5 Sep 2011

Tiada Pertemuan Azizan-Hadi, Sahih THESTAR Perdusta

MMenteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, semalam menafikan ada pertemuan antara beliau dengan pucuk pimpinan tertinggi PAS bagi membincangkan kedudukan jawatannya, sebagaimana yang didakwa sebuah akhbar berbahasa Inggeris, Jumaat lalu.

Sehubungan itu, Pesuruhjaya PAS Kedah itu menolak desas-desus yang mengatakan pucuk pimpinan parti berkenaan mengarahkannya melepaskan jawatan dan berharap isu itu tidak dibangkitkan lagi kerana keadaan kesihatannya mengizinkan beliau untuk terus mentadbir negeri ini.

"Saya tidak tahu apa-apa pun mengenai pertemuan dengan Presiden (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) yang dikatakan berlangsung semalam (kelmarin) atau hari ini (semalam)...saya tidak dengar apa-apa pun.

"Cakap memang selalu kerana kawan, tambahan beliau presiden parti," katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Seri Mentaloon, di sini, semalam.

Azizan berkata demikian ketika diminta mengulas laporan akhbar itu yang mengatakan pucuk pimpinan tertinggi PAS akan bertemu dengan Azizan sempena rumah terbuka berkenaan, semalam berhubung jawatannya sebagai Menteri Besar berikutan masalah kesihatan dialaminya.

Menteri Besar itu juga berkata, beliau akan menghadiri mesyuarat biasa kepemimpinan tertinggi PAS di ibu negara yang dijadualkan pada Ahad depan.
Beliau yang pernah menjalani pembedahan pintasan koronari akibat masalah jantung pada 2005 turut menafikan laporan sebuah akhbar berbahasa Melayu baru-baru ini yang mengatakan beliau dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN) kerana diserang penyakit jantung.

"Sebenarnya saya menjalani pemeriksaan rutin setiap empat bulan dan doktor yang melakukan pemeriksaan ketika itu menasihatkan saya agar berehat untuk menurunkan tekanan darah akibat kesibukan bekerja, selain menurunkan paras gula dalam darah.

"Sehari sebelum itu saya menghadiri majlis menyambut ketibaan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) di lapangan terbang kerana beliau melakukan lawatan ke negeri ini.

"Doktor menasihatkan saya menjaga kesihatan, termasuk tidur awal, banyak berehat dan jaga pemakanan... Setakat ini tiada cadangan menjalani pembedahan pintasan," katanya. -BH


Azizan: Tiada pertemuan dengan Hadi setakat ini

Azizan berkata tidak benar laporan bahawa beliau diserang sakit jantung. — Foto fail
ALOR SETAR, 4 Sept — Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata tiada sebarang pertemuan antara beliau dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang setakat ini untuk membincangkan mengenai masalah kesihatan beliau.
Azizan ditanya sama ada beliau mengadakan pertemuan dengan Hadi untuk berbincang mengenai isu penggantiannya selepas keadaan kesihatannya terjejas kerana serangan jantung Julai lepas.

“Lepas ni saya pi (pergi) Kuala Lumpur mesyuarat parti (11 September) jumpa la dia dan siapa-siapa pun,” kata beliau pada majlis rumah terbukanya di kediaman rasmi Menteri Besar di Mentaloon di sini hari ini.

Azizan juga berkata, berita mengenai dirinya diserang sakit jantung adalah tidak benar.

Sebaliknya berkata beliau ke Institut Jantung Negara (IJN) adalah untuk membuat pemeriksaan susulan kerana pernah membuat pembedahan pintasan jantung enam tahun lalu.

“Masa pergi IJN bukan sebab saya kena serangan jantung, itu tak betul. Saya pergi IJN buat pemeriksaan perubatan berkala, tiap empat bulan kena buat pemeriksaan doktor.

“Doktor kata kena buat pemeriksaan perubatan penuh, doktor tak pernah kata kena buat pembedahan, doktor suruh jaga kesihatan saja, kena rehat, tidur awal dan jaga pemakanan, itu saja,” katanya dipetik Bernama Online.

Kelmarin, akhbar melaporkan bahawa kepimpinan PAS sedang mengambil tindakan untuk menggantikan Azizan disebabkan keadaan kesihatannya yang kurang baik dan Hadi dikatakan akan menghadap Sultan Kedah berhubung peralihan kepimpinan kerajaan negeri itu. -TMI


Ulasan GB

Sebelum ini GB sudah ulas isu ini. Petikan:

Petanda "niat busuk" THESTAR sudah terdedah semenjak siaran menu masakan babi untuk berbuka puasa beberapa minggu lalu.

Sekarang "menu babi" yang simbolik itu terzahir di alam realiti - berita palsu dan fitnah mengenai kerajaan PAS negeri Kedah, kononnya MB Kedah Datuk Seri Azizan diminta oleh pimpinan PAS Pusat untuk meletakkan jawatan.

THESTAR sebenarnya sudah terpukul hebat dengan isu penyiaran menu babi satu ketika dengan telah diberikan AMARAN KERAS oleh Kementerian Dalam Negeri, kini cuba untuk memperbaiki imejnya depan UMNO dengan melontarkan fitnah dan kontroversi untuk hancurkan kerajaan PAS Kedah.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

media umnoapco laknatullah semuanya tidak beretika, buat kerja haram dan melahirkan pengikut HARAM JADAH. demi untuk mengekalkan kuasa sanggup mengkhianati bangsa, negara, agama dan kedarah rezki haram.