang peliknya sempat pula beliau mengutuk Pakatan Rakyat dengan menyatakan:

"Bukankah Oktoberfest iini popular di Pulau Pinang dan Selangor (DAP, PKR & PAS).









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





7 ulasan:

Awanama berkata...

Even pelancong pun menyampah nak pergi bar dan kelab malam sebab benda ni pun ada di negara diaorang beb tiada bezanya pun. Yg paling banyak melepak di bar dan kelab malam adalah keturunan melayu ada hubungan kekeluaragaan dengan mr. Bean yg sebiji mcm mr. Bean yg selalu buat benda tidak guna otak berfikir. Kalau mr. Rowan Atkinson pergi melaka bar dan kelab malam adalah tempat for sure dia tidak akn pergi, buang duit shj.

Awanama berkata...

Dah kena belasah kaw kaw...terpaksa u - turn 360° nak selamat diri selepas kutuk pr...

Awanama berkata...

memang padan pun dgn ucapan "lahabau kau" yg kita selalu dengar kat melaka tu...

Awanama berkata...

ok kali ini tak buat
Tahun lepas buat utk menarik pelancong So berapa peratus jumlah pelancong yg menurun tahun ini ? Kalau tûrunnya sikit tak payah buat atau cari lah alasan yg lain pulak

Salah satu ekonomi utama Melaka ia lah perlancungan Bila Oktoberfest tak dibenarkan kesan buruk pd pendapatan negeri ialah Melaka bukan Sgor yg mana ramai yg datang tu pun bukan pelancung

Nak kena kan Sgor tp yg teruk kena Melaka



Awanama berkata...

Siapa penganjur Oktoberfest ? MCA atau DAP ? Sudah tentu penganjur nya ialah Syarikat tersbt Bukan MCA dan Bukan DAP

Syarikat/pelabur ada hak utk menganjur sbb utk meningkatkan jualan Tp skg kita tguk jd cerita cina dgn melayu

Awanama berkata...

Inilah sikap KM cencaluk.

Awanama berkata...

orang orang melayu mana ada duit , kalau ta ge ah chong bukak kedai kat melaka , sapa lah nak datang ke melaka....

datang melaka nak tengok anak anak melayu merempit buat apa...???

KM pun tahu melayu tak de duit , biar buat bodoh asal dapat duit sudah lah.

orang orang melayu pun bukan bijak pun , dan tahu KM Bahalol di undi jugak. Benggap jadi nya lah...