20 Dis 2012

Apabila HIDUP TAK SEDAR DIRI, inilah yang jadi .....


Apabila berkata, bercakap, menulis, menaip tak guna akal fikiran, maka akan terserlahlah kebodohan. Allah itu Maha Segala-galanya .... UMNO hanya penyampainya sahaja .... 'Tak Tahu Malu' itu yang hanya boleh dikata Kita org ramai bukan kutuk kerajaan tapi kutuk UMNO. Org ramai kutuk UMNO pasal polisi yang dibuat tidak berdasarkan tuntutan Islam. Halal haram tolak tepi janji dapat duit. Yang haram itu sedikit berbanding yang halal tetapi yang haram itu yang dipilih. Terimakasih Umar Abdul Aziz Khalifah -fb

14 ulasan:

Unknown berkata...

mintak umno?? duit umno (kerajaan) tu dr mana ek??

Tanpa Nama berkata...

Orang UMNO (Bukan BN)bukannya tau haram halal yang mereka tau bila ada logo jakim saja baru boleh dikatakan halal itulah sebabnya apa yang mereka selalu menjejakan yang semua keperluan asas untuk rakyat mereka yang berikan mereka telah lupa yang mereka itu telah dipilih Allah untuk menjalankan amanahNya untuk hamba-hambaNya dengan tidak mengira apa fahaman politik mereka.

Andre Irwan berkata...

Kenyataan atas memang selalu dimain oleh munafikun UMNO-APCO dan pemujanya. Yang aku sedih ialah sahabat2 aku yang berpelajaran tinggi pun fikir sebegitu.
Dikatanya kami tak sedar diri bahawa gaji yang kami terima tu dibayar kerajaan BN. Lantak salah seorang sahabat menjawab, kalaulah kita bekerja dengan taukeh hindu atau cina atau singh pun, depa akan bayar gaji juga. Inilah tahap pemikiran orang Melayu yang berturunan UMNO-APCO.
Ada yang sampai berkata kalaulah tak ada UMNO, depa tak dapat belajar sampai ke universiti. Bodoh punya Melayu ni. Aku tak hairan sebab depa nak jadi Melayu, biaq pi lah. Jatuh kufur tak puak ni? Teringat aku akan amanat Tok Guru Haji Hadi.
Aku setuju dengan penulis. Pada waktu bilakah depa bersyukur pada Allah swt sedangkan depa sentiasa bersyukur dengan UMNO? Sudah tentu UMNO-APCO dah sediakan syurga untuk depa di akhirat nanti kot. Bodoh tak boleh diajar.

Tanpa Nama berkata...

hukum ALLAH banyak sudah di tolak sebab nak cari kekayaan dunya, tapi tahu pulak tulis wasiat bila mati nanti minta pakai kain kapan dan tanam dekat tanah perkuburan pilihan.

orang orang gila dunya ini lawak sikit perangai dan pemikirannya; mengenai hal hal mati, atau sesak nafas nak meninggal pandai pulak cari orang agama, ustaz kah , imam kah untuk baca baca Al Quran...terror depa ni.

Tanpa Nama berkata...

Jawapan begitu hanya datang orang muda yang memang bermaklumat tapi hatinya keras bahkan lagi keras dari mana - mana batu yang ada di dunia ini. Berdoalah kita kepada Allah supaya jangan biarkan hati kita menjadi keras yang sudahpun keras tapi biarlah hati kita yang keras ini dipecahkan lalu jatuh berguguran kerana takut kepada Allah S.W.T. sepertimana yang sudah termaktub salah satu ayat dalam surah Al - Baqarah. Bacalah Al - Quran dan carilah ayat mana dalam surah Al - Baqarah yang menceritakan pasal hati ini.

Tanpa Nama berkata...

... cm le kata klw PR mnang nnt PR tkde polis, bomba, tntera dll ... kah kah kah ...

askarmelayu berkata...

insaf dah...lepas ni aku undi pos pakai pen, no siri aku akan double kan dengan pen berdakwat...tak nak pakai pensel lagi...

Amuraria berkata...

UMNO-APCO LEMBU MANA ADA AKAI ! ABU JANGAN LUPA PENYELAMAT DARI PARTI LEMBU KARAT BIRU YANG KORUP & KAKI SELEWENG KHAZANAH NEGARA !

Tanpa Nama berkata...

Kutuk kerajaan yang menjadi pengkhianat negara, tahunya hanya mentedarah rasuah hingga keperluan rakyat terabai.Terutama unt.pendidikan yg sekarang terpaksa pula import guru BI dr India pula.Graduan pendidikan Msia pula ada yg menganggur.

Tanpa Nama berkata...

AKU BELAJAR - K,JAAN UMNO BAGI LOAN DGN INTEREST.
AKU KERJA SWASTA - K,JAAN UMNO MINTA TAX.
SYARIAT AGAMA AKU - K,JAAN UMNO HALANG.
DUIT NEGARA AKU - K,JAAN UMNO CURI.
MASJID RUMAH ALLAH - K,JAAN UMNO ROBOHKAN.
AKU NAK BELI KERETA - K,JAAN UMNO AMBIL KESEMPATAN.
SAUDARA SEAKIDAH KU DI MEMALI - K,JAAN UMNO BUNUH.
HARTA BALAK NEGARAKU - K,JAAN UMNO RASUAH.

terima kasih umno

Tanpa Nama berkata...

Maka akhirnya...umngok jadilah partai yg membawa kecelakaan buat umat melayu Malaysia. Bertaubatlah anda semua

Tanpa Nama berkata...

"IsraHell on the earth" - Youtube
sebak & meruntun jiwa
Sampai hati Najib minta tolong APCO.

Tanpa Nama berkata...

di dunia ni, hanya geng lembu @ setan yang dikenali yang kata macam tu..... buka la minda , aqai dan mata, tengok realiti....
ingatlah jangan sampai Allah tutup hati kita..

belalang berkata...

Jadi PEMIMPIN UMNO=Jadi KAYA RAYA sekelipmata
Ayahnya PEMIMPIN UMNO=Anak2NYA HIDUP MEWAH SESENANGNYA
Jadi MENTERI BN=Sekelip mata jadi JUTAWAN BERBILION
Samseng UMNO mengacau orgramai=PDRM diam aje
Kroni umno RASUAH=SPRM xkisahkan
umno terbitkan FILEM LUCAH= TV3SUKU & UTUSEX siarkan seluas2nya