29 Feb 2012

Paksa Seks Atas Motosikal

Nilai – Akibat terlalu percaya kepada teman lelaki, seorang pelajar Tingkatan Satu dirogol secara paksa oleh teman lelakinya yang berusia 19 tahun di sebuah lorong gelap, delat Gadong Jaya, Seremban. Gambar fail

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Yusof Awang berkata, suspek yang bekerja sebagai pembantu kedai di ibu negara itu dikatakan memaksa kekasihnya berusia 13 tahun itu melakukan seks atas motosikal.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, kejadian pertama berlaku Ogos tahun lalu dan selepas itu, pasangan tersebut kerap berjumpa untuk melakukan seks sehinggalah pada 22 Februari lalu.

“Laporan asal dibuat keluarga wanita itu yang melaporkan anaknya tidak pulang ke rumah selama seminggu dipercayai mengikut teman lelakinya di Kuala Lumpur.

“Sejurus laporan polis dibuat, wanita tersebut pulang ke rumah. Setelah didesak keluarganya, wanita itu memberitahu bahawa dia dirogol. Sebaik sahaja mengetahui hal itu, ibunya membuat laporan di Balai Polis Nilai,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Yusoff berkata, polis berjaya menahan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merogol. -SH


Ulasan GB

"Kerap berjumpa" setelah dirogol kali pertama untuk dirogol lagi. Pelik.


8 ulasan:

puspawangi berkata...

sikit nak kongsi dan kalau salah yg lebih berilmu tolong betulkan..kes macam ni rogol dari segi undang2..'statutory rape'..mengadakan hubungan seks dgn gadis di bawah umur, kalau berkali2 dan setiap kali suka suka pun, yg lelaki masih boleh didakwa atas kesalahan rogol..cuba tanya ustad kalau dalam kes begini (seks suka sama suka melibatkan gadis bawah umur)dikira zina atau rogol?

Tanpa Nama berkata...

GB..anak2 perempuan yang berumur dibawah 18thn adalah di kategorikan dibawah umor. Biar pun perkara ini terjadi willing dr anak perempuan tersebut. kalau tak percaya boleh bertanya di mana2 balai polis dan jabatan kebajikan masyarakat. Siibu do the rite things. Dont run anak ini ttp tidak bersalah. sekadar berkongsi info.

Admin berkata...

Ini kes suka sama suka,yang lain-lain terpulang untuk di nilaikan.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun suka sama suka melakukan hubungan seks, ia tetap jadi kes rogol jika perempuan itu bawah umur.

Tanpa Nama berkata...

lelaki ni rogol pempuan tu ker pempuan tu rogol lelaki tu..atau mereka merogol antara satu sama lain..tolon jawabbbb..peninnn

iswara berkata...

Bawah umur dikatakan dirogol,atas umur dikatakan diperkosa,lebih umur apa plak.pelaku bawah umur kategori ??,atas umur kategori??.
Lihat kepada bagaimana permulaannya kes pertama.Paksaan ? dan 1&2 ugutan dan seterusnya relakah ia(mangsa).Giankah Dia-pelaku/manga.
Apa pandangan Islam berkenaan isu ini.

Shameerah berkata...

Ini bukan rogol.ini memang kes zina.hukum Allah tak nak ikut.Mahathir tu macam ayah pin.benda jelas dalam quran tu jelas,tetapi boleh dia kata zalim.(Mahathir pembawa ajaran sesat).

KAYUAPI berkata...

Zina dari mula sehingga perbuatan susulan seterusnya. Cer tanya ustad, dan betulkanlah komen ni kalau saya silap.