19 Feb 2013

[BERGAMBAR] Puchong Dilanda Banjir Teruk Semalam


Gambar banjir teruk di Puchong, Selangor 18 Februari 2013

Nampaknya, bencana banjir kilat yang sebelum ini berlaku di Kelantan, Pahang dan Terengganu telah menyerang negeri Selangor selepas hujan lebat berterusan, tanpa henti. Kejadian banjir kilat berkenaan berpunca daripada kegagalan Majlis Perbandaran Sepang untuk membersihkan sampah yang terkumpul di dalam longkang.


Ekoran daripada itu, beberapa kawasan di Selangor telah dinaiki air seperti Kg Tengah dan Kg Kenangan di Puchong, serta Kg Baru Hicom dan Desa Kemuning di sempadan Shah Alam dan Klang. Berikut ialah beberapa gambar banjir teruk yang telah di capture oleh rakan-rakan Facebook di sekitar Bandar Puchong.








sumber: plbgaimacam

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalammu'alaikum,
Kera jaan bn / umno dan syabas kata Selangor akan kekurangan dan menghadapi masalah air, SEKARANG SIAPA BIJAK DAN LEBIG MENGTAHUI otak-otak kecil jurutera dan penganalisa syabas atau ALLAH yang memberikan mereka SEDIKIT nia' mat berfikir......
KENAPA PUCONG..... KAN ULAMA MUDA BUAT DERAMA KONON ADA PEJUANG ISLAM DAH MASUK GULONGAN MUNAFIK........
MUHASABHLAH........

Tokwan Perak.

XUMNO berkata...

Apabila Kerajaan Pusat (UMNO/BN) tidak menjalankan tanggungjawab mengagihkan peruntukan yang WAJIB diberikan kepada kerajaan2 negeri yang diperintah Pakatan, inilah jadinya. Umno/Bn gunakan masaalah banjir sebagai modal politik menghentam kerajaan Pakatan, kemudian buat janji2 bodoh.Lihat saja sendiwara Najib dan Mohyddin di Kelantan, Sg Golok nak di dalamkan, penduduk akan dapat air kelas mineral.

Tanpa Nama berkata...

tak perlulah nak salahkan majlis daerah yang tak membersihkan sampah... semuanya berpunca dari sikap kita yang suka buang sampah rata-rata. inilah realiti yang kita semua kena ubah. tak perlu nak menuding jari kat sapa-sapa pun

Tanpa Nama berkata...

Setuju ngan Anon 11.01, ubah sikap kita & jgn lupa ubah BN ke PR diPutrajaya ..he..he..

Ammy Hassan berkata...

Semenjak pentadbiran PR ade saja masalah kemudahan dan utiliti di Selangor. Jawapannya tak lain tak bukan akibat sabotaj Pembangkang iaitu UMNO-BN yang "gila kuasa". Pencacai2nya dah diarahkan membuang sampah merata2 supaya berlaku banjir kilat, heh! Saman mereka RM500 sekor!

Tanpa Nama berkata...

If i not mistaken Syarikat yang bertangungjawab membersihkan sampah kat area Sepang ialah Syarikat Alam Flora milik kroni BN. CEO Alam Flora you makan gaji butakah apa tak bersihkan area Sepang? If you tak boleh kasih Bersih tak apa nanti pada PRU akan datang kami akan Bersihkan UMNO lepas tu baru kami Bersihkan Syarikat Alam Flora ke tempat pelupusan sampah (penjara Sungai Buloh).

PS: warga Sabah dan Labuan jangan lupa ceramah DSAI pada 22hb ini di SRJK Chi Wen pada pukul 7 p.m.