22 Jan 2011

Muhyiddin Takutkan Bukan Islam Terhadap Negara Islam Dengan Sokong Kenyataan Soi Lek

Negara Islam: Ada baik Cina diingatkan, kata TPM

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata tindakan Presiden MCA Datuk Dr Chua Soi Lek membangkitkan agenda PAS bagi menubuhkan sebuah negara Islam jika Pakatan Rakyat berkuasa adalah baik bagi "mengingatkan masyarakat Cina" berhubung keputusan mereka.

Sambil menyifatkan isu berkenaan bukan satu perkara baru, Muhyiddin berkata PAS masih menympan hasrat mereka untuk membentuk negara Islam jika berjaya menguasai Putrajaya.

"Sejak daripada dahulu pun PAS tidak pernah mengatakan mereka nak pinda perlembagaan mereka... Itu (membentuk negara Islam) masih ada.

"Jadi baik juga MCA mengingatkan pada masyarakat Cina," katanya pada sidang media selepas penamaan calon dalam pilihan raya DUN Tenang.

Muhyiddin menjawab soalan pemberita sama ada isu negara Islam yang dibangkitkan oleh MCA untuk meraih balik sokongan kaum Cina dalam pilihan raya Tenang yang akan berlangsung pada 30 Januari ini.

Pada pilihan raya itu, akan berlaku pertandingan dua penjuru antara calon BN Mohd Azahar Ibrahim dan calon PAS Normala Sudirman.

Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata, dalam Pakatan Rakyat, mereka tidak sepakat dan di antara PAS dan DAP "mereka bertembung sehingga mengambil satu sikap berdiam diri dan tidak bercakap" mengenai perkara tersebut.

"Kalau bercakap nanti seluruh dunia tahu, kita akan kalah dan orang tidak akan sokong kita," perli Muhyiddin

"Tapi ia (penubuhan negara Islam) masih ada lagi, PAS tidak tukar perlembagaan macam (Datuk Seri) Dr Chua (Soi Lek) sebutkan, dan Karpal Singh pun kata langkah mayat saya dahulu kalau nak kepada negara Islam," katanya.

Bagaimanapun, beliau yakin pengundi di Tenang memahami perkara muslihat Pakatan Rakyat dan berkata jentera BN akan turun padang membuat penjelasan kepada pengundi.

"Kita terangkan mana yang hak mana yang betul, yang batil kita tidak ceritakan. Kita membawa risalah yang baik supaya rakyat dapat menilai dan memilih dengan bijaksana," katanya.

Ulasan GB

Begitu ketara kenyataan Muhyiddin Yassin yang menakutkan bukan Islam terhadap "Negara Islam" dengan menyebut tindakan Presiden MCA Datuk Dr Chua Soi Lek membangkitkan agenda PAS bagi menubuhkan sebuah negara Islam jika Pakatan Rakyat berkuasa adalah baik bagi "mengingatkan masyarakat Cina" berhubung keputusan mereka.

Sikap yang ditunjukkan Muhyiddin itu jelas seorang munafik di dalam Islam.

Bukan Melayu sepatutnya menyedari bahawa seorang munafik (hipokrit) di dalam Islam itu jauh lebih merbahaya dari negara Islam itu sendiri.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Benar,tindakan TPM jelas menunjukkan kemunafikannya, itu sebab TGNA tetap dengan pendirian untuk tidak bergabung dengan UMNO yang sekular. Dia mengaku seorang Islam tetapi tidak bersetuju dengan negara Islam , ini kes PELIK TAPI BENAR

Cumi Manzui berkata...

Biasalah puak UMNO ni.
Depa dok kata PR hina Sultan padahal depa yang hina Sultan.
Depa dok kata PR hina Islam padahal depa yang hina Islam.
Depa dok kata PR mahukan negara Islam padahal depa dok canang kat luar yang negara kita ni "Negara Islam".
Depa dok kata geng PR rasuah padahal depa tu bapa rasuah.
......
Yang paling hairan ialah orang Melayu kita masih mempercayai puak ni. Mungkin Melayu kita lebih pengaruh daripada Islam kot. Yang penting "Hidup Melayu" dan takut-takut berakhir juga dengan "Mati Melayu". Kasihan kat puak ni sebab pada akhirnya mereka tak dapat mempersembahkan Melayu Kita di depan Allah swt. Melayu kita tiada nilai di sisi Allah swt. Yang ada nilai hanya orang Islam aje. Sedarlah wahai saudara AKU sebelum terlambat iaitu sebelum "kiamat" (mati) kita tiba.

Waris berkata...

Kesian kat org meLAYU felda... masih lagi kena bodoh2 dgn umngok. Terhangok2 aku tgk meLAYU2 felda dgr ucapan wak sembab. Dah lebih 50 thn kena bodoh dgn umngok tak kan boleh berubah lagi dah. Nabi pernah bersabda kalau nak berubah mesti sebelum umur 40 tahun. Rata2 meLAYU yg menganggok dgr ucapan wak sembab tu dihadapan mereka hanya kubor yg menanti. Sukar utk pas menag di kawasan meLAYU. Apa punkita sama2 tgk keputusannya nanti.