Yasin Diugut Bunuh Oleh Macai UMNO Gara-gara Video 'Reformasi'


Gara-gara sebuah video nyanyian bertajuk “Reformasi” yang dimuat naik ke laman YouTube, penyanyi dan komposer, Yasin Sulaiman, 39, diugut dengan ancaman bunuh oleh dua individu melalui laman berkenaan.

Komen yang berbunyi, “Yassin ni patut dibunuh jer... “ dan “Aku kalau jumpa si Yassin ni kat luar comfirm aku pijak-pijak kepala dia sampai lumat” didapati dibuat pada awal malam semalam selepas kira-kira dua minggu video itu dimuat naik.

Yasin berkata, ugutan bunuh yang diterima melalui video lagunya itu membuktikan ada pihak tidak bertanggungjawab dan menyalahgunakan medium sosial tersebut.

“Perselisihan pendapat adalah perkara biasa dan sebelum ini saya pernah menerima pelbagai pandangan negatif. Namun ugutan bunuh adalah perkara serius.

“Saya tidak pasti sejauh mana seriusnya ugutan yang dibuat itu, namun saya tidak akan berdiam diri jika ia berterusan selepas ini,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di pejabatnya di Kota Damansara, semalam.

Justeru itu, Yasin memberi amaran kepada pengunjung laman sosial agar tidak sewenang-wenangnya meninggalkan komen berunsur ugutan dan fitnah terhadapnya sebelum dia mengambil tindakan undang-undang.

“Sekiranya saya silap dalam penulisan, kita boleh dialog, boleh mengkritik dengan platform yang betul. Bukan dengan ugut-mengugut begini.

“Saya harap individu terbabit berhentilah daripada melakukan perkara begini kepada sesiapa pun. Kebebasan bersuara perlu digunakan untuk kebaikan bukan untuk mengugut dan mencaci orang lain,” katanya kesal dengan perkara itu. -SH



6 comments:

View Comments/Post a Comment

6 comments:

Anonymous said...

TTg ugutan bunuh tu, cuba siasat dari sumber mana, sebab kita ada saluran yg boleh membantu. Ramai di luar sana yg sanggup secara sukarela membantu mengikut bidang masing2. Skrg diMsia, pembangkang adalah kumpulan mejoriti. Bawa bertenang. Insyaallah kita akan berjaya sebab perjuangan kita dpihak benar.

Anonymous said...

nama nya pun umno..semuanya tak berapa pandai yg didalam tu..

Anonymous said...

Apakata kita pakat baca Yassin kat macai tu, bagi dia jadi serupa cacing kepanasan.

Anonymous said...

Betul tu tolong cari simamat ni kalau boleh gamarnya skali.....dah puas hidup nmpaknya

Zainuddin Idris said...

Subahanallah apa kena la mamat ni.kata demokerasi suka dia la nk sokong mana pun

Anonymous said...

UMNO dan kebewakan tu akan sentiasa bergandingan..

Kembali ke Laman Utama




Tajuk-tajuk Terbaru di Kelab GB: