21 Dis 2010

JAKIM Perlu Pantau Kegiatan Gay Negara Ini

Jakim, sila pantau kegiatan gay" – PAS

PETALING JAYA: PAS hari ini menggesa Jabatan Agama Islam Malaysia (Jakim) bertindak membanteras kegiatan songsang gay yang semakin berleluasa di Malaysia, terutamanya di kalangan masyarakat Melayu beragama Islam.

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nasrudin Hasan Tantawi berkata, isu ini dikhuatiri akan menjadi satu budaya akibat pendedahan melalui hiburan dan pergaulan bebas, namun malangnya perkara ini tidak pernah ditangani oleh Jakim secara serius.

"Dewan Pemuda PAS juga mendesak agar Jakim memantau premis-premis yang dimiliki oleh golongan ini selain perlu memantau segala jenis hiburan yang terdapat di negara kita.

"Kita terkejut apabila ikon gay dibenarkan untuk membuat persembahan konsert di Stadium Nasional Bukit Jalil baru-baru ini.

"Lebih memeranjatkan sudah ada kegiatan yang cuba menonjolkan budaya gay kepada masyarakat melalui filem seperti filem ‘Anu dalam botol’," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Laman blog gay Islam

Kenyataan Nasrudin itu merupakan respon terhadap kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom bahawa semua perkara yang menyentuh soal agama dan akidah umat Islam di negara ini akan sentiasa dipantau oleh Jakim termasuk laman blog gay Islam yang dikatakan semakin berleluasa.

Kenyataan Jamil Khir dalam media baru-baru ini dipetik sebagai berkata, pemantauan yang dibuat dilakukan secara berterusan bagi membendung hal yang berkaitan dengan agama Islam yang mampu memesongkan akidah masyarakat Islam.

Kebelakangan ini, budaya gay dilihat mula mendesak untuk diiktiraf secara terbuka melalui penganjuran konsert penyanyi antarabangsa Adam Lambert di Bukit Jalil Oktober lalu.

Begitu juga melalui media apabila budaya songsang itu ditonjolkan dalam filem tempatan dan peganjuran forum mengenai hak seksualiti yang dianjurkan oleh badan bukan kerajaan (NGO) untuk orang awam secara tahunan.

Sehubungan itu, Nasrudin berkata pihaknya bersedia untuk membantu Jakim dan seluruh jabatan agama Islam setiap negeri membanteras budaya yang tidak sihat, malah dimurkai Allah.

"Berdasarkan pengakuan yang dibuat oleh Jamil Khir ini, saya meminta kepada seluruh Jabatan Agama Islam di semua peringkat untuk bertindak memantau kegiatan gay yang semakin berleluasa di Malaysia.

Setakat ini, kita selaku rakyat Malaysia masih belum pernah mendengar mana-mana masjid di Malaysia diberikan teks khutbah mengenai keburukan gay dan impaknya kepada Negara," katanya. -FMT

Tiada ulasan: