19 Ogo 2013

Dr. Salim, Bekas Calon Presiden Lawan Morsi Kini Membela Morsi


Dr. Muhammad Salim Al-’Awwa—cendikiawan Islam, mantan Setiausaha Agong Persatuan Ulama Antarabangsa, dan mantan calon presiden Mesir—menyatakan dalam komunikasi melalui telefon di channel Aljazeera Sabtu (17/8/2013) kemarin bahawa:

1. Pemegang kekuasaan di Mesir ketika ini selalu menolak semua inisiatif damai.

2. Saya masih terus menyeru As-Sisi dan orang-orangnya untuk introspeksi diri dan memikirkan kembali langkah yang sudah mereka ambil.

3. Kemana mereka akan pergi dengan sekian banyak darah yang mereka tumpahkan itu?

4. Tuduhan teroris yang dilemparkan oleh pemerintah As-Sisi kepada Ikhwanul Muslimin adalah lelucon bodoh yang tidak perlu sibuk-sibuk dibantah.

5. Saya adalah kompetitor Ikhwanul Muslimin dalam pilihanraya presiden, dan saya tidak pernah menjadi sebahagian dari mereka, tapi saya terpanggil untuk membela mereka. Saya bersaksi bahwa mereka tidak bersenjata, tidak memiliki semua yang dituduhkan oleh pemerintah As-Sisi, dan mereka bukan para penganjur kekerasan (ekstremisme).

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bila kemahuan hati menguasai akal dan ilmu segala perbuatan akan menjurus kepada dorongan syaitan, muga2 ALLAH bantu rakyat MESIR yg mahukan kedamaian dan juga membuka hati pemimpin yg rakus kuasa. Allahu Akbar

Putra IJ80 berkata...

Smuga serpihan serpihan yg.tinggal ini berjaya menghalang dari berleluasa nya keangkuhan kezaliman puak yg.merasakan mereka memiliki segala kekuasaan dan kemampuan.

Tanpa Nama berkata...

Xkisah ler ikhwanul muslimin tu ada senjata atau tidak...yg pentingnya disini siapa yg memulakan dulu persengketaan dengan merampas kerajaan yg sah...xlain dan xbukan tentulah kudeta tentera yg diketuai oleh ejen yahudi laknatullah iaitu al sisi...alsisi ni xboleh nak salahkan pihak lain sbb dia memang dah pun terang2 malakukan kesalahan..semoga Allah hancurkan dia dan semoga dia dan geng dia kekal dalam neraka.amin.