1 Apr 2013

Datuk Seri Ridwan Serah Diri, Gambarnya Bersama Mukhriz Masih Jadi Tandatanya


Yang Dipertua Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan, Datuk Seri Muhammad Ridzwan Sulaiman hari ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang bagi membantu siasatan berhubung pencerobohan bersenjata di Sabah.

Beliau, yang memakai baju Melayu merah dan berserban, hadir bersama lebih 10 orang kenalannya di balai polis itu pada 11.05 pagi tadi.

Bercakap kepada pemberita sebelum menyerah diri kepada pihak polis, Muhammad Ridzwan mengaku memberi bantuan kewangan kepada Sultan Sulu, Jolo, selatan Filipina iaitu Sultan Muedzul Lail Tan Kiram yang pernah ditemuinya pada 15 dan 16 September tahun lalu.

Beliau bagaimanapun menafikan bahawa Jamalul Kiram, yang dipercayai menjadi dalang pencerobohan di Sabah, adalah Sultan Sulu.

"Saya tidak kenal pun Jamalul Kiram," katanya.

Muhammad Ridzwan menyerah diri hari ini berikutan kenyataan Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib semalam yang memintanya menyerah diri dengan segera di mana-mana balai polis berhampiran.

Hamza berkata Muhammad Ridzwan, yang tidak terlibat dengan pengganas bersenjata dari selatan Filipina, boleh membantu pihak polis dalam siasatan mengenai kes pencerobohan di Lahad Datu pada 12 Februari lepas.....BERNAMA



Lelaki paling dikehendaki rapat dengan anak Mahathir


Mohon anak Mursyidul Am Umno/BN Tun Dr Mahathir Mohamad, Mukhriz Mahathir bantu pihak polis untuk jejak dan tangkap individu yang paling dikhendaki kerana dipercayai menyalur bantuan dana kepada teroris Sulu yang menyerang dan menceroboh Lahad Datu.

Kerjasama anda amatlah rakyat alu-alukan...

Sebelum ini, media melaporkan, polis sedang mencari seorang lelaki bergelar 'Datuk Seri' untuk membantu siasatan dalam Ops Daulat.



Laporan sebelum ini
klik untuk baca

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah gambar sekumpulan penyamun tarbus, makan wang rakyat

Tanpa Nama berkata...

Inilah gambar sekumpulan penyamun tarbus, makan wang rakyat

Unknown berkata...

patut disabitkan dengan kesalahan menyalurkan wang ke luar negara...
Pengakuan
"Bercakap kepada pemberita sebelum menyerah diri kepada pihak polis, Muhammad Ridzwan mengaku memberi bantuan kewangan kepada Sultan Sulu, Jolo, selatan Filipina iaitu Sultan Muedzul Lail Tan Kiram yang pernah ditemuinya pada 15 dan 16 September tahun lalu."

Tanpa Nama berkata...

maka ngan ini jelas lagi nyata tak payah bersuluh lagi pembangkang tiada kaitan langsung dengan isu Lahad Datu... jadi lepas ni pencacai wal penjilat ibnu anjing umno jangan nak menyalak-nyalak lagi..

seluang laut

Tanpa Nama berkata...

UMNO ada kaitan dengan lakonan di Sabah yang mengorbankan pasukan keselamatan dan umat islam sulu, UMNO lah penjenayah sebenarnya

Tanpa Nama berkata...

sekali pandang gaya macam kampong nya di chennai aje, kalau tak kerala....nampak macam saudara sdekampong si pak mukriz kan.

sesungguhnya lanun lanun itu akan berkelompok dengan kawannan nya, seperti "Ali Baba & his 40 thieves".

ubah;ah kepada kerjaan yang baik untuk keberkatan dunia dan akhirat, tiada gunanya menongkat langgit bagai Qarun dan MahaFiraoun.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya eee. Jadi barua Sulu rupanaya. Dari zaman Melaka sampai la ni, tak berubah2 sifat khianat korang kan. TT, you tau tak puak2 ee ni sebenarnya ialah pelarian dari India.

Diorang lari pasal diorang takleh terima hakikat yang puak mughal eee dah kalah dengan tentra hindu Rajput dan Ranjit Singh yang sedikit bilangannya. raja Mughal trerakhir, Bahadur Shah Zafar II kena halau ke Burma dan mati hina di sana. Waris2 Mughal banyak yang jadi kuli puak Hindu Rajput.

Sampai ke Tanah melayu, puak eee ni byk buat onar dlm masyarakat. Suka jadi barua, suka pecahbelahkan org, asal dia untung. Contoh Mamakthir paria kutty pedukang kerala dan yg terbaru datuk seri rEEEzwan naina pedukang al eehsan.

Diorang sebenarnya malu dengan india hindu di malaysia, tu pasal dia main divide and rule kat malaysia nak lemahkan org melayu, supaya diorg dapat naik ke tampuk pimpinan untuk balas dendam terhadap org India Hindu.

Dey eee, lu tak payah nak bawak dendam lama zaman Mughal ke Malaysia ok. Di sini, rakyat Malaysia hidup aman damai tanpa mengira kaum dan agama. Kami dah taknak permusuhan kaum dan agama. Kami semua rakyat Malaysia, kami cintakan keharmonian.

Lagi satu, maharaja mughal itu bodo punya naina. Manyak buat maksiat, minum arak, byk main pooja2 tahyul. Masa itu mughal jadi maharaja, dia tala kasi dakwah sama berhikmah sama itu rajput2 dan org Sikh. Dia punya kerja itu Mughal naina, dia mau perang, mau bunuh, mau rampas harta itu rajput saja. Mana boleh itu perpaduan melalui kekerasan, aney. Perpaduan mesti secara berhikmah aney. Lagi satu, itu naina mughal, perangai dia sarupa itu mamak putty padukang. Suka main divide and rule punya polisi. Dia kawinkan dia punya tangkaci sama satu kumpulan rajput, atau dia kawin dia punya putra sama satu kumpulan rajput punya tangkaci, pastu suruh itu rajput jadi macai kpd mughal. Suruh serang rjput yg lain. Ayoyoyoyo, Itu lu punya Nabi Muhammad tarak ajar itu. Itu bukan cara Nabi dan para sahabat, itu cara naina mamk kutty padukang aney.

Itu pasal Allah manyak marah sama org Mughal, Tuhan turun itu bala kat Sultan Mughal. Bukan saja maharaja mughal terakhir mati macam paria kalah dgn Biritsh dan hindu, tapi dia punya putra sama tangkaci byk hidup susah, jadi itu kuli kpd rajput. Lagi satu, gajah Maharaja Mughal pun mati agak tragis, aney lepas mughal jatuh.

berita baiknya, negeri tampat lahir pedukang2 ni, iaitu Kerala sekarang diperintah oleh Parti Komunis India. Padan muka, kahkjahkahkah!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Penyamun penyagak perogol pefitnah petualang penghianat pembunuh semuanya ada dlm jiwa umno bn haram jadah. Rakyat malaysia pada pru13 nanti undilah pakatan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Penyamun penyagak perogol pefitnah petualang penghianat pembunuh semuanya ada dlm jiwa umno bn haram jadah. Rakyat malaysia pada pru13 nanti undilah pakatan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

wilayah sulu adalah wilayah minoriti islam filipina macam di selatan thailand, terdapat alim ulamak dan jugak cenderung teroris. Bantuan diberi dato ni mungkin bertujuan untuk pembangunan islam di selatan filipina, . Ada sembilan lagi individu di filipina juga mengaku sultan, kebanyakkannya menggunakan nama kiram. polis cuma menyiasat sebarang kemungkinan. Tidak beretika memfitnah beliau sebagai pengganas. Daripada jutaan saudara islam sulu di selatan filipina, 100++ orang mengganas terus kena cop sulu sebagai pengganas. Walhal kalau pegi jolo macam pegi kelantan, negeri orang islam.

Tanpa Nama berkata...

Manyak syok baca punya cerita, aney. Aku pun dah lama perhatikan puak2 mamak ni. Walaupun semua tp kebanyakkannya serupa dgn aney punya cerita lah. Aku setuju 100% pendapat kau

Tanpa Nama berkata...

padan lah , asal usul KhorDhingGhell rupa nya...

Tanpa Nama berkata...

Pencacai UMNO sudah menyalak dipokok yang salah.Pergilah buat demo depan pejabat Mukhris Mahathir atau depan rumah Mahathir yang tabur IC Biru diSabah.

Tanpa Nama berkata...

Macam sama je aq tengok mamat bedua nie.