20 Dis 2012

[EDISI KANTOI] Ketua Ibu Tunggal Selangor Bermisai Lebat!


Persatuan Ibu Tunggal Selangor hari ini konon-nya melahirkan rasa kesal dengan sikap kerajaan negeri itu yang didakwa telah memutar belit isu berhubung elaun RM100 seperti yang dijanjikan dalam manifesto pembangkang pada pilihan raya umum (PRU) lepas.

Maka diangkut dan diupah-lah konon-kononya ibu-ibu tunggal kat Selangor oleh Puak UMNO untuk buat demotrasi...dalam kumpulan ibu tunggal tersebut puak UMNO telah membawa seorang ibu tunggal yang special...ada misai...hahaha...

Mungkin ini lah ketua ibu tunggal belaan UMNO kat Selangor.

Pihak Malaysia book of record diminta mengesan ibu tunggal bermisai ini untuk diberi pengiktirafan kepadanya....hahaha..... -orangni

Hampir 20,000 Ibu Tunggal Sudah Terima Bantuan Kerajaan Selangor

SHAH ALAM, 14 DIS : Seramai 19,454 ibu tunggal di Selangor telah mendapat manfaat dan kemudahan daripada berbagai skim yang dimulakan Kerajaan Selangor antaranya bantuan kewangan dan program keusahawanan.

Mereka adala daripada 24,009 ibu tunggal yang disahkan layak menerima skim-skim tersebut, berdasarkan statistik yang dikeluarkan portal rasmi ibu tunggal, e-bu.selangor.

gov.

my sehingga November.

Daripada 24,009, sebanyak 75.01 peratus didominasi kaum Melayu, diikuti India seramai 6.5 peratus, Cina 3.3 peratus, Orang Asal 0.01 peratus, dan kaum lain 15.12 peratus.

Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains Teknnologi dan Inovasi, Rodziah Ismail berkata, Kerajaan Negeri komited dalam mengendalikan serta menawarkan pelbagai skim serta kemudahan kepada ibu tunggal yang tidak pernah diberikan Kerajaan Umno-BN sebelum ini.

Beliau berkata, skim itu antaranya ialah Skim Mikrokredit Luar Bandar (SkimSel), Skim Mikrokredit Bandar (MiMBAR), Skim Mikrokredit Wanita Ladang (Wala), Skim Bantuan Asuhan Rakyat (SiKembar) dan Skim Bantuan Tadika Selangor (Tunas).

“Selain itu, ia turut merangkumi program Pemberdayaan Wanita Selangor menerusi Pusat Wanita Berdaya (PWB), program Pemberdayaan Ibu Tunggal SOHO Selangor (PET-SOHO-S), Skim wanita kerja dari rumah, Bantuan Am sebanyak RM250, Laman Dapur, Jabatan Kebajikan Masyarakat Selangor dan Lembaga Zakat Selangor.

“Skim-skim yang ditawarkan adalah berkonsepkan mentor-mentee di mana seramai 19,454 ibu tunggal telah mendapat skim dan kemudahan yang ditawarkan,” katanya dalam satu kenyataan media.

Beliau berkata, kesemua skim yang ditawarkan memberi peluang kepada ibu tunggal berpendapatan kurang RM1,500 mendapat kemudahan dengan hanya mendaftar.

Dalam pada itu, Rodzuah turut menyarankan mana-mana ibu tunggal yang layak tetapi belum menerima bantuan untuk merujuk kepada Kerajaan Negeri.

“Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersifat terbuka terhadap kritikan dan bersedia mendengar idea yang bernas dan konstruktif kerana Kerajaan Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang prihatin dan bertanggungjawab.

“Berkaitan saman terhadap Kerajaan Selangor oleh pihak yang berkenaan, segalanya akan dijawab di dalam mahkamah. Penegasan lengkap dan menyeluruh akan dibuat oleh Kerajaan Negeri Selangor sebaik ketetapan mahkamah diperolehi,” katanya lagi.
-selangorku

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah
umno penipu!!!

Tanpa Nama berkata...

Kata Aku: Ini sama la mcm kes pemberian air percuma di selangor. Hampir semua rumah dh dpt air percuma tp hnya sedikit shj yg x dpt lg air percuma sbb ada masalah dgn meter air pukal. Kenapa x tukar meter individu? Senang je.. Sbb pkns under BN sengaja tarik tali dgn syabas agat melewatkan process. So rakyat akan kata kej selangor yg lembab.
Itula sandiwara bn apco umno

Siapa yg jd ahli parlimen o adun bn or umno sure kaya raya sbb duit haram byk sgt masuk. Mudah pulak tu. Tp kalo org pas jd ahli parlimen o adun sure miskin sbb x ambil duit haram. Hnya makan apa yg krjaab bg.

So penyokong2 bn yg fanatik luar sana tu, semua dalam mata hati ko org ada duit... Duit... Duit.. Yg yg rosmah n najib kejar tu smpi bunoh org pun no hal..

Kesian najib.. Rosmah pun x sedar diri. Bini agong pun x sombong mcm bini najib. Rosmah oh rosmah..

Pelatuk berkata...


Kenapa susah sangat kalau orang Melayu minta bantuan, sedangkan dialah majoriti. kalau bukan Melayu, mereka berebut buat demikian sebab ada `gajah disebalik mee'......

Tanpa Nama berkata...

Bro..itu bukan ibu tunggal...itu IBU TUNGGUL...

Andre Irwan berkata...

Hai .... (lembut) Sdr Pelatok,
Susah sangatkah Melayu minta bantuan? Yang aku tahu dan sedia maklum, Melayu dah jadi bangsa subsidi? kalau tak ada subsidi, tak boleh hidup. Melayu perlu hak istimewa, barulah depa boleh hidup. Adakah orang yang hidup dengan meminta saja tu bermaruahkah? Bukankah Islam mengajar kita bahawa tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima?
Tahukah anda bahawa UMNO telah menjadikan bangsa Melayu menjadi bangsat? Melayu yang cerdik pandai dan berkemampuan masih dok berebut hak dengan Melayu yang miskin dan bukannya membantu mereka yang miskin. Tak perlu susah hati kalau kita tak dapat bantuan sebab bantuan tu bukan dapat menyelesaikan masalah. Contoh: BR1M. Adakah BR1M dapat menukar haluan hidup rakyat Malaysia? Tak malukah kita dijadikan seperti peminta sedekah sedangkan hak kita sepatutnya lebih banyak lagi. Lu fikirlah sendiri tapi jangan fikir dengan otak kat kepala lutut.

Tanpa Nama berkata...

jadi ibu tunggal sebab suka menipu????

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Selangor pun teliti juga nak bagi bantuan, kena tengoklah ibu tunggal yg susah.Kalau ibu tunggal yg nak guna duit asyik nak melaram aje. Ape ke jadahnya.

Tanpa Nama berkata...

anon 9:40

yg suka menipu tuh yang bermisai lebatlah tu tongong!

Tanpa Nama berkata...

Bukan susah bagi Melayu mendapat bantuan. Cuma bantuan yang dikhaskan untuk orang-orang Melayu miskin habis disapu oleh UMNO.

Tanpa Nama berkata...

ni Beruk tunggal..jahanammmm

Tanpa Nama berkata...

ibu ibu tunggal selangor ini kesian.... tak guna bagi ikan pada mereka, bagi aje pancing dan mata kail. kalau dah boleh jadi ibu tunggal, masih ada harapan kahwin dengan budak budak bangla, rohinya ke, paling tidak budak nigeria. kesian pada pendatang yang kesunyian siang malam cari rezeki jauh dari kampong halaman.

buat baik dapat pahal tau!