17 Jan 2011

Anak Siapakah Ini?

Budak hilang ingatan ditemui merayau

CHERAS: Seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun ditemui merayau dalam keadaan lemah dan pakaiannya kotor di sekitar Damai Perdana, Cheras, di sini malam tadi.

Kanak-kanak berkenaan hanya mengingati namanya sebagai Siti Aishah dan bersekolah dalam Tahun Tiga di Sekolah Kebangsaan Sungai Besi Indah, namun tidak dapat mengingati dari mana dia berasal atau keluarganya.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kajang, Superintendan Azman Ayob, berkata seorang wanita yang kasihan dengan keadaan kanak-kanak itu membawanya ke Balai Polis Damai Perdana kira-kira jam 9 malam tadi.

“Ketika dia (Siti Aishah) dibawa ke balai, dia berada dalam keadaan lemah, mungkin kerana keletihan berjalan kaki seharian.

“Dia juga tidak dapat mengingat siapa ibu bapa atau keluarganya, malah tidak dapat mengingat di mana tempat tinggalnya, mungkin dia masih dalam keadaan trauma,” katanya ketika ditemui di Balai Polis Damai Perdana di sini, malam tadi.

Beliau berkata, doktor sudah membuat pemeriksaan awal ke atas Siti Aishah dan mengesahkan dia sihat, namun berada dalam keadaan keletihan.

“Tiada sebarang tanda kecederaan pada tubuh badannya dan ketika kanak-kanak itu ditemui dia hanya memakai baju T berwarna putih, berseluar sukan warna biru dan berselipar.

“Esok (hari ini) kita akan hubungi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk tindakan selanjutnya. Buat masa ini kita masih belum menerima sebarang laporan mengenai kehilangan kanak-kanak,” kata Azman.

Azman berkata, waris Siti Aishah atau mana-mana pihak yang mempunyai sebarang maklumat mengenai keluarganya diminta untuk menghubungi balai polis berhampiran atau Balai Polis Damai Perdana di talian 03-91056222.

Tiada ulasan: