18 Dis 2011

Pemuda Melayu Kahwin Sejenis Bekas Pelajar Tajaan Petronas

Petaling Jaya: Seorang pemuda Melayu yang mencetuskan kontroversi apabila beberapa keping gambar perkahwinannya dengan seorang lelaki warga asing tersebar di dalam sebuah laman web didakwa merupakan bekas pelajar tajaan Petronas.

Lebih mengejutkan, pemuda berusia lingkungan 20-an itu juga adalah tokoh pelajar cemerlang di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5, Wangsa Maju, Kuala Lumpur pada 2001.

Menurut maklumat yang disiarkan di beberapa blog hari ini, pemuda tersebut didakwa mendapat tajaan daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

Dia dihantar ke UK untuk membuat A Level sebelum mengikuti pengajian praklinikal di Universiti College Dublin (UCD) pada 2003.

Bagaimanapun, dia dilaporkan gagal menamatkan pengajiannya pada waktu ditetapkan.

Semalam, penduduk di negara ini digemparkan dengan majlis perkahwinan sejenis yang dipercayai berlangsung dalam sebuah gereja di luar negara di mana seorang pemuda memakai baju Melayu berwarna hitam, lengkap bersamping serta tanjak berwarna emas.

Pasangannya yang dianggarkan berusia lewat 30-an pula mengenakan busana sut lengkap warna hitam yang biasanya dipakai ketika majlis perkahwinan masyarakat Barat.

Akhbar pada Ahad melaporkan pemuda tersebut yang dilaporkan hilang oleh keluarganya disahkan berada dalam keadaan selamat oleh Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam.

Menurut Ramli yang dipetik Utusan Malaysia sebagai berkata, pihak kedutaan maklum tentang kehadiran pemuda itu di negara tersebut sejak dia masih dalam pengajian di UCD lagi.

Bagaimanapun, pihak kedutaan dan Wisma Putra tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci bekas pelajar tajaan Petronas itu kerana menghormati Akta Data Perlindungan Peribadi Dublin.


Gay Melayu hampir 30,000

IPOH: “Kalau ada yang mendakwa bilangan golongan homoseksual Melayu terlalu kecil, mereka mungkin tersilap perkiraan,” kata bekas pengamal homoseksual yang hanya mahu dikenali sebagai, Dani, 25.

Menurutnya, bilangan gay Melayu semakin membiak apatah lagi dengan adanya teknologi Internet dan jaringan sosial seperti facebook, twitter dan blog.

“Saya yakin mereka (gay Melayu) mencapai puluhan ribu orang atau mungkin menghampiri 30,000 orang. Itu bukan pelik atau mengarut.

“Saya terbabit dengan gejala ini sejak berusia belasan tahun dan ramai yang menjadi ‘pengikut’ amalan songsang ini terutama di kalangan remaja lepasan sekolah,” katanya yang berjaya dipujuk mendedahkan kegiatan itu hasil bantuan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).

Menurutnya, komuniti homoseksual Melayu ini meningkat pantas dan bergerak persis aktiviti tentera gerila yang sukar dihidu. -hm



Gambar Perkahwinan Ariff Alfian Rosli kini menjadi pasangan suami-suami apabila berkahwin dengan Jonathan di Dublin, Ireland.






9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dunia dah akhir zaman, tunggulah bala dari allah, wahai orang-orang muslim.

Tanpa Nama berkata...

Dah habis cerdiknya.

Tanpa Nama berkata...

kalau hanya mengejar kecerdikan dunia macam nilah jadinya, ilmu akhirat dipinggirkan. seperti berada dizaman jahiliah... golongan2 seperti inilah yg akan diturunkan bala bencana oleh allah dan tempiasnya terkena pada kita semua. mampukah kita sebagai individu untuk menghalang kemungkaran seperti ini seorang diri? kalau tidak mampu pilihlah kerajaan yg menjalankan hukum allah. pilihannya ditangan anda.... insyaallah anda adalah salah seorang penyumbang untuk menegakkan hukum allah...

Tanpa Nama berkata...

Cuba cek mungkin keluarganya adalah ahli UMNO yg berjawatan....??? atau parti lain??

Tanpa Nama berkata...

Kita hairan kemana perginya rasa rasional budak ini, lelaki dgn lelaki bukan kawin namanya. kalau kontrak utk hidup bersama bolehlah. lelaki dgn perempuan, jantan dgn betina. apa yang berlaku adalah natijah dari amat kurangnya didikan agama semasa kanak-kanak, ibubapa hanya bangga dgn pencapaian akademik anak2.

Tanpa Nama berkata...

berak lancar Mamat nih ...

Tanpa Nama berkata...

mamat bahlol

Tanpa Nama berkata...

Tak sangka kau jadi macam ni, dulu kat sekolah baik je. Haihh.... -.-'

Tanpa Nama berkata...

tandas awam tol mamat ni!!