24 Dis 2010

Aneh, Ibu Dituduh Bunuh Bayi Masih Boleh Tersenyum

Ibu dituduh bunuh bayi

Ibu muda yang ditahan bagi membantu siasatan kes kematian bayi perempuan dalam pangkuannya, 12 hari lalu, dituduh membunuh bayi berkenaan dalam prosiding di Mahkamah Majistret di sini, kelmarin.

Tertuduh, Marsuzana Che Muda, 31, dituduh membunuh Alia Miazara Mohd Azim, 7 bulan di rumahnya di Kampung Gaal Tengah Pasir Puteh, di sini antara jam 4.30 dan 5.30 pagi, 12 Disember lalu.

Tertuduh yang hadir berpakaian lokap ungu itu dilihat tersenyum ketika gambarnya dirakam media semasa dibawa ke mahkamah tersebut tepat jam 11pagi.

Semasa prosiding, tertuduh dikawal ketat polis mahkamah dan kadangkala diperhatikan seolah-olah meracau apabila namanya dipanggil untuk masuk ke kandang pesalah.

Marsuzana dituduh di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Hamizah Ghazali.

Majistret Nur Zakiyah Shamsudin menetapkan kes ini akan disebut semula pada 25 Januari depan, sementara pihak pendakwaan mendapatkan laporan perubatan dan patologi terhadap tertuduh.

Sebelum itu, pada hari kejadian, polis menahan tertuduh selepas menerima aduan bapanya, Che Muda Salleh, 60, yang dikatakan mendengar jeritan dan mengesyaki sesuatu yang buruk berlaku.

Bapa Marsuzana dikatakan melihat anaknya sedang memangku Alia Miazara yang sudah tidak bergerak dan menyambut bayi malang tersebut daripada tertuduh yang sedang menangis dan menjerit.

Bapa tertuduh membawa mangsa ke Hospital Tengku Anis untuk rawatan lanjut, tetapi disahkan meninggal dunia dan polis tidak menolak kemungkinan tertuduh menghadapi kemurungan dan tekanan perasaan.

Ulasan GB

Entahlah, tiba-tiba seorang ibu yang dituduh membunuh bayi boleh tersenyum tatkala gambarnya dirakam media semasa dibawa ke mahkamah.

Alangkan binatang sayang anaknya.... di SINI

Tiada ulasan: