13 Sep 2014

FELDA OH FELDA... Dengan Kisah BANGAU OH BANGAU...


Adakah nasib Felda Global Ventures akan menjadi seperti glc-glc kerajaan?

RM3.70 kedudukan terkini. Jauh melepasi pembukaan awal semasa menyertai bursa Malaysia iaitu RM4.55. Apa lagi yang nak dibanggakan.

Adakah nasib Felda Global Ventures akan menjadi seperti glc-glc kerajaan yang saban tahun rugi seperti glc-glc yang lain.

Sudahlah mempertaruhkan tanah-tanah peneroka felda. Apalah akan jadi kepada harta peneroka felda sekiranya keadaan ini terus berkekalan, saham terus turun menjunam.

Kerajaan pula hanya berjanji tetapi hasilnya kosong. Peneroka felda terus terhimpit dengan hutang yang terpaksa dibayar kepada bank. -tikaqbuloh


Pengarah Felda berkerjasama dengan penjenayah interpol?


Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad mengecam tindakan Pengarah Besar Felda, Faizoull Ahmad kerana dilihat berurusan dengan Rafat Rizvi, seorang lelaki yang dikehendaki polis antarabangsa atas tuduhan rasuah, penipuan dan jenayah perbankan di Indonesia.

Nik Nazmi juga menekankan agar Faizoull memberi penjelasan tentang perkara ini kerana beliau sebagai Pengarah Besar Felda perlulah bertanggungjawab atas tindakannya.

Faizoull Ahmad yang juga menyandang jawatan Pengerusi Kelab Bola Sepak Liga Super Malaysia Felda United telah melawat kelab pasukan bola sepak Scotland Glasgow Rangers bersama Rafat beberapa hari lepas.

“Tujuan lawatan tersebut adalah untuk melihat potensi untuk menjalankan program pembangunan anak muda bersama Felda United.

“Walau bagaimanapun, mengapakah beliau perlu melibatkan Rafat, seorang lelaki yang mempunyai rekod jenayah dan dikehendaki polis dalam urusan ini? Apatah lagi melantik Rafat sebagai penasihat beliau,” soal beliau dalam satu kenyataan.

Tambah Nik Nazmi, beliau mempersoalkan adakah Faizoull tidak sedar bahawa Rafat telahpun didapati bersalah atas kesalahan penipuan yang bernilai jutaan dollar oleh Mahkamah Jakarta kerana terlibat dalam skandal kejatuhan Bank Century Indonesia?

“Tindakan Faizoull ini sangat mencurigakan dan menimbulkan pelbagai persoalan.

“Tambahan lagi, terdapat spekulasi bahawa beliau ingin membeli pasukan bola sepak Glasgow Rangers,” ujarnya.
-FMT


ULASAN GB

Bila ditanya nanti mengapa FELDA jadi begitu, nanti ada menteri akan jawab harga saham turun-naik.... itu adat...

Oklah tu, tetapi kalau dah memanjang jer turunnya tak naik? Menteri yang sama akan jawab: itu dah suratan...macam kisah bangau oh bangau...sampai di penghujungnya, hai ular, kenapa kau nak makan katak? Ular jawab dah itu memang makanan aku....

Dan maaf cakap, sememangnya yang bodoh-bodoh akan menjadi "makanan" si UMNO..







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki
dengan produk kami. Sila klik SINI



10 ulasan:

Ritchie Blackmore berkata...

So puak2 UG dlm pas ni memang bodoh bodoh belakalah orangnya..???

Tanpa Nama berkata...

Yang bodoh jadi makanan yang cerdik

Anti Fitnah berkata...

Dalam kes ini, yang jahat ialah CINA sebab kuat menipu. Ini semua pasal CINA ada kat Malaysialah, MELAYU selalu ditipu oleh CINA. Dari sebelum MERDEKA, semasa MERDEKA dan 57 tahun selepas MERDEKA, CINA saja yang dok tipi MELAYU.
Yang baik, semuanya datang dari MELAYU UMNO. MELAYU didahulukan. Bila dah dekat hilang kuasa, dikatakan Melayu akan hilang kuasa dek penipuan CINA. Tanpa berfikir panjang, MELAYU yang "cerdik-cerdik" belaka terus mengeluarkan kenyataan kononnya jahatnya CINA.
Ingat aku akan pesanan Nabi bahawa fitnah di akhir zaman. Salah satu yang sangat aku takuti ialah Islam tu Melayu dan Melayu tu Islam sedangkan amat beza antara kedua-duanya. Islam membawa kita ke syurga Allah swt tapi Melayu ... bolehkah? Mungkin boleh kot ... iaitu ke TANAH MELAYU.
HIDUP MELAYU.
HIDUP MAHATHIR.
HIDUP KATAK BRAHEM.
HIDUP .... mampooosss pi la kat hangpa.

Tanpa Nama berkata...

mengikut Presiden UG dibolehkan kerana Melayu juga?

Tanpa Nama berkata...

Salah nuar lg nie...hihih

Tanpa Nama berkata...

Nak tunggu sampai harga saham felda kurang drp 10sen sesaham baru boleh beli.

Tanpa Nama berkata...

Felda akan ikut MAS

BaDiN berkata...

majoriti melayu tidak peduli itu semua asalkan umno menang dan terus menang.Bodoh tak apa .Biar Papa Asal Bergaya.Org2 Felda tidak percaya itu semua sebab Kebodohan Menguasai Diri.IQ dia orang sama macm Lembu Ijat.

Tanpa Nama berkata...

Menteri umno bodoo dilantik/pilih oleh ahli umno yang juga bodoo, sesama lah bodoo

Tanpa Nama berkata...

Tulah, we all sudah kering air liur dah cakap felda join bskl banyak masalah akn berlaku nanti. Bukan nak cakap keuntungan tidak besar, memang besar tetapi risiko untuk rugi pun besar juga. Sudahlah istilah dalam bskl seperti bullish dan bearish pun tak faham amcm lagilah lu nak dapatkan maklumat mengenai keadaan semasa pasaran saham kalau lu peneroka felda masih tinggal rumah beratapkan tempurung kelapa beb. Lu fikirlah sendiri