5 Jan 2011

Rais Yatim Dah Jadi Belut Bodoh?

Rais Yatim Seperti Belut Bodoh?

BETAPA hebatnya Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim melemparkan ‘boomerang politik’ kepada Ketua Pembangkang dengan mengumpamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "ikan sembilang dalam lubuk keruh" yang hanya tahu menyengat untuk kepentingan dirinya.

Namun sayang seribu kali sayang kerana lemparan boomerangnya gagal ditangkap kembali dengan kemas sehingga mencederakan dirinya yang terjebak dengan Skandal 376 Kanun Keseksaan kerana dituduh merogol pembantu rumahnya pada 2007.

“Rais adalah ‘Belut Bodoh’ yang memakan pancing yang dihulurkan ke lubuk nafsunya sehingga terpalit dengan Skandal Seks yang memalukan Malaysia setelah media Indonesia dan Wikileaks serta Blogger tempatan menyerangnya bertubi-tubi, tanpa mampu melawan,” ujar Naib Ketua Cabang PKR Batu Sapi, Zainuddin Hassan.

Sebagai pemimpin hipokrit yang lembut gigi daripada lidah, kata Zainuddin, Rais sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada rakyat Malaysia dan Indonesia, namun pembalasan Tuhan atau kisas sudah berlaku di dunia lagi.

Zainuddin kesal kerana Rais menuduh Anwar sebagai seekor ikan sembilang yang suka menyengat ke kiri dan ke kanan, tetapi bila di dalam keadaan air yang jernih, beliau selesa dan tidak membuat apa-apa dengan merujuk kepada kedudukan Anwar kini sebagai Ketua Pembangkang dan ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

"Jika dahulu dia berkata kepada Anwar bahawa seekor ikan yang berada dalam air tidak tahu bahawa ia berada dalam air, bila keluar ke pasir baru tahu hangat dan peritnya hidup. Jadi, Rais perlu belajar menjadi belut yang pintar dengan tidak menyambar umpan di hadapan mata sehingga menjatuhkan imej Negara kerana Menteri Kabinet melakukan jenayah rogol,” ujar Zainuddin dengan nada sinis. -sabahkini

Tiada ulasan: