7 Nov 2010

Calon Timb Presiden : Ada Pihak Yang Tak Melakukan Keadilan Dalam PKR

Musuh PKR ialah mereka yang tidak mahu keadilan"

KUALA LUMPUR: Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan yang juga Penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim berkata musuh utama PKR ialah orang yang tidak mahu melakukan keadilan.

"Musuh kita bukan A, B, C, D tetapi musuh kita ialah orang yang tidak mahu melakukan keadilan.

"Kalau hendak buat reformasi mesti bermula dari diri kita dahulu, diri kita mesti betul.

"Kita semua membuat pengorbanan cuma berbeza sahaja. Pengorbanan bukan dilakukan oleh seorang sahaja tetapi semua orang," kata bekas menteri undang-undang.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam pertemuan dengan pemimpin PKR Wilayah Persekutuan malam tadi.

Zaid yang bertanding jawatan timbalan presiden PKR menegaskan sejak mula lagi beliau sangsi dengan proses pemilihan PKR.

Menurutnya, beliau yakin ada yang tidak betul berlaku dalam pemilihan PKR kali ini.

Katanya, Jawatankuasa Pemilihan (JKP) melakukan tanggungjawab dengan telus tetapi tidak kepada Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP).

"Saya dukacita kerana banyak bantahan, segala kepincangan dan kelemahan tetapi sampai hari ini tidak ada tindakan yang diambil.

"…(Dan) Parti tidak mengambil tindakan," katanya.

Zaid berkara, pemilihan PKR bukan soal kalah menang tetapi mengenai demokrasi dan kebertanggungjawaban.

Dalam pemilihan semalam Zaid menang di cabang Kota Belud, Pasir Mas, Kudat dan Keningau.

Dua lagi yang bertanding jawatan timbalan persiden PKR ialah Azmin Ali dan Mustaffa Kamil Ayub.

PKR melaksanakan pemilihan secara langsung di mana ahli peringkat akar umbi terlibat secara langsung. -FMT

Ulasan GB

GB ulangsiar artikel berkenaan dari FMT kerana mendapati media-media PKR samada suara keadilan atau tvsnews (dulu tvselangor) tidak menyediakan ruang untuk beliau.

Sekadar makluman, untuk tempoh pemilihan ini, kedua-dua media PKR tersebut bertindak biased dan lantaran itu, sudah hampir sebulan, GB mengambil langkah untuk memboikot melayari, membaca atau menyebarkan apa-apa berita darinya.

Jika kita boleh memboikot media massa arus perdana terutama Utusan lantaran penyiaran berita yang tidak adil, mengapa media massa PR pula bersikap demikian dan apa pasal kita perlu menyokong perbuatan "ketidak-adilan" itu?

WE WALK OUR TALK!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam buat semua pejuang reformasi....apa dh berlaku dlm PKR @keADILan....byk benar kepincangan dan ketidakadilan diwar2kan...mcmmn nk twn Putrajaya..dlm parti pun haru-biru...siapa yg gila pangkat..kedudukan..jawatan...adus...pening kau...nak aku buat seruan...wahai smua org melayu islam yg dan bkn islam....marilah kita semua masuk ke dlm PAS...hanya ini shj parti yg layak berperang dan melawan UMNO....jika beginilah keadaan PKR....jd haru biru PR...hanya krn PKR....jgn sampai org menyampah dgn PR hanya krn PKR....Anwar....sila bertindak dgn pantas atau anda disingkir dr arus politik negara.....rakyat sedang menunggu.......jawapan terbaik dar anda....