8 Mei 2014

"Nasib Baik Saya Dah Amalkan Ajaran Islam...." Kata Felixia Setelah Kena Tengking..


Gara-gara Parking, Felixia Yeap Ditengking Seorang Lelaki Budi bahasa budaya kita atau lebih mudah lagi apa yang diluahkan menunjukkan diri kita yang sebenar.

Itulah yang dialami oleh bekas model dan kini sedang mendalami agama Islam Felixia Yeap yang diluahkan melalui laman sosial facebook miliknya beberapa hari lepas.

Katanya hanya gara-gara parking, dia dimarah dan ditengking oleh seorang lelaki yang memandu kereta mewah model Audi.

Alhamdulilah. Felixia sabar dengan keadaan yang begitu tegang itu, walaupun dia belum lagi memeluk agam Islam, sekurang-kurangnya dia mengamalkan adab yang dititikberatkan dalam agama, apa-apa pun yang penting dia mampu mengawal kemarahan dalam keadaan apa sekalipun, tahniah Felixia!

Felixia atau nama sebenarnya Yeap Chin Yee berkata, dia bakal memeluk Islam pada awal Ramadhan ini dan kini sibuk mempelajari ilmu agama. Katanya dia akan menghadiri kelas dan ceramah agama untuk memudahkan dirinya lebih memahami mengenai agama Islam. - Harian Blogger





IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


11 ulasan:

XUMNO berkata...

Felixia, kenapa tak sebarkan no plat kereta pakcik sombong tu? Senag lain kali boleh cam manusia ankuh dan tak ada adab tu. Dia ingat semua parking lot bapaknya yang punya.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah...

Flexia nih dapat buat istri pun baik juga....

Tanpa Nama berkata...

Subhanallah...hidayah itu milik Allah...Allah maha Agong...Allah memberikan hidayah kepada sesiapa saja yang diinginiNya...

Tanpa Nama berkata...

Berlapang dada dan memaafkan, serta menutup aib org, antara ciri muslim yg baik.

Adjie123 berkata...

Betul tu.....amalan orang Islam, bukan orang "melayu"

Tanpa Nama berkata...

Flexia, sesungguh nya banyak dugaan yang kamu akan hadapi. Banyaklah bersabar dengan ujian Allah. Sesungguh nya ujian Allah adalah berbagai bagi memantapkan iman kita. Sabar itu satu cabang dari Iman.

jil altahrir berkata...

ipoh mali talak somong..ujian y maha kecik je tuh felixia...dont bother..fokus pada niatmu untuk hari depan...istiqamah..

mzack berkata...

Assallammuallaikum, Felixia, kamu adalah seorang yg sangat bertuah. Kamu mencari, mempelajari dan cuba sedaya upaya mengamalkan Islam. Orang Melayu, dia dilahirkan Islam tetapi adakah kebanyakan mereka mengamalkan hidup secara Islam? Well you have seen how the Pak Cik behaved, typical isn't it? Apologies kalu terkasar bahasa. Moga2 Allah akan memberi tawfeeq dan Hidayah supaya Felixia menjadi seorang Islam - solehah

Tanpa Nama berkata...

Bila dah Islam nanti, tukar perkataan "Nasib baik" kepada "Alhamdulillah".

Tanpa Nama berkata...

Btoi2. Alhamdulillah exclusif untuk org melayu islam ja. Org yg bukan n blum islam x leh guna tau. Salah bsar bawah akta brapa tah. Ibrahim ali tau kut. Hanya d mlaysia tanahairku

eatherace berkata...


Semuga perjuanganmu berjaya mencapai matlamat utk menjadi insan Islam.Sama-sama kita doakan.