13 Mac 2011

Serahan Keranda Yang Gagal

Pulau Pinang - Timbalan Yang Dipertua Persatuan Peniaga-peniaga Komtar Mohamed Ghani Abd Jiman semalam cuba menghantar hadiah berupa sebuah keranda kepada ADUN Komtar, Ng Wei Aik.

Bagaimanapun, cubaan Ghani untuk menghantar keranda itu ke rumah Ng di Happy Valley berdekatan Paya Terubong, gagal.

Lori yang dipandunya dan dinaiki beberapa rakannya, dari Penang Road ke Happy Valley, telah dihalang oleh polis selepas dibantah penduduk.

"Saya membuat protes ini kerana Ng merancang untuk mengeluarkan saya dari Komtar sebaik kerja-kerja pengubahsuaian siap," katanya kepada pemberita selepas mengadakan tunjuk perasaan secara aman yang disertai beberapa anggota dari 11 badan bukan kerajaan di Georgetown, hari ini.

"Kami tidak mahu pemimpin yang suka bertindak kasar di Pulau Pinang dan akan terus menunjukkan penentangan sehingga dia meletak jawatan," katanya merujuk tindakan kasar Ng terhadap seorang pemilik restoran nasi kandar awal tahun ini.

Sebelum itu, sekumpulan lebih daripada 200 orang yang mendakwa anggota NGO Melayu Islam mengadakan tunjuk perasaan di Komtar berhubung isu tanah Melayu dan usaha meminggirkan orang Melayu di negeri ini.

Pengerusi kumpulan itu Anuar Khan Ali Azqar Khan berkata mereka akan menyerahkan satu memorandum kepada Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas di Seri Mutiara, di Georgetown.

"Kami tidak mahu orang Melayu di negeri ini terus merana disebabkan sikap kerajaan negeri yang gagal mengurus masalah orang Melayu dengan baik," katanya. - Bernama

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itule hasil didikan olih UMNO..

Putra IJ80 berkata...

Maaf yer,

Anuar Khan Ali Azqar Khan

Nie Melayu ker?

Jgn Maree,

Bukan aper!

Takut lebih sudu dari kuah.

Tanpa Nama berkata...

Dia koling la......bila nak buat busines baru pakai nama Melayu la.

Tanpa Nama berkata...

perangai mcm budak tadika kemas...dia ingat semua org Melayu bangang dn percaya dgn lakonan bodohnya....

Waris berkata...

Mana keling2 tu dpt duit beli keranda tu? Nampak mcm keranda betul je? Mahal tu...