29 Jan 2011

Tak Dapat Tanduk Telinga Dipulas, Serang Suami Apabila Gagal Gugat Cikgu Mala

Serangan peribadi BN amat memalukan’

Ahli Parlimen Pokok Sena mendakwa serangan yang dibuat oleh PAS dan pemimpin Pakatan Rakyat lain tidak boleh dianggap serangan peribadi.

LABIS: PAS menyifatkan serangan peribadi terhadap calon PAS Normala Sudirman salam kempen pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang sebagai sangat memalukan.

“Ini kempen pilihanraya yang paling buruk dalam sejarah Malaysia,” kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar dalam sidang media di sini hari ini.

Beliau menambah, “isu serangan peribadi ini yang dilakukan oleh pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN) menunjukkan mereka dalam keadaan bertahan.”

Sebaliknya, Ahli Parlimen Pokok Sena itu mendakwa serangan yang dibuat oleh PAS dan pemimpin Pakatan Rakyat lain tidak boleh dianggap serangan peribadi.

“Apa yang kita katakan mengenai calon BN, Mohd Azahar Ibrahim ialah mengenai integriti, kita tidak sebut mengenai kisah rumah tangga beliau.

“Kita tahu perangai dia tetapi kita tidak sebut kisah rumah tangga dia,” katanya.
Tambah Mahfuz, PAS menetapkan tidak ada sebarang isu peribadi pemimpin disentuh dalam kempen pilihanraya ini.

“Kita boleh sebut kisah Datuk Seri Najib (Tun Razak) atau isterinya Datin Seri Rosmah (Mansor) tetapi kita tidak mahu.

“Kita boleh sebut kisah perceraian mereka terdahulu tetapi kita tidak mahu kerana supaya mereka tidak malu. Kita tidak mahu anak-anak mereka malu,” katanya.

Bagaimanapun, kata Mahfuz, pemimpin BN telah membangkitkan kisah perceraian Normala dengan suami terdahulu.

Beliau juga menyifatkan tindakan pemimpin BN `menyerang’ suami Normala, seperti tidak dapat tanduk telinga dipulas.

“Suami calon PAS jadi mangsa. Isu MC (sijil sakit) kalau hendak siasat, siasatlah. Tetapi siasat juga petugas Umno di Tenang dan di pilihanraya lain yang mengambil cuti sakit.

“Ramai juga kawan saya terdiri dari guru yang ambil MC setelah berunding dengan guru besar dan mengambil cuti untuk berkempen bagi pihak Umno.

“Saya tidak fikir isu MC ini menjadi isu besar. Isu yang besar ialah sama Normala kepada Mohd Azahar,” katanya.

Tiada ulasan: