25 Feb 2011

Pasangan Curi TV Milik Hotel Dalam Beg

Kuala Lumpur: Sepasang kekasih yang menginap di sebuah hotel mewah di ibu kota, cuba mendapatkan 'cenderamata' dengan mencuri dan menyembunyikan sebuah televisyen besar dalam beg pakaian mereka. Gambar fail

Mereka dipercayai mencabut televisyen LCD bersaiz 81 sentimeter sebelum berpura-pura ke lobi hotel di Jalan Bukit Bintang itu untuk melarikan diri, Selasa lalu.

Sumber polis berkata, dalam kejadian sekitar 12 tengah hari itu, seorang kakitangan hotel melihat suspek berjalan keluar dari pintu hotel secara tergesa-gesa.

'Dia segera menahan pasangan tersebut bagi pemeriksaan lanjut. Namun suspek enggan membenarkan beg pakaiannya disentuh. Malah, pengawal keselamatan juga ditegah daripada membuka beg pakaian itu,' katanya.

Menurutnya, suspek berjalan masuk semula ke dalam bilik hotel sambil diekori kakitangan hotel berkenaan.

'Bagaimanapun, suspek tidak membenarkan mereka memeriksa atau masuk ke bilik mereka dengan alasan tidak mahu diganggu,' katanya.

Menurutnya, suspek hanya membenarkan dua pengawal keselamatan hotel terbabit memasuki bilik berkenaan 10 minit kemudian.

'Hasil pemeriksaan awal, kakitangan hotel mendapati kedudukan televisyen terbabit dalam keadaan senget dan tidak sempurna.

'Apabila pengawal keselamatan hotel memeriksa tandas, dia mendapati alat pemanas air yang dipasang turut lesap,' katanya.

Menurutnya, suspek akhirnya mengaku mencuri alat pemanas air berharga RM500 ($209) itu sebelum menyerahkannya kepada rakannya sebelum ini. -hm

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kesian dia kan.. mesti kes nak cari duit cara berniaga gak nii.. hrrmm naya.. ekeke.. layanzzzzzz http://myfriends2talk.blogspot.com