1 Mac 2011

Kempen UMNO Burukkan Yuhaizad Terkena Muka Calon Sendiri

Kempen buruk pihak UMNO BN yang menyebarkan risalah kononnya Yuhaizad tidak mempunyai diploma dan hanya pemegang sijil SPM di beberapa rumah Kg Ayer Tawar, Kg Chin Chin, dan Merlimau Pasir nampaknya memakan diri sendiri apabila ternyata calon UMNO BN, Roslan Ahmad yang hanya memiliki kelayakan SPM.

Ini terbukti apabila di dalam biodata Roslan yang dikeluarkan sebelum ini menyatakan Roslan menduduki peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) di Maktab Adabi Muar, sebuah sekolah swasta yang menempatkan pelajar-pelajar tercicir yang gagal untuk memasuki sekolah-sekolah kerajaan di tahun-tahun 90an.

Selepas itu Roslan sekali lagi tidak berjaya untuk memasuki di mana-mana IPTA tempatan apabila terpaksa melanjutkan pelajarannya di Insitut Tekonologi Tun Abdul Razak (ITTAR), sebuah koleh swasta untuk menempatkan pelajar tercicir yang tidak dapat memasuki IPTA.

Roslan kini hanya terpaksa bertenggek di atas nama-nama pemimpin seperti Muhyiddin Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri dan Ketua Menteri Melaka, Mohd Ali Rustam.

Ini disahkan oleh sebuah portal, freemalaysiatoday.com.

Pitching together federal and state resources, they’ve given BN candidate Roslan Ahmad, 44, a guaranteed ride to the top.

What is in fact clear is that Roslan is comfortably riding on the shoulders of Muhyiddin and Rustam.


Malah dilaporkan, di satu majlis di Kampung Chin Chin semalam, kedua-dua pemimpin pusat dan negeri tersebut tidak lansung menghiraukan untuk memperkenalkan Roslan sebagai calon mereka.

At a ceremony in Kampung Chin Chin yesterday, both the federal and state leaders did not even bother to introduce Roslan as the candidate.

Tiada ulasan: