28 Ogo 2012

Isu Air: Kekejaman Kerajaan Setan Terhadap Kelantan

Untuk pengetahuan, antara punca masalah air yang timbul di kelantan ialah penafian hak Bantuan Peruntukan dari Kerajaan Pusat kepada kerajaan negeri, ia diberikan selepas 13 tahun PAS mentadbir Kelantan, dan itupun dalam bentuk pinjaman sebanyak RM600 juta.

Berbeza dengan Negeri-Negeri Barisan Nasional, di Johor, bukan pinjaman yang diberikan, sebaliknya Johor menerima geran sebanyak 2 billion. Geran adalah secara percuma dan tidak perlu dibayar balik sebagaimana pinjaman yang diberi pada kerajaan negeri Kelantan. Dalam bantuan penuh inipun, masalah air tetap berlaku di Negeri Barisan Nasional.orang2 bodoh memang nak kena lempang... -asrol

Lagi kawasan Felda di Pahang tiada air di hari raya

Hamba Allah, Terengganu,

Saya pulang berhari raya di daerah Bera baru baru ini iaitu di kawasan Felda Bukit Mendi dan Felda Bukit Puchong juga tiada air paip pada sehari sebelum hari raya hingga hari raya pertama dan kedua.

Hasrat untuk bercuti selama 5 hari di Felda Bukit Mendi terpaksa dipendekkan kepada 3 hari sahaja berikutan tiada air paip.

Masalah ini sudah lama berlaku sejak saya berkahwin pada 1990 masalah ini tidak diatasi oleh kerajaan. 2 hari tidak dapat mandi, membasuh dan sebagainya.
-HD




Yang ini pencacai setan yang cuba menipu:



7 ulasan:

Amuraria berkata...

PARTI UMNO SEKUTU APCO@ZIONIS MEMANG PENGKHIANAT DARI DULU,KINI SELAMNYA, ABU SAJA PENYELAMAT !

Tanpa Nama berkata...

Pemikiran kayu ahli UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Umno memang bodoh perbodohkan rakyat...semoga allah memperbodohkan mereka kembali..amin..

Tanpa Nama berkata...

DiSelangor UMNO gunakan SHABAS untuk burukkan Kerajaan PR Selangor.Banyak rumah pump-air tak dibaiki dan begitu banyak paip bocor tidak diperbaiki,berjuta-juta gelen air terbuang akibat banyak paip bocor.Nak buat catu air nak burukkan Kerajaan Selangor,tanggung-jawab SHABAS tidak dilaksanakan.UMNO gunakan kesengsaraan rakyat untuk meraih undi.ABU,ABU,ABU.

Tanpa Nama berkata...

memang tipu..rumah ambo kt kg bunut susu, pasir mas..hari raya ari2 ok je air kuar, bersih je...

Tanpa Nama berkata...

rakyat yg dulu kini diperbodohkan.Kpd rakyat malaysia,org tv+paper dgn pemandu arahnya tok ngulu umno gi kat kg yg kuat umno..mmg demo tu akan kata takdok air walau air sampai jeluok..siap mandi air ca lagi konon.. kawe tu hok jo bowok siap ngilai kih kih.. yg ada masalah air adalah mereka yg masuk TV itu shj..sekian.

Tanpa Nama berkata...

kawe dk asrama d klate 5 taun xdk air sokmo.mlm2 abis klas prep tadah air d paip itam hok msuk ke koloh.ms jd junior seawal 1 2 pg dh mndi tkut hbs air n nnti kna mrh ko senior tkut glewak ngn puok2 demo nk mnd.klu dh sokong ijau mmg biru serba xkna sokmo.dan klu sokong biru ijau gtu n ijau gni.pokok pangkal tya hati msg2 tuhan bg akal utk berfikir