24 Dis 2010

Anak Kambing Berwajah Anjing Bulldog

Anak kambing berwajah anjing

MOHD NASIR menunjukkan anak kambing berwajah pelik dan menyerupai anjing 'bulldog' di Kampung Serkam, Melaka. Kaki pula menyerupai khinzir

JASIN: Seorang penternak kambing di Kampung Serkam, Serkam, dekat sini, terkejut mendapati seekor daripada empat kambing betina peliharaannya melahirkan seekor anak berwajah pelik mirip anjing serta bersaiz luar biasa

Mohd Nasir Hashim, 49, berkata, kambing betina digelar Mak Itam itu melahirkan anaknya dianggarkan seberat enam kilogram bersama seekor lagi, antara jam 11.30 pagi hingga 12.30 tengah hari, semalam.

Bagaimanapun, kedua-dua anak kambing terbabit mati sejurus dilahirkan.

Ketika ditemui, Mohd Nasir berkata, pada kira-kira jam 10.45 pagi, beliau meminta anaknya, Mohd Shahir dan Aizuddin ke kandang kambing untuk melihat keadaan Mak Itam yang dijangka beranak, semalam.

Katanya, apabila tiba di kandang itu, Mohd Shahir mendapati kambing berkenaan kesakitan dan sukar untuk melahirkan anak.

Saya bersama Mohd Shahir dan Aizuddin mengambil masa kira-kira sejam untuk mengeluarkan anak kambing berkenaan yang dipercayai tersekat kerana saiz badannya yang besar.

Selepas berjaya dikeluarkan, saya terkejut melihat wajah dan saiznya tidak seperti kambing lain, manakala kakinya menyerupai kaki khinzir. Sejam selepas itu, seekor lagi anak kambing yang normal dilahirkan tetapi kedua-duanya mati tidak lama kemudian, katanya.

Mohd Nasir berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak beliau mula menjalankan ternakan kambing dan lembu di belakang rumahnya.

Ini kejadian pelik dan saya bersyukur diberi peluang melihat keadaan yang membuktikan kebesaran Allah ini, katanya. -BH

3 ulasan:

farah berkata...

sayangkan kambing ni dah mati..:)

datang la ke blog sy..:)

http://sayasukatulis2.blogspot.com/2010/12/kambing-menyerupai-anjing.html

Tanpa Nama berkata...

Ibu kambing tu curang kot???

zaid ampang berkata...

Anon 1239, kecurangan ada di mana-mana sahaja ! Di kalangan manusia tak terkira banyaknya !