20 Apr 2013

Pukulan Untuk UMNO: Kamalia Ibrahim Keluar Parti, Tanding Bebas

Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim membuat keputusan mengejutkan dengan bertanding sebagai calon Bebas di Kuala Kangsar dan meletakkan semua jawatan dalam Umno.

"Saya Kamilia Ibrahim telah disahkan oleh SPR sebagai calon bebas Parlimen Kuala Kangsar, dan dengan ini mengumumkan perletakan jawatan selaku Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia, Ketua Wanita UMNO Kuala Kangsar, dan Ahli Umno," tulis Kamilia dalam Facebooknya.

Beliau akan menentang calon partinya dari BN sendiri Datuk Wan Mohammad Khairil Anuar Wan Ahmad dan Khalil Idham Lim (PAS) dalam pertembungan tiga penjuru.

Kamilia Ibrahim kelmarin berkata, beliau kecewa dengan "penghinaan" yang ditunjukkan BN tidak meletakkan pemimpin tertinggi dari sayap parti berkenaan sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Malah, tindakan itu menunjukkan bahawa BN tidak memberi pengiktirafan sewajarnya ke atas sumbangan pemimpin tertinggi wanita, beliau dilapor sebagai berkata.

"Saya Kamilia Ibrahim telah disahkan oleh SPR sebagai calon bebas Parlimen Kuala Kangsar, dan dengan ini mengumumkan perletakan jawatan selaku Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia, Ketua Wanita UMNO Kuala Kangsar, dan Ahli Umno," tulis Kamilia dalam Facebooknya.




PRU13: Kamilia dipecat daripada UMNO - TPM


PAGOH: Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar tadi mengumumkan pemecatan Naib Ketua Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim daripada parti itu kerana bertanding calon Bebas di Parlimen Kuala Kangsar pada PRU13.

Timbalan Perdana Menteri berkata, Kamilia gugur serta merta selepas bertanding sebagai calon Bebas untuk kerusi Parlimen berkenaan.

Pada sidang media selepas proses penamaan calon untuk kerusi Parlimen Pagoh di sini hari ini, Muhyiddin turut melahirkan rasa dukacita atas tindakan Kamilia itu.

"Kamilia sebagai antara ahli senior dalam parti seharusnya lebih arif dengan segala peraturan ditetapkan parti selama ini," katanya.

Sementara itu, Kamilia dalam Facebooknya mengumumkan beliau meletakan semua jawatannya dalam UMNO, termasuk Naib Ketua Wanita.
-BH


Ulasan GB

Kamalia sudah keluar dari UMNO terlebih dahulu, macamana Muhyiddin boleh kata dipecat?

Tidakkah itu menampakkan darjat "bangang" seorang Timbalan Presiden UMNO?

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH!!! TAPI LEBIH BAIK LAGI KALAU SOKONG PAKATAN RAKYAT, ADA PENTAS UNTUK LUAHKAN PERASAAN

Tanpa Nama berkata...

agaknya begitulah keadaan umno sekarang. masing2 hanya menjaga kroninya. besok bila kalah pru13 duit senang akan susah diperolehi oleh ahli2 umno, bertempiranlah mereka2 ini lari ke parti memerintah untuk dapat duit senang.beginilah keadaan bila keikhlasan tiada dalam perjuangan. masing2 hanya fikir duit senang ala melayu.kalau sikap ini yang dijulang oleh umno digunapakai oleh orang2 melayu maka habislah bangsa melayu di buminya sendiri.ramai tetapi macam buih sahaja.penghabisnya melukut di tepi gantang.

Tanpa Nama berkata...

Bagus la begitu. Undi ameno akan pecah dua. Di atas kertas parlimen ini tiada masalah utk dimenangi oleh PR. Moga2 itu yang terjadi. Amin

Unknown berkata...

TAHNIAH DATO KAMILIA..KAMI SETUJU DENGAN TINDAKAN ANDA..

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DATO KAMILIA..KAMI SETUJU DENGAN TINDAKAN ANDA..

Tanpa Nama berkata...

Berani menongkah arus...bukannya ikut telunjuk
..tahniah kerana x jadi lembu ..dicucuk hidung

Tanpa Nama berkata...

Jibby kata kalau merajuk pun paling lama 24 jam.

Ya ke jibby? haram jaddah.

Tanpa Nama berkata...

Kamalia telah tiada...(baca mcm lagu Ramli Sarip)

Tanpa Nama berkata...

Org umno semua gila pangkat !

Tanpa Nama berkata...

Inilah jadinya apabila lu ajar anak buahmu "Power is everthing". Tak macam parti PAS yang mengajar ahli semakin tinggi jawatan you pegang, semakin you perlu merendah diri kepada rakyat.

Sekarang semua ahli UMNO nak rebut kuasa. Maka rakyat Malaysia, lu fikirlah sendiri adakah anda sanggup berikan mandat kepada sebuah parti yang sekarang ini tidak stabil serta dikelilingi oleh penjenayah?? Fikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

ini kali la tukaar

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Pakatan Rakyat !!!!

Sesungguhnya kehidupan dunya hanya lah sementara , menghamba kan diri menongkat langit hanya merugikan diri....

Masya ALLAH..

Tanpa Nama berkata...

boleh jadi puan Kamalia ni salah seorang yang CERDIK daripada beberapa orang cerdik yang jumlahnya boleh dihitong dengan jari yang berada dalam pasokan mantang PiEm Tuha, kerana rata rata orang orang yang ada dalam pasokan itu bodoh bodoh belaka boleh di sogok dengan habuan duniawi (ini bukan saya kata, mantang presiden dia kata, konon pati itu telah lama tutup pintu kepada golongan elit/pandit)
Apapun syabas kapada puan Kamalia kerana nampak rentak langkah sumbang dalam pasokannya lalu dia meninggalkannya. Harap harap dia ikhlas meninggalkannya, eloklah berhijrah ke pentas yang serasi, puan dialu alukan, tapi ingatlah jangan sampai plot cerita altantuya berulang.

Tanpa Nama berkata...

Ramai ikut jejak Tok Mun..Calon Bebas

nshinah berkata...

Kamilia the chameleon ??

Perletakan jawatan diumumkan melalui media sosial....facebook??

Anak saya pun gelak melihat etika dan cara membuat pengumuman se orang individu yang "sepatutnya" berpengalaman dari segi protokol dan etika.

Memang kelakar diA ini
Good riddance.

UMNO and BN only keep the creme-de-la-creme in the 21st Century.
This is THE NEW MILENNIUM.

http://rainbowoftruth.blogspot.com/2013/04/datuk-kamilia-perjuangan-parti-untuk.html

nshinah berkata...

tamak..that is my conclusion

Biar Allah yang memberi rezeki dan biarlah kita menjadi manusia yang sentiasa bersyukur.

http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2013/04/kerana-tamak-inilah-jadinya.html

nshinah berkata...

It is obvious that there is no freedom of expression in this blog.

Any opinions which differ from that mindset of the author, will not be published, despite respectful literary approach.

Unknown berkata...

It has come to our attention that umno's cyber-troopers are being paid to write comments in the pr blogs in order to give a better image for their party.

And most of the comments written by these cyber-troopers are merely hearsays and try to promote racism e.g.

"helloo..kaum Cina DAP mempergunakan orang PAS untuk dapat undi. Bila DAP dah berkuasa (macam Lee Kuan Yew), DAP ...macam Lee Kuan Yew.... akan pinggirkan orang Islam secara berperingkat se hinggalah ke Dasar negara dan Polisi yang telah sekian lama memelihara agama dan bangsa. " -nshinah

Thus, we have the right not to publish such comment and the like.

Tanpa Nama berkata...

Agree with admin. Nshinah ni macai umno, kalau kena kat umno cakap la kamilia tu tamak la,x ikut etika la. cuba benda ni jadi kat PR, mesti nshinah akan cakap PR x hormat wanita, wanita dlm PR x dihargai..haha..mentaliti sempit umno..nama je doktor. oh ye,anak nshinah yg gelak tu lawyer ke?

manzui berkata...

"Kamilia sebagai antara ahli senior dalam parti seharusnya lebih arif dengan segala peraturan ditetapkan parti selama ini," kata TPM.
SENIOR YANG TAK DIIKTIRAF PERANANNYA, DIPERGUNAKAN HANYA UNTUK MENENANGKAN PARTI, MEMELIHARA KESTABILAN WANITA DLM PARTI, ITU JER !

Tanpa Nama berkata...

if i'm not mistaken, kamilia ni antara yg terawal pakai tudung klangan wanita2 UMNO zaman2 DSAI dlm UMNO dulu, kira2 >20thn dulu aku pernah terfikir tak sesuai dia masih bertahan dlm UMNO.
Mungkin iki kali lah masanya utk mu tinggalkan perjuangan yg sia2 matlamatnya tak jelas. Material semata2.

Tanpa Nama berkata...

Bukan mudah untuk memuaskan hati semua pihak baik BN mahupun PEMBANGKANG...Isu tak terpilih jadi calon ni berlaku di kedua-dua belah pihak.Muhasabah lah diri.Ada hikmah disebalik kejadian....