17 Jan 2011

Ahli Politik Juga Perlu Hadir Kursus Kreativiti ...

Pernahkah anda terfikir untuk menggunakan masa anda melakukan sesuatu yang kreatif supaya hidup menjadi lebih baik daripada masa dibiarkan berlalu tanpa berbuat apa-apa?

Berikut ialah foto-foto kreativiti yang dihasilkan yang menggunakan perkakas-perkakas biasa yang ditemui, dibantu dengan ikatan dawai-dawai.

Mungkin selepas ini anda juga mampu menggunakan kreativiti anda untuk menghasilkan sesuatu yang tak memerlukan modal tetapi hanya memerlukan ketekunan dan daya kreativiti akal yang dikurniakan Allah.

Politik juga begitu kan? Tak guna akal takkan menang, akal mesti diasah, akal mesti dilatih kerana "perang" itu satu tipudaya. Kalau tidak jadilah ia seorang ahli politik yang beku, yang statik. Nanti dimarah orang pula.

Saksikan:












Menarik bukan?

Akal perlu diasah ia dapat menghasilkan kreativiti. Bermula dengan BELAJAR dari kosong. Jika kita tidak kreatif, maka musuh akan mengalahkan kita. Sebelum ini GB pernah menyatakan "kegigihan dan ketekunan untuk terus belajar" adalah penting tak kira apa pun profession kita.

Jangan ulangi kesilapan lagi seperti yang GB pernah dedahkan di SINI.

Tiada ulasan: