4 Jan 2014

Gambar Terkini Ariel Sharon Yang 8 Tahun Dalam Siksa Dunia


Sejak mengalami stroke pada januari 2006, keadaan kesihatan mantan Perdana Menteri Israel Ariel Sharon terus memburuk, bahkan dalam keadaan tidak sadarkan diri.

Sharon yang ketika ini berusia 85 tahun, sedang mendapat perawatan intensif di Hospital Tel Hashomer, Tel Aviv, akibat menderita kegagalan ginjal sejak Rabu, 1 Januari 2014. Juru bicara hospital menyatakan, kesihatan Sharon mengalami penurunan selama beberapa hari ini. Demikian keterangan pihak hospital seperti disiarkan Al Jazeera pada Khamis, 2 Januari 2014.

Sejak mengalami stroke pada januari 2006, berbagai usaha telah dilakukan kumpulan doktor untuk memulihkan kesihatan orang yang paling bertanggung jawab terhadap pembantaian di kemah penduduk Palestin, Sabra dan Shatila ini.

Pada Februari 2006, para doktor di Hospital Hadassa telah memasukkan Ariel Sharon ke ruang bedah khusus. Ia memiliki luka yang membusuk dan tidak sadarkan diri selama beberapa minggu. Operasi tersebut dilakukan untuk menyambung bahagian-bahagian ususnya yang telah membusuk dan telah menyebar ke bahagian tubuh lain.

Pada September 2013, Sharon menjalani pembedahan di bahagian perut untuk memperbaiki masalah dalam sistem infusnya. Operasi yang berlangsung selama satu jam itu telah direncanakan beberapa bulan sebelumnya.

Para doktor spesialis Israel dan Amerika Syarikat pada Januari 2013 menyatakan, Sharon telah menunjukkan aktiviti otaknya secara signifikan melalui imbasan MRI. Dia dapat bertindakbalas terhadap foto-foto keluarganya tujuh tahun silam setelah mengalami stroke.

Berdasarkan laporan suruhanjaya siasatan Israel pada tahun 2003, menyimpulkan bahawa para pemimpin Israel bertanggung jawab atas pembunuhan di kemah penduduk Palestin, Sabra dan Shatila, di Lebanon. Saat itu, ahli politik dari Partai Likud ini menjawat jawatan sebagai Menteri Pertahanan yang dianggap secara peribadi harus bertanggung jawab kerana gagal mencegah kekerasan yang membawa maut.

Sharon, terakhir, menjabat sebagai Perdana Menteri Israel dari 2001-2006. Dia memimpin tentera Israel dalam menghadapi perlawanan Palestin, dikenal dengan sebutan Intifada kedua, yang berakhir pada 2004.

17 ulasan:

Awanama berkata...

Ha..ha baguss...biar dia mamposss...sharon laknatullah

Awanama berkata...

Perigatan kepada para peminpin Malaysia bahawa siksaan didunia sungguh azab apatah nanti diakhirat kelak. Para peminpin dan mufti umno bn ambil lah iktibar jangan kau jual ugama beli dunia ok bro Perak.

Awanama berkata...

Sesiapa yang melawan Allah SWT dan Islam, beginilah sedikit dari seksaan di atas dunia. Hidup dan mati tak ada beza.
Semoga Allah SWT memelihara iman kita dalam memperjuangkan agama Allah..

Awanama berkata...

pengajaran kpd pemerintah Malaysia, jgn rasa kita hebat. jgn menipu rakyat dan jangan membunuh rakyat sesuka hati dgn tuduhan yg bermacam2. Ingat peristiwa Memali, mereka bukan kominis, dan ingat Altantuya dan lain2 lagi kezaliman. bahawa kita ada Tuhan yang sentiasa memerhati hamba nya. jgn kita di puncak kuasa kita boleh menipu, rasuah dan menzalimi rakyat. hebat kita bagaimana pun Allah tetap membalas segala kerja buat kita. INGAT..PEMIMPIN2 SEKALIAN.

Awanama berkata...

pengajaran kpd pemerintah Malaysia, jgn rasa kita hebat. jgn menipu rakyat dan jangan membunuh rakyat sesuka hati dgn tuduhan yg bermacam2. Ingat peristiwa Memali, mereka bukan kominis, dan ingat Altantuya dan lain2 lagi kezaliman. bahawa kita ada Tuhan yang sentiasa memerhati hamba nya. jgn kita di puncak kuasa kita boleh menipu, rasuah dan menzalimi rakyat. hebat kita bagaimana pun Allah tetap membalas segala kerja buat kita. INGAT..PEMIMPIN2 SEKALIAN.

batu api berkata...

Mudah-mudahan dia terus koma begitu, untuk jangka masa 10 tahun lagi

Awanama berkata...

DiMalaysia pun sudah ada yg kena macam ni dan ada yg dah meninggal dunia.Ta mau sebutlah nama-nama mereka.Kpd yg masih hidup, diingatkan manusia tu Allah yg bikin dan hidupkan.Kalau lawan Allah dan tentang hukum Allah - lambat-laung akan terima padahnya.

Awanama berkata...

Sharon itu setan kafir yang sudak di kenali, biar lah dia.

Ini Munafik di kalangan Melayu yang amat ramai jadi ketua melaknati bangsa yang masih dogol menyokong membabi buta , yang perlu di risaukan.

Renunglah !!!!

Ahmad Dzul Mohd berkata...

Kita muslim malays must be positive not assuming tk kira agama semua org ada siksa dunia lg-lg pd mrk yg beringat tanpa alasan dan bisikan pudar digital sbbye DNA kita mesti ada bkn wajib!aliran darah sejarahnya fahaman hindu dan buddha bukan mereka!

Awanama berkata...

yahudi laknatullah ini mmg layak mendpt penyiksaan sebegitu rupa di atas apa yg tlh dia lakukan terhdp muslim Palestin terutama dlm tragedi menyayat hati Shabra Shatila..penyembelihan ke atas muslim palestin itu mmg tdk dpt dimaafkan sampai bila2...terimalah azab Allah di atas kedurjanaan kamu..Amin

Awanama berkata...

semoga pemimpin islam PAS, PKR dan UMNO kembali berpegang teguh dengan ajaran islam, dunia sudah berada dipenghujungnya, matahari pun disahkan oleh NASA akan terbit dari barat, tanda2 kiamat kecil telah lama lengkap..

Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Hari kiamat itu mempunyai tanda, bermulanya dengan tidak laris jualan di pasar, sedikit saja hujan dan begitu juga dengan tumbuh-tumbuhan. Mengumpat menjadi-jadi di merata-rata, memakan riba, banyaknya anak-anak zina, orang kaya diagung-agungkan, orang-orang fasiq akan bersuara lantang di masjid, para ahli mungkar lebih banyak menonjol dari ahli haq"

Berkata Ali bin Abi Talib, Akan datang di suatu masa di mana Islam itu hanya akan tinggal namanya saja, agama hanya bentuk saja, Al-Quran hanya dijadikan bacaan saja, mereka mendirikan masjid, sedangkan masjid itu sunyi dari zikir menyebut Asma Allah. ORANG-ORANG YANG PALING BURUK PADA ZAMAN ITU IALAH PARA ULAMA, DARI MEREKA AKAN TIMBUL FITNAH DAN FITNAH ITU AKAN KEMBALI KEPADA MEREKA JUGA. DAN KESEMUA YANG TERSEBUT ADALAH TANDA-TANDA HARI KIAMAT."

Sabda Rasulullah S.A.W, "Apabila harta orang kafir yang dihalalkan tanpa perang yang dijadikan pembahagian bergilir, amanat dijadikan seperti harta rampasan, zakat dijadikan seperti pinjaman, belajar lain daripada agama, orang lelaki taat kepada isterinya, menderhakai ibunya, lebih rapat dengan teman dan menjauhkan ayahnya, suara-suara lantang dalam masjid, pemimpin kaum dipilih dari orang yang fasiq, orang dimuliakan kerana ditakuti akan tindakan jahat dan aniayanya dan bukan kerana takutkan Allah, maka kesemua itu adalah tanda-tanda kiamat."

http://jalanakhirat.wordpress.com/2010/07/01/tanda-kiamat-kecil-dan-besar-2/

Awanama berkata...

Kesian i lihat mr. Sharon yg dikatakan masih hidup pun tidak, sudah mati pun tidak. Macam zombie dibuatnya.

Itu adalah balasan kpd mereka yg zalim. Semoga menjadi pengajaran kpd kita semua.

turunn berkata...

..subhanallah..

Awanama berkata...

Setakat ini ada 2 org yg mayatnya tak duduk dlm bumi. Firaun dan Mustaffa Kamal Attartuk.

Sebab utamanya lawan Allah dan betlaku zalim.

Ingatan kepada yg mempertikai kebijaksanaan Allah dan zalim terhadap sesama manusia.

azmi osman berkata...

Straight away go to HELL!!!!!!! UP U GO.

Mishal Abdul berkata...

Dier dh xsabar nk jumpa para mangsanyer dulu tu.. nk minta maaf ler tu kot.. InsyaAllah moga cepatlah 'perjalanan' nyer ke SANA tu..

Awanama berkata...

Mampos buang..tanah pon xmau tima..mau kena seksa kaw2 ja lahanat nie..time koma dok ats katil mau cabut oxygen biar mampos biaq jalan cpat ckit..hdp kt dunia pon xguna..sia2 jd mnusia..