SPR Sudah Rancang Untuk Memenangkan BN


Seorang penjawat awam PGA dari kem PGA Galing Kuantan telah upload gambar sesi staf staf PGA sedang mengundi POS di Kem Galing Kuantan, Pahang.

Menurut tinjauan gua ke wall FB dia.. beliau ni pro BN.. lihat jer lah aktiviti berbasikal di sekitar Putrajaya...maka SAH lah info ni benar.

Semalam pengerusi SPR menafikan Undi POS atau undi awal telah dilakukan.. tetapi BUKTI menunjukkan sebaliknya.

Kegilaan apakah ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam).Berikut mesej yang dihantar oleh beliau:

Salam admin, minta jasa baik admin ambil berat apa yang saya ingin sampaikan ni.. Hari ni telah bermula undi pos bagi anggota PGA,di sini saya nak bagitau beberapa perkara

1) Undi pos sepatutnya bermula 3 hari awal dari undi awam tapi skrg ni baru berapa hari bulan?

2) Undi tanpa ada pemerhati dari SPR,hanya kantung undi sahaja yang ada

3) Kertas undi ada no siri

4) Sebelum pangkah undi, terdapat borang yang sudah tertera nama pengundi beserta no ic dan no siri yang sama dengan kertas undi

5) Borang tersebut dimasukkan bersama kertas undi ke dalam sampul sebelum digam dan dimasukkan ke kantung undi

6) Undi tak rahsia langsung, siap ada no siri, kawan-kawan ada kiri kanan, bersepah2 undi.. Suasana macam funfair!!
Jika begini lah caranya. SPR telah melangar SOP iaitu..

Tidak menjemput wakil calon BN,PR dan juga wakil calon bebas yang sepatutnya menghantar pemerhati.

Nampaknya SPR sedang merancang memastikan BN menang,, bagaimanalah rakyat dan negara ingin berubah menjadi negara yang lebih baik..aksyik mempertahankan perompak berleluasa... sedih.. -kingofgoblok

20 comments:

View Comments/Post a Comment

20 comments:

Anonymous said...

D'Jango@TheRedBURET said :

TAK KEMANA BOHHH DGN UNDI DEPA TU @ WAIMA BADAN BERUNIFORM KESELURUHAN SEKALU PUN...BARU BERAPA KERAT BOHHHH....UNDI RAKYAT JELATA LAGI BANYAK BOHHHH....JUTA JUTA MARI MAAA....HANG PA BUEK CAM MANO PUN DAH TAK LEH PEGI DAH BOHHHHH....UMNONOK AKAN TUMBANG BOHHHH....PERCAYA LAH...DEPA BUKAN TUHAN UTK TENTUKAN NASIB DEPA...INGAT DAN PERCAYA....KUN FAYA KUN...TAKBIRRRRR

Anonymous said...

Apa lagi yang hendak di katakan , jika ini benar2 terjadi , kami akan pastikan SPR dan yang terlibat tidak akan terlepas dari kami memenuhi hak2 kami ,jika tidak didunia , di akhirat kami akan tuntut jua. Ingat , mati itu benar , soal munkar nakir juga benar , syurga neraka juga benar dan bagi penjawat awam , bersara juga benar....... Takbir ........ Inikalilah .....

Anonymous said...

spr budak suruhan umno...mcm lembu (spr) dengan gembalanya umno...bodoh..nanti tukar krjn..kita letak puak2 ni dlm penjara,,,biar tau langit tinggi rendahu

Anonymous said...

lagi suluh lagi berterang spr ni anggap rakyat malysia bodoh insyallah ketua kerjaan yg mula kita siasat ialah ketua pengarah dan timbalan nya kalau sah dera dalam mahkamah terbuka bior kemaluan nya kita tonton dikhalayak ramai betapa kejinya individu yg salah guna kuasa kalau di cina alamat lu tak sempat mengucap

Anonymous said...

SPR janganlah selepas bersara nanti baru nak bertaubat tak nak buat kerja macam tu lagi.Masa itu negara dah hancur punah dikerjakan oleh UMNO /BN.Nak buat apa lagi?????Nasi sudah menjadi bubur. Insaflah sebelum terlambat.Marilah kita bersama-sama untuk tumbangkan UMNO BN dalam PRU 23 ini.:-)Kita bina negara Malaysia baru yang lebih bermaruah dan mendapat KEREDHAAN ALLAH.

Amuraria said...

tanpa harga diri,iman & kejujuran hanya semata-mata mahu pangkat,imbuhan & ampu/bodek apa saja sangup walau jadi macam lembu dicucuk hidung SPR ini ! Tapi in sya Allah mereka merancang tapi Allah SWT jua penentu, ABU jangan lupa !

Anonymous said...

Patutlah nampak pemimpin2 UMNO happy sahaja, dalam mood menang walaupun belum undi berjalan.

Ingat menang dengan cara menipu dosa besar. Makan minum daripada hasil tipu adalah haram seperti elaun wakil rakyat.

mohd shahran said...

Sekiranya benar, perancangannya ialah, undi ini da ada no siri dan confirm undi for bn sebab dpat detect siapa yg undi lain..kemudian nanti 30 april akan diadakan undi sekali lagi org yg sama..so kantung undi inilah yang akan diserahkan secara officially dan kantung undi 30 april dibuang..tenterapun digunakan...

Anonymous said...

SPR tu Sendikit Penipuan Rakyat - memang satu badan bangsat!

Anonymous said...

Jika benar apa yg dikata tu, ayuh rakyak M'sia yg mahu keadilan, kita semua sumpah laknatkan barua-barua yg buat kerja keji ni. Biar dia orang lingkup. ABU, INIKALILAH.

manzui kt baharu said...

Tak po Tak po biya demo buat lagu tu, nanti lepas PRU ni kito bawok Kepala SPR samo-samo denge Kepalo TV3 masuk penjaro, biya demo mengundi dale tu pulok !

WarFitnah said...

kawan2 semua, jangan risau laa, perancangan SPR/UMNO/BN tuu tak setanding dengan perancangan ALLAH s.w.t, jika ALLAH mahu UMNO/BN rebah maka akan tersungkurlah ke bumi akhirnya. Tiada siapa yg dapat menghalang ketentuan dari ILLAHI. Maka yg tinggal pada kita ialah USAHA untuk menggulingkan UMNO/BN/SPR dgn UNDI, Berdoa kepada ALLAH serta Tawakkal sebagai jalan yg terakhir. Biar ALLAH sahaja yg MENJAHANAMKAN, "SYAITAN YG DIKENALI" ini. Takbirrrrrr !!! ALLAHUAKBAR.

Anonymous said...

YA Allah bagilah BalasanMu pada seluruh keturunan manusia yg khianat...amin...amin...amin

non baling said...

Benar kata WarFitnah tu, Allah Melebihi Segala, tetapi kita kena usaha. Kalau tengok dalam blog haah memang nampak sokongan cukup kuat tetapi kumpulan PENYOKONG TOTOK yang jenis tak mahu dengar pendapat atau fakta sebenar atau bukti nyata.... Mereka taksub sejak dari zaman Tok Nadog lagi memang payah nak ubah, kebantakan mereka ni ialah orang yang kurang berpelajaran dalam usia 60 ke atas...........

sb dehlawi said...

Para pejuang keadilan semua jangan lemah semangat mereka merancang tipu daya ALLAH juga merancangsesungguhnya perancangan ALLAH maha hebat TERUSKAN BERDOA KEPADA ALLAH SUPAYA HANCURKANPERAANCANGAN JAHAT PIHAK TERTENTU YANG mahu menafikan suara rakyat jangan lupa juga solat hajat mohonkepada ALLAH supaya beri kemenangan kepada PAKATAN RAKYAT

Anonymous said...

SPR pengkhianat...!

Anonymous said...

Kita merancang, Allah juga merancang..tetapi igt, perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan..bagi saya, kaum2 umno/bn nak buat apa, buat la..kami xgentar, kami xtakut..sebab kami ada Allah...kami yakin dengan perancangan Allah...dan setiap ketidakadilan akan ada pembalasan..Saya doakan semoga semua org BN/UMNO insaf sebelum terlambat.. Amin...

Anonymous said...

Kemenangan itu milik Allah jua.. Tak kira sapa klu Dia nak bg menang dah tentu ada sebabnya.. Firaun pun menang walaupun dia kufur sekufur2nya kpd Allah.. Yg penting usaha,doa dan tawakkal.

Anonymous said...

Kalu benar spr buat macam tu saya sbg rakyat malaysia x halal kn dunia akhirat.Sungguh x btggungjwb dan hina.

Anonymous said...

kalau betul dakwaan ini,pegawai spr akan dipertanggungjawab di akhirat nanti. Mampu kah mereka untuk memohon maaf dengan berjuta rakyat malaysia. Ingatlah hari pembalasan di akhirat nanti....biarlah dalam diri kita ada perasaan takut akan hukuman Allah yang amat pedih.

Kembali ke Laman Utama




Tajuk-tajuk Terbaru di Kelab GB: