2 Mei 2014

GST: Kita Mesti Berhenti Dilembukan


Pemimpin vokal DAP, Ariff Sabri berkata, jika rakyat, terutamanya orang Melayu, menyokong Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), ia mengesahkan mereka lembab.

"Kita mesti berhenti dilembukan," kata Ariff yang juga ahli Parlimen DAP Raub dalam blognya.

Menurutnya lagi, majoriti yang tidak menyokong kerajaan berhak membantah suatu dasar yang menyakiti mereka.

"Orang Melayu khususnya mesti celik mata dan cerdiklah sedikit," tambahnya.

Ariff juga berkata apabila terdapat cadangan untuk memansuhkan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan membatalkan saman, Umno dan kumpulan Melayu membantah, "sedangkan hasil AES dinikmati oleh elit Melayu".

Beliau juga mengingatkan orang Melayu bahawa 20 peratus Melayu teratas meraih pendapatan bulanan sebanyak RM10,666 manakala 40 peratus yang di tengah (M4,123) dan 40 peratus terbawah berpendapatan (RM1,686 ).

"Jangan lupa ini," tegasnya.

"Bila kita cadang nak beri pendidikan sampai universiti secara percuma, orang Melayu juga bangkit memprotes, berdemonstrasi dan membantah pembatalan PTTN.

"Apa orang Melayu sudah cukup kaya dan punya pendapatan yang besar? Perkara percuma, mereka bertegas dan berkeras hendak bayar juga? Nasi apa yang orang Melayu makan?" tambahnya. -mk



IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sokong!! .

bnbiul berkata...

Orang melayu otak lembab suka jadi lembu umno bn , kerana kebodohan mereka yg tak inginkan perubahan maka hidup mereka miskin susah. Orang nak bagi senang protes biarkan saja lembu makan rumput bulu.

azzanket berkata...

mlayu miskin susah pon nk sokong gst..x cerdik..

Tanpa Nama berkata...

Melayu yg bodoh ni semua ME LAYU UMNOK.....bebal bodoh ...bahlul...mcm LEmBu Izat

Tanpa Nama berkata...

Mereka terpedaya kononnya dapat duit BRIM dari UMNO walhal itu semua duit rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Inilah membezakan antara umat melayu dengan umat Islam. Umat Islam kalau namanya zalim diaorang tidak sesekali menyokong. Tapi umat melayu zalimkah tidak zalimkah kena berprasangkah baik biarpun 1 juta kali ditipu oleh UMNO.

Berprasangka baik ada limitnya beb. Kalau dah terlalu berprasangka baik silap hari dipijak orang beb. So please gunakan otak utuk berfikir bukan guna lutut untuk berfikir. Melainkan lu nak jadi macam mr. Bean then i pun tak nak cakap banyak.