17 Okt 2010

Wajah Pemuda Yang Menikam Sosilawati Dan Tiga Yang Lain

Inilah remaja yang didakwa menikam sehingga mati kesemua mangsa dalam kes pembunuhan Sosilawati. Sekilas pandang, wajahnya tidaklah seganas perbuatan kejam yang dikatakan telah dilakukannya. Salah siapa dan apakah faktor yang menyebabkannya hilang pertimbangan sehingga sanggup menjadi pembunuh kejam?



Dua pekerja ladang, K.Sarawanan (kiri) dan U.Suresh dipenjara tujuh tahun selepas mengaku bersalah atas tuduhan melupuskan bukti kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya di Mahkamah Majistret, Telok Datok, Banting di sini hari ini.



Kenderaan yang digunakan untuk mengangkut abu mayat keempat-empat mangsa.


Kesemua suspek yang didakwa terlibat dalam kes pembunuhan Sosilawati dan 3 yang lain.


Petikan berita berkaitan:
[HM] ...Sarawanan didakwa menghilangkan bukti yang menjadi satu kesalahan serius dengan sengaja membakar mayat keempat-empat mangsa dengan niat untuk mengelakkan N Pathmanabhan, T Thilaiyalagan, R Matan dan R Kathavarayan daripada seksaan undang-undang.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu di Lot 2001, Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat, Banting, pada jam 9.45 malam hingga jam 12 tengah malam, 30 Ogos lalu.

Berdasarkan fakta kes, Sarawanan didakwa melihat keempat-empat mangsa dibunuh Thilaiyalagan. Dia diarahkan Thilaiyalagan dan Matan untuk mengambil petrol dan diesel yang diletakkan di hadapan sebuah rumah pekerja ladang.

Tertuduh kemudian membawa dua tong putih dan menyerahkan kepada Thilaiyalagan dan Matan sebelum ketiga-tiga mereka mengangkat mayat semua mangsa untuk diletakkan di atas longgokan kayu yang sudah disusun.

Ketiga-tiga mereka juga menyusun kayu di atas keempat-empat mangsa sebelum mencurahkan minyak. Tertuduh bersama Matan membakar semua mayat itu.


Suresh pula didakwa menghilangkan bukti berkaitan kesalahan tertuduh utama dengan sengaja membuang abu mayat keempat-empat mangsa ke dalam Sungai Panchau, Jalan Morib, Banting, pada masa dan tarikh sama, juga bagi mengelakkan Pathmanabhan, Thilaiyalagan, Matan, dan Kathavarayan daripada seksaan undang-undang.


Sumber gambar: Berita Harian/H Metro
duniacacabarba

Tiada ulasan: