15 Jan 2011

Lagi Kes Pelajar Dipukul Senior

Pelajar dikepung, dipukul 10 senior

CHUKAI – Angkara dendam lama, seorang pelajar Tingkatan Empat dikepung sebelum ditumbuk dan diterajang sekumpulan 10 pelajar tingkatan lima.

Akibat kejadian itu, mangsa yang juga anak seorang anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kemaman mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan.

Dalam kejadian di sebuah sekolah pada Rabu lalu, mangsa, Mohamad Hakimi Abdullah, 16, mendakwa dibelasah sekumpulan pelajar senior.

Kumpulan samseng junior itu melarikan diri sebaik menyedari kehadiran guru.

Mohd Hakimi berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 11.45 pagi ketika waktu rehat.

“Ketika kejadian, saya sedang berbual bersama beberapa kawan di hadapan kelas dan secara tiba-tiba 20 pelajar tingkatan lima menghampiri saya dan menolak kawan saya ke belakang. Hampir 10 pelajar senior menyerang saya manakala yang lain hanya memerhati.

“Beberapa pelajar senior itu saya kenal dan salah seorang daripadanya pernah mengugut mahu memukul saya pada pertengahan tahun lalu gara-gara saya menasihatinya agar tidak bergaduh menggunakan pisau,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kediaman Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Mentok, di sini, semalam.

Katanya, pada tahun lalu, pelajar yang mengugutnya itu berkelahi dengan adik angkatnya yang berada di Tingkatan Satu.

“Saya tak sangka meskipun kejadian itu sudah lama berlalu tetapi dia masih menyimpan dendam.

"Malah sewaktu menumbuk saya di mata kanan, dia sempat berkata bahawa dia masih tidak puas hati dengan saya,” katanya.

Akibat ditumbuk dan ditendang bertubi-tubi, Mohamad Hakimi yang juga anak bongsu daripada lima beradik mengalami lebam pada mata selain bengkak di belakang kepala dan anggota badan yang lain.

Laporan berhubung kejadian itu dibuat kira-kira jam 2.30 petang kelmarin di Balai Polis Chukai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Abdullah Sani Salat yang mengesahkan laporan itu berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh. -SH

Tiada ulasan: