Anak Najib Bertunang Malam Tadi: Tiada Siapa Percaya Wisma Putra Lagi Selepas Ini!

Majlis Pertunangan Anak Najib

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor mengumumkan pertunangan anak perempuan mereka Noorhayana Najwa Najib, 22, dengan Daniyar Nazarbayev, 22, yang diadakan di kediaman rasmi Perdana Menteri di sini, malam tadi.

Kelihatan Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan bersalaman dengan Noorhayana Najwa.

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nurzahirah serta Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Pahang Hajah Kalsom berkenan mencemar duli berangkat ke majlis tersebut. -Bernama

Laporan media sebelum ini:

Wisma Putra nafi Najib guna dana awam, urus perkahwinan anak

KUALA LUMPUR, 9 Jun — Wisma Putra berkata lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Kazakhstan adalah untuk memenuhi penerimaan beliau terhadap undangan yang sudah lama dibuat Presiden Nursultan Nazarbayev.

Kenyataan Wisma Putra, yang dipetik Bernama Online, menafikan laporan media bahawa beliau menggunakan lawatan itu untuk peribadi dan menguruskan pertunangan anak perempuannya.

Kenyataan itu menambah dakwaan kononnya lawatan itu untuk mengurus perkahwinan anak perempuan Najib sama sekali tidak berasas.


Kenyataan itu menjelaskan bahawa lawatan Najib ke Kazakhstan pada 5 dan 6 Jun adalah juga lawatan rasmi pertama perdana menteri ke negara itu dan sebagai membalas lawatan Nazarbayev ke Malaysia pada Jun 2006.

Semasa lawatan itu, Najib mengunjungi Nazarbayev dan mengadakan rundingan dua hala dengan Perdana Menteri, Massimov Karim.

“Lawatan itu tidak hanya meningkatkan hubungan dua hala antara kedua-dua negara, tetapi juga menghasilkan banyak peluang perniagaan untuk komuniti perniagaan Malaysia,” menurut kenyataan itu.

Menurut Wisma Putra, Kazakhstan adalah rakan dagang terbesar Malaysia di kalangan negara di Asia Tengah.

Ia juga menerangkan bahawa lawatan perdana menteri itu bertepatan dengan Forum Ekonomi Islam Sedunia (WIEF) Ketujuh dari 7 hingga 9 Jun di Astana dan Najib mewakili Malaysia selaku penaung WIEF.

Keputusan bagi Kazakhstan menjadi hos WIEF ketujuh pada tarikh itu dicapai lebih setahun lalu, ketika Malaysia menjadi tuan rumah bagi siri keenam WIEF pada Mei, 2010.

“Secara keseluruhan, kunjungi itu menghasilkan perkembangan besar dalam hubungan dua hala Malaysia-Kazakhstan yang saling menguntungkan.

“Ia juga dapat memperkukuh hubungan erat antara kedua-dua negara serta memupuk kerjasama dan dialog yang bermakna antara negara-negara membangun terutama negara anggota Pertubuhan Persidangan Islam (OIC),” menurut kenyataan itu.

Beberapa pemimpin pembangkang meminta pentadbiran Najib mendedahkan kos lawatannya ke negara itu yang turut dikaitkan dengan pertunangan anak perempuan beliau. -TMI



Najib dikecam guna program rasmi untuk urusan peribadi

KUALA LUMPUR, 7 Jun: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa menggunakan program pribadi untuk menguruskan perkahwinan anaknya dengan dicampuradukkan dengan program kerajaan semasa ke Kazakhstan sekarang.

Tindakan ini disifatkan AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefli Ahmad sebagai langkah yang 'tidak ada kelas langsung'.

Kecaman ini dibuat ekoran tindakan Najib menggunakan segala kemudahan kerajaan dan wang rakyat untuk memenuhi keperluan keluarganya di Kazakhstan sekarang.

"Tindakan Najib ini tidak ada kelas langsung iaitu menggunakan wang kerajaan dan rakyat untuk urusan pribadi," kata Dr Dzulkefli kepada Harakahdaily.

"Ini pula bukan pertama kali. Semasa anaknya menerima ijazah di Universiti Georgetown, Washington, Amerika dia dan keluarga juga ke sana dengan program rasmi kerajaan.

"Saya bimbang ia menjadi rujukan pemimpin bawahan beliau sebagaimana bidalan Melayu, bapa kencing berdiri anak kencing berlari," kata beliau.

Semalam Harakahdaily melaporkan, Najib bersama isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor ke Kazakhstan untuk menguruskan perkahwinan anaknya, Noryana Najwa dengan seorang anak pembesar negara itu.

Untuk memenuhi hasrat itu, beliau dikatakan meminta program rasmi kerajaan diatur untuk beliau dan rombongan ke sana. Perkara ini dikesali oleh pelbagai pihak termasuk wartawan yang menyertai program beliau itu.

Hasilnya, kerajaan terpaksa menanggung segala perbelanjaan bukan sahaja untuk beliau berdua bahkan juga menteri, wartawan dan pegawai kerajaan yang terpaksa mengiringi beliau ke sana.

Dalam sejarah Islam, kata Dr Dzulkefly, Khalifah Umar Abdul Aziz pernah memadamkan lilin milik negara apabila ada yang datang bertemu beliau untuk berbincang hal pribadi.

"Mana pergi good governance, integriti kepimpinan dan ini akan menghakis keyakinan rakyat kepada beliau dan bakal menjadi suri tauladan kepimpinan BN dan pegawai kerajaan di bawah beliau," katanya.

Sebelum ini, di Dewan Rakyat pernah dibangkitkan perbelanjaan besar yang dibuat oleh Rosmah dan kini ia berlaku lagi.

Dr Dzul yakin, jika perkara ini diaudit oleh jabatan kerajaan tidak akan ditemui kesalahannya berdasarkan ianya mengikut prosedur biasa kerajaan iaitu mendapat kelulusan dari Perdana Menteri.

"Tetapi dari segi moralnya ia sangat salah,"
tegas Dr Dzulkefly (gambar).

Bagi beliau, apa yang berlaku adalah Najib dan Rosmah mengatur program kerajaan ke Kazakhstan untuk memenuhi program pribadinya iaitu menguruskan perkahwinan anaknya.

"Di sinilah masalahnya akan timbul apabila kepimpinan tertinggi menunjuk sikap yang buruk, apa pula orang bawahnya nanti, menteri, ketua setiausaha, OCPD dan sebagainya ...kalau bos kencing berdiri, anak buah kencing berlari," kata beliau.

Jika Najib dan Rosnah benar-benar bertanggungjawab, mereka berdua akan menyusun jadual cutinya untuk kepentingan keluarga dan pribadinya bukannya mengambil kesempatan atas urusan kerajaan.

"Hentikanlah, cukuplah tu.....susunlah cuti dengan baik, guna duit sendiri untuk lunas tanggungjawab kepada anak dan keluarga, inilah mulanya penyelewengan....bila kepimppinan tertinggi tunjukkan sikap hodoh dan buruk," kata beliau.

Najib mesti telus

Sementara itu, anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad (gambar) meminta Najib supaya telus dan tidak mengambil kesempatan di atas urusan rasmi untuk sebarang urusan peribadi apatah lagi apabila menggunakan wang kerajaan yang juga wang rakyat.

"Kalau benda (dakwaan) ini betul kenapa Najib nak rahsiakan? Beliau kena cakap terus teranglah. Kalau betul beliau ke sana atas urusan peribadi janganlah guna harta kerajaan dan harta rakyat. Jangan berselindung di sebalik lawatan rasmi.

"Kalau betul anaknya akan berkahwin dengan anak pembesar Kazakhstan saya ucapkan tahniah tapi gunalah duit sendiri yang sudah banyak tu..tak payahlah guna duit rakyat.,"
kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Ahli Parlimen Shah Alam itu turut menambah, rakyat boleh menerima sekiranya najib menggunakan wang kerajaan untuk urusan rasmi dan ada hasil terhadap negara daripada lawatan tersebut.

"Sekali lagi saya minta beliau berterus teranglah. Kalau pergi (ke Kazakhstan) atas urusan rasmi itu cerita lain dan kita harap akan dapatlah hasilnya terhadap negara daripada lawatan rasmi ini," katanya -HD


EKSKLUSIF : gambar pemuda kazakhstan dengan anak perempuan najib [Daniyar Nazarbayev + Nooryana Najwa]

sumber : the star

* * * * * * *

Nooryana Najwa, bakal suaminya Daniyar Nazarbayev, ibu Daniyar - Maira Nazarbayev dan adik Daniyar - Khanbolat Nazarbayev. Memang boolat bukan? keh keh keh



Nooryana Najwa dan Daniyar Nazarbayev



* * * * * * *

UPDATE : atas permintaan ramai, gua tambah lagi gambar gambar sekitar majlis ni.

11 jun 2011, shangri-la hotel.
majlis perkahwinan datuk douglas cheng dengan charlene yeo.

kek 8 tingkat

pengantin perempuan dan najib

najib dan 'hero' kazakhstan

tetamu kehormat

najib dengan ashman

ling liong sik pun ada

hidup pemuda umno!

mokhzani mahathir dan isteri

bos carlsberg malaysia

Marion Caunter, Nasaruddin Nasimuddin, Faliq Nasimuddin dan Ralineshah

sumber: semutmalaysia

Ulasan GB

Terlalu ketara bahawa satu Malaysia ditipu hidup-hidup oleh PM dan Wisma Putra.

Campur-adukkan lawatan rasmi ke Kazashtan dengan urusan peribadi untuk merisik perkahwinan anaknya.

Penggunaan duit rakyat atau dana awam bagi membiayai lawatan Perdana Menteri dan rombongannya untuk merisik perkahwinan anak perempuan Datuk Seri Najib Razak di Kazakhstan adalah salah dan amat menjelekkan.

Terlalu memalukan dan lansung tidak bermaruah!

Begitulah Wisma Putra yang pendusta, menipu seluruh rakyat Malaysia, anda TIDAK BERMARUAH dan tiada siapa yang akan dengar penjelasan kamu lagi tentang apa isu sekalipun. Sekali lancung ke ujian seumur hidup orang tidak percaya!


34 comments:

View Comments/Post a Comment

34 comments:

..FaTihaTuL zahRa... said...

haishh...takut aku tgk depa ni...adeiii

Anonymous said...

mcm org mongolia je aku tgk..najib mmg suke dgn monggol2 nie

zaid ampang said...

eh eh ok la tu dua dalam satu. lawatan perdagangan dan kerjasama dua hala. betoi la tu dua hala. aku suka sebab najib tak membazir sambil selam teguk ayag. kalau aku pun buat macam tu gak, tak pa aih. cuma yang tak baik ialah penafian wisma, habag betoi orait pa.

Anonymous said...

jangan percaya pegawai2 PTD Wisma Putra. Tau nak posting jer orang melayu bodoh ni.cakap english tak tahu.kerani2 pemalas, pegawai2 gaji kecil tapi belagak macam orang kaya. pakai lounge suit 24 jam. kalau dah melayu jadi diplomat hancurlah negara.

Anonymous said...

Tu la kita...orang buat utk mendirikan mesjid dikutuk...yang khlawat dan berliwat disanjung...mana kedudukan agama kau oeang ha!
Apa masalah kalau org bertunang???

Anonymous said...

Orang kaya2 kena pakai dedah2 gitu ke? Ni klu pak hj & mak hjh felda tengok, depa akan kata: 'gitu le gamaknya'.

Anonymous said...

Daniyar dan ibunya pun jenis menipu juga. Google nama diorang ni untuk baca kisah2 hidup diorang.

Tengok gambar tu, kita tak rasa sesuatu ke... di mana suami Myra Nazarbayev (ibu Daniyar) yg juga bapa tiri Daniyar?

Anonymous said...

Memang keturunan Mongol pun. Kazakhstan memang pernah ditakluki oleh bangsa Mongol masa zaman Genghis Khan, yang meruntuhkan Dinasti Abbasiyyah. Beza dengan Altantuya mungkin dia lebih tulen kemongolannya.

maie1958 said...

kesian umnogok dulu kini dan selamanya ditipu dan dibodohkan...nasib kau la labu!!!!

Anonymous said...

anon 6:29
kalau pakaian macam tu,nak termuntah rasanya jika siapa2 katakan ia umpama nak dirikan masjid.
ini Islam cara kepala bapak kau?.

tak payah lah nak sama majlis penuh dengan "suasana jijik" ini dengan dirikan masjid.
kalau nak katakan majlis diri pub aku terima.

Wan Kamarul Ariffin bin Wan Ahmad said...

Mongolia dekat la dgn Kazahstan kan?

Anonymous said...

Apasal SPRM senyap aje, dulu semasa TGNA nak pergi umrah atas sponsor seseorang kejap aje SPRM sampai. Jom BERSIH 2.

Anonymous said...

Anonymous 6:29 said...

"Tu la kita...orang buat utk mendirikan mesjid dikutuk...yang khlawat dan berliwat disanjung...mana kedudukan agama kau oeang ha!
Apa masalah kalau org bertunang???"

kepala hotak hang... kau nak bertunang, nak kahwin ker, nak menyundal ker kalau pergi ke kazashtan tu jgn campur adukkan dengan lawatan rasmi.

itu bererti sudah salahgunakan wang rakyat.

seperkara lagi apasal x mahu dedahkan jumlah perbelanjaan ke sana apabila diminta berbuat demikian oleh ahli parlimen?

dasar UMNO memang sapu bersih wang rakyat seberapa byk yg boleh.

dasar mentedarah wang haram, tak pernah2 puas.

serenity9260 said...

bagi mercedes macam bagi gula2 je diorg nih

Ni best bro!!!
Gempak Aje : Kereta F1 Berkuasa Hydrogen
Cool Aje : Laser Star Wars Berjaya DIcipta Untuk Welding,S3 Spyder III Arctic
Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

Anonymous said...

xde rupa cara orang islam pon..pakaian pon x mcm org islam..

kelabu said...

hadoih.. tgk muka anak najib yang playboy tu ase nak sepak je. tak moh aku dia jd PM aku 30 tahun lagi. puih

Anonymous said...

memang low class punya orang

jiran mongol said...

amik kau Anonymous 6:29 said...
Biasanya jodoh ni dah di tetapkan oleh Allah.. so yg jahat dapat la org jahat jugak.. x tutup aurat tu, org jahat la namanya.. betul tak? tak tutup aurat = dosa = neraka jahanam kalau x taubat...

Anonymous said...

itulah gaya cara hidup GULUNGAN ELIT UMNOBN, kemewahan mereka datang dari wang cukai rakyat seluruh Malaysia. Rakyat biasa hanya tanggung beban sahaja.

Rakyat semua termasuk ahli UMNO bukalah mata.. jangan lah Undi BN dimasa akan datang,akibat rakyat yang sensara.Mereka gulungan ELIT
UMNOBN hidup mewah dan kayaraya.

Farhan Olskool Fadzarahman said...

Saya x da masalah dengan hal kaitan Najib dan Altantuya, tapi penyelewengan harta dan dana Malaysia dalam kes merisik perkahwinan dalam kisah hubungan 2 hala nie menyebabkan saya semakin sedar akan kritikalnya hal politik Malaysia sekarang. Saya berharap agar lebih ramai golongan remaja dan dewasa yg bakal menerajui malaysia sedar akan tanggungjawab dan kepercayaan rakyat kepada pemimpin ada sesuatu yg kritikal demi menjaga hubungan silaturrahim dan keamanan negara.

Anonymous said...

dalam hati sanubari juak2 umno penuh dengan hasad denki dan pedendam keatas anuar tak habis2,quran menyebut"jangan kerana kebencian kamu kepada sesautu kaum kamu tidak berlaku adil" apa yang kita endak keadilan keatas anuar dan setiap orang islam dinegara ini mistilah diadli mengikut syariat islam kalau diteliti kes vidio sek yg dikaitkan dengan anuar apakah kita tidak perhatikan siapa orang yg terlibat mengeluar dan menayangkannya kepada pehak wartawan dan beberapa adun ahli politik parti tertentu apa motifnya disebalik pendedahan itu,adakah mereka ini sahabat baik atau musuh anuar dan adakah mereka ini tidak pernah melakukan perkara2 yang dilarang oleh islam? sekiranya mereka sahabat baik anuar ke napa tidak nasihat anuar supaya tidak melakukan perkara terkutuk itu atau bawa saja kes berkenaan kemahkamah syariah? kerana nabisaw bersabda maksutnya lebihkuran "barang siapa nampak kemungkaran hendaklah ia cegah dengan tangan kalau tak berkausa maka cegahlah dengan perkataan kalau dengan perkataan pun tak boleh cegahlah dengan hati maka dengan hati selemah2 iman"dan sekiranya mereka itu musuh anuar maka dua perkara yang perlu kita fikirkan,
1,kerja musuh sentiasa untok menjatuhkan pehak lawan.
2,musuh tidah pernah ada keikhlasan terhadap pehak lawan teruma musuh tersebut gulungan orang2 pasik dan munafik kerana mereka ini orang yg jahil.

Anonymous said...

perhatikan betul2 muka bakal ibu mertua nooriyana, inilah "rosmah" versi kazakhstan...

cucukerinci said...

rakyat ditipukan khasaztan diutamakan....takda nampak unsur islamik pun dlm majlis ini....ya Allah lindungi kami drp godaan stan....

BATUNISAN NAZIZONISIONAL said...

Ingat uMNo ingat Sek,umnoprono dengki dendam kasumat siapa yg cenderong memehak uMNo dialah pengkhianat bangsa menteri bodo rakyat yg mencacai lebih lagi bodo sebab itu negara 2011 semakin sesak nafas 2019 kita akan muflis nalahuddi....

Anonymous said...

SALAM BERSIH....
ERM..... MASA BELUM KELUAR PAPER TENTANG PERTUNANGAN ANAK NAJIB NI.. AKU DAH TERIMA KHABAR BERITA DARI PUAK2 PAK MENTERI.... KATA BELIAU.. MASA TUN M DULU SELALU DUK PI LOBI NEGARA JEPUN..SEBAB NAK CARI MENANTU ORANG JEPUN....SO SEKARANG ERA NAJIB PULAK DUK LOBI KAZAKHSTAN SBB NAK RISIK BAKAL MENANTU NYA... TAK SAMPAI SEMINGGU KELUAR BERITA NAJIB N HASMAH PI SANA....
SO SEMUA CITER DIA BETOI... ORANG GOVERMENT MEMANG TAU CITER.. NAK2 KALAU BOS2 GOVENMENT NI

Anonymous said...

tahniah!!bakal pewaris negara islam malaysia..gaya hidupnya barat..smoga malaysia berjaya!!..=.="

Anonymous said...

org mlayu malaysia ska tg0k 0rg 'atasan' kta kya rya..xmcm 0rg luar(mesir) brp0m kt sbg rkyt idp ckp2 mkn jea...minda 0rg mlayu malaysia ditutup 0leh kerajaan,minda 0rg islam ditutup 0leh israel!! rnungknla....slmt bramal!!

Anonymous said...

tahniah, negara kami makin dipenuhi dengan melayu fikiran zaman sebelum kemerdekaan. melayu yang ingat semua aspek hidup barat itu teruk dan fikir semua orang yahudi kejam. ya allah apa nak jadi dengan malaysia kalau semua orang ada fikiran macam ni :/ senangje orang malaysia nak cari kesalahan dengan kerajaan.

Anonymous said...

ha!!! amik ko tepong gomak abess.. berapa tebal la tepong gomak mak mentua dia tuh

Anonymous said...

ptot la malaysia bnyk hutg...

Anonymous said...

memang bukan ISLAM ni..majlis entah2 apa2 entah..

Anonymous said...

confirm pangkah bulan la lepas nie.... bagi bonus 1 bulan supaya tutup mata rakyat ja....

Mama Gorgeous..!! said...

korang tau tak yakjud dan makjud tu akan keluar dr mana? dr area2 MONGOL tu lah.. kalo tak percaya korang baca lah info ttg tu..
korang tak rasa ke yg dorg ni sebenarnye adalah Yakjud dan Makjud perosak bangsa..? fikir2 kan lah..

anti umno said...

aku tgk dah mcm nk pegi clubbing je semua..pompuan x cukup kain..meluat la..anak x lawa pun..puihhhh!!!

Kembali ke Laman Utama




Tajuk-tajuk Terbaru di Kelab GB: