17 Jul 2013

Fitnah UMNO Kian Mengarut Pada Bulan Ramadan

Pendokong parti DAP diminta tabah mendepani cabaran masa depan dan bersedia menghadapi fitnah besar dan kecil bikinan pihak tertentu yang sentiasa menjadikan DAP sasaran politik jahat mereka.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata demikian ketika berucap pada majlis berbuka puasa di Ibu Pejabat Kebangsaan DAP, di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, DAP akan terus menjadi sasaran dan dihantui sentimen perkauman sehingga berlangsungnya pemilihan UMNO kerana setiap pemimpin UMNO akan berlumba-lumba untuk berlagak ‘hero’ dan menjuarai apa sahaja isu yang boleh dibangkitkan.

“Mereka akan pukul buta DAP untuk jadi hero, namun saya berharap kita semua akan menghadapinya dengan tabah.

“Rakyat akan dapat membezakan yang mana benar dan yang mana palsu. Kita lihat akhbar pun kini berhati-hati dalam menyiarkan fitnah, kerana takut orang tidak akan percaya lagi jika fitnah itu berterusan,” ” ujar beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan berkata, UMNO bukan sahaja giat menyerang DAP dengan fitnah besar malah tidak melepaskan fitnah kecil.

“Seperti baru-baru ini apabila kita lantik seorang wanita muda, Nur Fitriah Abdul Halim, 26, sebagai Ahli Majlis Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) baru. Mereka kata saya buat begitu kerana nak jaga ‘macai’ iaitu bekas Speaker DUN Pulau Pinang, Datuk Halim Hussain.

“Tapi sebenarnya bapa dia (Nur Fitriah) bukan bekas Speaker, cuma kebetulan nama bapanya saja sama dengan nama bekas Speaker,” ujar Guan Eng mengulas fitnah jahat pihak tidak bertanggungjawab yang bertujuan menyerang apa saja tindak-tanduk pimpinan DAP.

“Apa saja kita buat, dia akan jatuhkan. Buat apa pun salah. Tapi ini juga satu lagi cabaran yang harus dihadapi,” ujar beliau sambil menambah bahawa pendokong DAP perlu menggunakan dua senjata untuk melawan fitnah tersebut iaitu kebenaran dan perkhidmatan yang baik kepada masyarakat.

Majlis berbuka puasa anjuran Ibu Pejabat DAP itu turut dihadiri rakan media serta Ahli Jawantankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, termasuk Penasihat Seumur Hidup DAP, Dr Chen Man Hin, Karpal Singh (Pengerusi Kebangsaan DAP), Lim Kit Siang (Ketua Parlimen DAP), Tan Kok Wai dan ramai lagi Ahli Parlimen DAP dan Ahli Dewan Undangan DAP. – Roketkini

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya amat kagum dgn kewibawaan YB Lim Guan Eng sejak kes gadis kena ... di Melaka lagi. Walau pun berbagai tohmahan & ancaman diterima beliau tetap tabah brsikap profesional.