1 Sep 2012

Angkara Syaitan: Satu Stadium Tak Solat Jumaat!

Seorang ibu mendedahkan di dalam rancangan "Assalamu'alaikum" terbitan TV AL-Hijrah bahawa ramai peserta-peserta sambutan Hari Merdeka yang diadakan di Stadium Merdeka tidak solat Jumaat.

Kemaruk syaitan apakah sehingga membelakangkan solat Jumaat semata-mata untuk berkupul membuat persembahan di Stadium Merdeka?

Mengikut perhatian GB, itu petanda jelas bahawa UMNO sedang berada di njurang kejatuahn dan kehancuran.

Kita sama-sama nantikan saat bersejaran itu.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nauzubillah...

UMNO will alwyz b umno...
vote PR is not an option..it a MUST!!!(quote from AA blog)

Tanpa Nama berkata...

astarfirulllahh..

Ape lah salahnye berenti kejap untuk upacara merdeka tu, dan sembahyang jumaat ramai2 kt ats padang tu..kan ramai ulama dlm UMNGOK tu..Jamil Khir pn blh jd khatib kot..Allah..

Camne nk hayati semangat merdeka, jika solat pn tinggal..Jadilah kita masyarakat yang tahu terpekik terlolong tapi kosong pengisian di dalam..

Ya allah, mohon tolong kuburkan UMNO dalam PRU akan datang agar ISLAM dapat ditegakkan kembali di dalam jiwa sanubari setiap umat..AMIN..

Tanpa Nama berkata...

ish3 ............ then uztaz tu ckp ape eh ?

Tanpa Nama berkata...

Siapa mau tanggung? Najib Alatantuya? Rais anak yatim? Sabery Chik? Tok2 mufti?

Sendili juga ada tanggung.
Kasi tumbang itu umporno/bn juga ada bagus.

Pandai kata orang lain kafir harbi.
Tak sedar lu orng sudah mau jadi ba**.

Tanpa Nama berkata...

Ini akibatnya jika mengikut perintah 'Syaitan yang dikenali'. Pakat menanggung dosa meninggalkan solat semua pengikut perintah syaitan dikenali.

Tanpa Nama berkata...

Jamil Khir lupa bwk teks khutbah mengampu… tu psl xble solat Jumaat

UMNO PARTI PENJARA berkata...

.


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha... Adehh...

budak kutanmelentang berkata...

Mudah2an Fathul si Ulama Muda UMNO dan Mufti Perak tak kan berkata "tak pe tak solat jumaat sebab urusan memertabatkan negara"

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Apa yang nak Pakcu katakan ialah jangan mudah menuding jari kepada siapa-siapa kita minda kita betul. Siapa halang seseorang itu untuk pergi solat JUmaat jika kita benar-benar takutkan Allah....jadi kalau dah tahu Jumaat tak sempat kenapa masuk dalam stadium tu ... jadi siapa yang perlu disalahkan....
Lebih baik dok kat rumah zikir dan pi masjid dari melaungkan sana...kan..fikir-fikirkan

Amuraria berkata...

RAKYAT DI SETANKAN,JANJI TAK BOLE PAKAI, MANA OSTAD FATUL BIRI-BIRI KAKI AMPU ? ADA 'FART'WA KA ?

Otak udang berkata...

oiii pak cu...
Siapa yang organize program tu lah salah ....100% salah. budak2 tu jangan nak disalahkan, datang pun kena paksa, naik bas dsb.

budak2 tu manalah tau..

ni bukan kes terpencil...banyak acara-acara macam tu: bila program mula pukul 8.30 malam, wajib ada berbaris 7.45 malam, walhal magrib 7.30 malam...konon bagi masa lah tu untuk untuk sembahyang maghrib tu...15 minit nak semua bagi semua sembahyang dalam mungkin surau yang muat 20 orang...

program PLKN pun sama...rehat 15 minit bagi masa budak-budak sembahyang....last2 hampir semualah tak sembahyang.

ni lah akibat bila matlamat hidup dunia semata2

Tanpa Nama berkata...

Guru di sekolah berpeluh ketiak mendidik pelajar jadi baik. Ibu bapa melentur macam2 cara. Pak2 ustaz kering tekak berdakwah. Tup...tup bila masuk saja program Umno& BN,
dah mula rosak.

Tanpa Nama berkata...

Pakcu... Jika ditanya kepada orang ramai, siapa yang salah dalam hal ini? Saya yakin, majoriti akan kata PENGANJUR YANG SALAH. Kita tak kata minda kita betul tapi kalau ramai yang kata macam tu, betullah tu. Orang yang masuk dalam stadium tu ada beberapa sebab. Pertama, mereka memang nak masuk. Kedua, mereka diarahkan masuk. Ketiga, peserta-peserta yang mengambil bahagian. Siapa yang perlu disalahkan, bergantung kepada situasi ketika itu. Bab dok rumah zikir dan pi masjid, saya tak nak kata apa-apa. itu bergantung kepada diri masing-masing. Bagi saya, apa yang kita buat boleh jadi ibadah asalkan niat kerana Allah dan perkara yang dilakukan sesuai dengan kehendak syariat. Wallahua'lam.

Tanpa Nama berkata...

Hai pak cu takan tak pi sembahyang jumaat niat baik. Program kemerdekaan itu kita yg rangka. Dlm quran surah aljumuah menerangkan kewajipan sembahyang jumaat.

Tanpa Nama berkata...

Dah anjuran Dari pemimpim parti syaitan, jadi syaitan la kita ikut pi sana smbhyg lupa habis..( Chet Det yg ckp UMNO parti syaitan)..

Tanpa Nama berkata...

Paksu ni pun satulah.... ada yang pegi tu atas tekanan disiplin kerja. Bukan senagn nak melepaskan kerja nak menganggur... tapi saya rasa lain kali aturkanlah solat ramai-ramai di dalam stadium. Muslim sajalah. Bertadah tangan pohonkan diberikan petunjukNya. Memang sering saya dengar dan pernah terkena bila kita peserta disuruh lambatkan atau kadhak saja solat.

Andre Irwan berkata...

Teringat saya akan kata-kata seorang pemimpin "AGONG" UMNO-APCO iaitu Che Det pada suatu masa dulu. Ucapannya sebiji macam Pak Cu ni. Jangan salahkan orang yang menyediakan bahan/perkara/peristiwa yang berunsur maksiat, ianya untuk menguji manusia saja. Baru la ni saya sedar akan kata-kata Che Det sebab ini adalah kata-kata SETAN yang sentiasa akan memesongkan akidah umat manusia terutama umat ISLAM tapi bukan umat MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

celaka pemimpin camni rakyatnak kembali kepada islam...tapi pemimpin telah merosakkan. .terimalah nanti pembalasan dari allah

Tanpa Nama berkata...

Kita kena ingat bahawa UMNO secara tidak langsung cuba menanam sedikit budaya komunis dalam rakyat malaysia dengan gejala kerah tenaga yang makin hari makin menjadi. kerah tenaga adalah salah satu budaya kerja pemerintah komunis. Maka itulah rakyat malaysia kena sedar akan hal ini agar akidah kita tidak terjual kepada UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Sy ditempat kejadian.dan tangan ini la yg telah menunjukkn tmpt bersolat pd hadirin yg hadir yg ingin menjalankn kewajipan.jgn terlampau menyalahkn.maki hamun tuduh menuduh bkn pilihan kita. Tetapi salah tetap salah dlm mengutamkan tugas lebih dr tanggunjwb hakiki seorang muslim. Waallahualam.