23 Jun 2011

Kuantan Parade Terbakar

Empat Premis Makanan Di Kuantan Parade Terbakar

KUANTAN: Empat premis makanan di medan selera pusat beli-belah Kuantan Parade di sini mengalami kerugian dianggarkan bernilai RM450,000 setelah musnah dalam kebakaran pada pukul 10 pagi Rabu.

Gambar: KEBAKARAN... Kepulan asap yang terlalu tebal menyebabkan suasana di pusat beli-belah Kuantan Parade agak kelam-kabut. Kebakaran itu menyebabkan kerugian bernilai RM450,000 namun tiada kemalangan jiwa berlaku. --fotoBERNAMA

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuantan Wan Daud Wan Awang berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kebakaran itu pada pukul 10.10 pagi sebelum dua jentera bersama 20 anggota bomba bergegas ke tempat kejadian.

Beliau berkata kebakaran itu dipercayai berpunca dari dapur yang tidak ditutup di sebuah kedai makanan barat di medan selera berkenaan.

Katanya kebakaran berjaya dikawal kira-kira 20 minit kemudian sebelum berjaya dipadamkan sepenuhnya pada pukul 10.55 pagi.

Beliau berkata tiada kemalangan jiwa dilaporkan berikutan pasar raya berkenaan masih belum dibuka kepada pengunjung.

Wan Daud berkata sekiranya siasatan mendapati punca kebakaran disebabkan kecuaian pemilik kedai terbabit, tindakan akan diambil berdasarkan perjanjian sewa yang telah dipersetujui mengikut kontrak. - BERNAMA

Tiada ulasan: