[VIDEO] Presiden Mursi Mesir Azan Ketika Sedang Berucap


Sedutan video dari ucapan Dr. Muhammad Mursi ( Presiden Mesir ) yang berlangsung di daerah Iskandariah.

Ketika sedang berucap dihadapan rakyat Mesir dan kebetulan masuknya waktu solat fardhu Isyak di kawasan itu, lantas Dr. Mursi menghentikan ucapannya dan terus melaungkan kalimah azan yang suci yang menjadi syiar Islam...para hadirin bersorak kerana kagum dan bersyukur mempunyai pemimpin yang soleh seperti Dr. Mursi ini...

Alangkah indahnya jika semua pemimpin-pemimpin negara Islam berjiwa besar seperti Dr. Mursi ini... Bilakah kita akan melihatnya di tanah air tercinta kita ???

Pemimpin yang mementingkan agama lebih dari dunia... yang menghafaz al-Quran.. yang menjaga solat jemaahnya... Yang menjaga solat malamnya... Yang menangis dikamarnya sebelum tidur memikirkan amanah yang terpundak dibahunya... Agama disanjung tinggi. -kacipemas


6 comments:

View Comments/Post a Comment

6 comments:

Anonymous said...

Di Malaysia sepatutnya ikut cara Dr. Morsi yang utamakan suruhan utama Allah.Jangan kan hendak azan, miss dua sholat fardu selalu nya berlaku.Begitu jahil pemimpin umno, ingat lah kejayaan dunia tak mesti nya bahagia di akhirat, buat masjid cantik tapi tak buat mengajak rakyat Islam sholat di masjid.

Anonymous said...

Di Malaysia sepatutnya ikut cara Dr. Morsi yang utamakan suruhan utama Allah.Jangan kan hendak azan, miss dua sholat fardu selalu nya berlaku.Begitu jahil pemimpin umno, ingat lah kejayaan dunia tak mesti nya bahagia di akhirat, buat masjid cantik tapi tak buat mengajak rakyat Islam sholat di masjid.

Anonymous said...

di malaysia pemimpin jgn kata nak azan, dh masuk waktu pun tak reti nk berhenti berucap. ingat balik masa pembentangan bajet thn lepas...

Anonymous said...

Padat azan dr mursi, tak macam azan dekat masjid amno kat rmh aku, meleret sampai x tau ujung pangkal.

Anonymous said...

akan datang pemimpin mesti ciri ciri dibawah
!. Sholat tak tinggal 2. Hafal Quraan dan faham makna.3. Rekod bersih dari kecil sampai jadi pemimpin.4,. Rendah diri, ingat pangkat itu pinjaman Allah dan tanggungjawab memikul amanah.5.Keluarga mesti bercirikan Islam sebenar. 6. Boleh jadi imam anytime & anywhere. Baru lah layak jadi wakil rakyat.Saya syorkan institusi raja pun harus pilih dengan ciri yang sama, baru Malaysia akan mertabatkan Islam dengan gemilang.

Anonymous said...

teringat saya ada sebuah parti di malaysia terpaksa mengundi untuk teruskan mesyuarat atau ke solat jumaat...

Kembali ke Laman Utama




Tajuk-tajuk Terbaru di Kelab GB: