6 Jul 2012

Kontroversi Hudud Dedah Kejahilan & Kebiadaban Ahli UMNO Terhadap Hukum Allah


Demikianlah jahil dan biadabnya golongan ini terhadap hukum Allah. Inikah yang diajarkan oleh pemimpin UMNO kepada ahli-ahlinya?

Ini lagi:



Mengikut kitab-kitab dari ulamak muktabar seperti Said Hawa menjelaskan perkataan-perkataan yang meragukan hukum Islam boleh membawa kepada murtad. Mestika Hadith terbitan Jabatan Perdana Menteri sendiri, ada menyebut beberapa contoh kata-kata yang boleh membatalkan iman seseorang atau yang boleh menjadi murtad iaitu:

Kata-kata (menghina atau merendahkan) mana-mana hukum Islam seperti :

• Hukum apa ini?
• Hukum ini sudah lapuk.
• Zaman sekarang tidak sepatutnya diharamkan riba' kerana menghalang kemajuan.
• Dalam zaman serba maju ini kaum wanita tak perlu dibungkus-bungkus (tutup aurat dengan memakai telekong).
• Berzina kalau suka sama suka apalah haramnya?
• Minum arak kalau dengan tujuan hendak menyihatkan badan untuk beribadat apa salahnya.
• Berjudi kalau masing-masing sudah rela menerima untung ruginya apa salahnya.
• Kalau hendak sangat menurut hukum-hukum Islam, sampai kiamat kita tidak maju.
• Seseorang berkata,"Perbuatan yang demikian tidak beradab", apabila diceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW selepas makan baginda menjilat sisa makanan dijarinya (sebelum dibasuh tangan).
• Seseorang berkata,"Aku tidak mahu memotong kuku sekalipun sunnah", apabila diberitahu bahawa memotong kuku adalah sunnah.
• Membaca ayat-ayat suci al-Quran, hadith nabi dan nama-nama Allah dengan cara mempersenda dan mempermain-mainkannya.


Sekalipun kitab Mestika Hadith itu diterbitkan oleh Jabatan Perdana Menteri, tetapi Perdana Menteri Malaysia sendiri telah menolak hudud.





Firmanullah swt yang bermaksud

Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang mu'min dan mukminah bagi yang perempuan, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu hukum, maka ada pilihan untuk mereka. Dan barang siapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata. (Surah Al-Ahzab:36)

Maka patutkah aku mencari hakim selain daripada Allah, padahal Dialah yang telah menurunkan kitab (al-Qur'an) kepadamu dengan terperinci Orang-orang yang telah Kami datangkan kitab kepada mereka, mereka mengetahui bahwa al-Qur'an itu diturunkan dari Rabbmu dengan sebenarnya. Maka janganlah kamu sekali-kali termasuk orang yang ragu-ragu. (Surah Al-An'am:114)

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah nama pon lembu orang umno ni,.so mentaliti dan pegangan agama pon taraf lembu juga ler...

Waris berkata...

Biarkanlah mereka dengan kejahilan dan kesombongan mereka. Allah maha mendengar.

Serahkan pada Allah untuk mendidik melayu biadap tersebut.

Shintaro berkata...

Those who defy or retaliate Hudud mean they defy Allah. During their defying until repentation -Taubah Nasuha they are considered KAFIR.
(infidel)
For their death before repent, accomplishment by Islamic procedures
shall not be performed and their burial ground should be elsewhere other than Islamic cemetry.

Tanpa Nama berkata...

Mana Haswan Jati???

wak berkata...

Kepada yg tak faham apa itu hudud, qisas, taqzir, qasam dan segala yg berkaitan dengan nya, mari datang tempat wak, sama-sama kita belajar bab yang berkenaan denga nya.

Berlajar atas dasar hukum itu sendiri bukan atas mana-mana fahaman politik.

Kuliah duha setiap ahad,
Oleh : ustaz mat esa deraman
Bab : tafsir, hadis dan feqah.
Kitab : tafsir al munir,kitab hadis riyadh al-salihin, fiq manhaji (tengah bukak bab hudud
qisas dan taqzir)
Masa ; 0900-1100
Masuk : FOC

Tanpa Nama berkata...

mana lokasi wak?

Tanpa Nama berkata...

ya...mana lokasi wak? Dan no telefon atau emel utk di hubungi.

IbnAbdHalim berkata...

Ayat Allah, iaitu dari Al-Quran, kalau tolak satu kalimahpun hukumnya jelas, KAFIR. Di sini jelas UMNO telah "BERJAYA" mendidik ahlinya.

Unknown berkata...

baca disini pula> http://anakjatikampunghulu.blogspot.com/2012/07/siapa-kah-kita-di-mata-pemerintah_06.html#more

Tanpa Nama berkata...

nasihat yang ada bin tu sila cakap baik baik kalau tak bin tu kena tukar jadi anak laki laki atau anak perempuan dalam i/c nanti kubur pun kena pi cap palang cap bukit atau kilang recycle api

Tanpa Nama berkata...

Firaun yang hebat dan mengaku sebagai tuhan pun ditenggelamkan oleh Allah s.w.t di dalam laut dan tanda-tandanya kelihatan sehingga ke hari ini. Apatahlagi manusia yang berani mempertikaikan hukum Allah s.w.t, takde benda pun. Mereka fikir kenyataan yang mereka buat tu menunjukkan kehebatan mereka walhal ia mendekatkan diri mereka kepada neraka.KESIAN...

wak berkata...

Lokasinya : surau al husna,jalan suria 47, bandar seri alam, masai johor.
Imam sudin ; 013 743 7650

Tanpa Nama berkata...

Kalau sudah begini Islam dipijak di negara yg sudah diisytiharkan Negara Islam, orang2 Islam perlu bangkit untuk menyatakan bahawa non muslim jangan memandai2 campurtangan. Itu sensitiviti agama.

Tanpa Nama berkata...

UMNO warisan penjajah British,British musuh islam

Tanpa Nama berkata...

betul juga tu.buat masa skrg hukum hudud tak patut dilaksanakan lagi. kerajaan perlu wujudkan suasana yang kondusif dahulu. biar keadilan ditegakkan utk semua lapisan masyrakat. semua rakyat dpt hak masing2. then baru laksanakan hudud. dalam keadaan skrg ni tak patut dilaksanakan hudud kerana dikhuatiri memberi pandangan negatif kpd Islam. pemimpin yg ada skrg ni terlalu bodoh. org pejabat agama terlalu takut dan bahlul nk tegur pemimpin di atas. rujuk ceramah dr.maza utk pencerahan

Tanpa Nama berkata...

perlu wujudkan suasana kondusif untuk laksana hudud?
macam mana pulak tu...
kalau tunggu-tunggu macam tu, bila nak kondusifnya?

Tanpa Nama berkata...

suasana yg kondusif tu maksudnya bila keadilan ditegakkan utk semua lapisan msyrkat.hatta kalau raja mencuri kita hukum sama mcm rakyat bwhan. cuba nilai situasi skrg. satu kes dimana seorang lelaki curi susu utk anak kena hukuman penjara 2 tahun. dan situasi khir toyo rasuah juta2 kena hukuman penjara setahun. wat the hell is it?? adilkah suasana msyrakat skrg? kalau dilaksanakan hudud dlm suasana skrg ofkos Islam akan dipandang negatif, wujudkan dulu keadaan di mana semua rakyat dpt hak masing2,tiada yg tertindas, kekayaan negra dibahagi dgn adil, kemudian laksankanlah hudud. rujuklah ceramah dr.maza ttg isu ini untuk lebih membuka minda.

Tanpa Nama berkata...

Anon 11.42
Yang awak bagi contoh tu hukuman mahkamah sivil bukan hukuman di bawah hudud atau takzir Islam.

Kalau nak semua rakyat Malaysia dalam suasana kondusi dan akan faham hudud sampai bila?

Suasana begitu tidak tercapai kecuali hudud dilaksanakan dahulu baharulah orang faham apa itu hudud.

Sinner berkata...

Rasanya TG Hadi Awang penah jelaskan pasal suasana kondusif ni dulu.

Target Negara Berkebajikan dulu. Melaksanakan Hukum Allah masih merupakan target utama, tp utk nak capai tahap tu, ada benda2 kena clearkan dulu. Sbb tu PAS target Negara Berkebajikan dulu..

Bagi suasana tu sesuai sampai tiada alasan lagi utk orang2 nak berbuat jahat. Dan sekiranya masih dok buat benda jahat, time tu la baru kena hukum HUDUD, TAKZIR, QISAS...

Nak cite dlm ni susah skit.. pi cari artikel yg TG Hadi Awang ada buat penerangan tu. Sebenarnya artikel tu adalah utk menjawab fitnah regim UMNO-BN tentang putar belit diorg yg PAS dah xmau buat hudud lagi..

Kononnya PAS dah kelentong, dulu nak buat hudud, skrg xmau dah.. dah nak buat Negara Berkebajikan pulak... so, dlm artikel tu, TG Hadi Awang ada buat penjelasan yg detail...

Aku pon xleh bagi link tu.. rasanya mcm ada aku baca kat Harakah takpun kat Greenboc ni jugak..

Tanpa Nama berkata...

yg tolaj hududmmg murtad....x pyh mengaku islam lg...kl x nk buat hukum ALLAH pglah duduk bumi lain cipta sendiri alam lain pastu jgn pakai tubuh manusia bb ianya dicipta oleh ALLAH..Allah tahu ape yg sesuai utk hambanya x perlu guna akal kita ug bodoh tu mempertikai hukum Allah...orgyg menolak hukum Allah lebih hina dri tahi