4 Okt 2010

Lim Keng Yaik Mahu letak Jawatan Sebagai Penasihat Gerakan

Kecewa dengan Koh, Lim letak jawatan penasihat

Penasihat dan bekas presiden Gerakan, Tun Dr Lim Keng Yaik akan menulis memaklumkan kepada parti itu berhubung keputusannya untuk meletakkan jawatan pada Rabu ini.

Katanya, beliau kecewa dengan cara presiden parti itu sekarang, Tan Sri Koh Tsu Koon menangani konflik yang melanda parti berkenaan.

"Beliau seseorang yang tidak suka campur tangan dalam menyelesaikan konflik kerana bimbang akan menyentuh perasaan orang lain,” katanya ketika menghadiri konvokesyen Universiti Terbuka Wawasan di Kuala Lumpur hari ini.

Menurut Lim, sikap Koh yang sentiasa 'melepaskan tangan' telah mendatangkan banyak masalah dalam parti. -mk

Ulasan GB

Baru saja GB mengulas hal Koh Tsu Koon yang hanya mampu mengeluh dalam sendu di dalam isu rasisma.

Lim Keng Yaik sebelum ini pernah membuat pengakuan bahawa tidak mungkin Gerakan boleh merebut Pulau Pinang kembali.


Lim Keng Yaik, who headed Gerakan for 27 years, believes that Gerakan has lost Penang for good.

“Should it (regain Penang)? No! We missed our chance. In cricket, they say you had a good innings and 39 years is a long and good one. What more do we want?” said Lim in his office in Bandar Utama in Petaling Jaya recently. -The Edge


Koh Tsu Koon, tewas di kerusi Parlimen Batu Kawan kepada calon DAP, Prof Dr P Ramasamy dengan majoriti 9,485 undi, dijadikan menteri di JPM di atas tiket Senator.

Dan beliau kini hanya mampu mengeluh saja di dalam BN. UMNO tetap rasis dulu, kini dan selamanya. Apa tah lagi sekarang kini UMNO udah ada Perkasa yang menyediakan bahan bakar untuk api perkauman bersemarak lebih tinggi.

GB bertanya Tsu Koon, apakah beliau tak ingat bagaimana UMNO memperlakukan beliau sewaktu beliau berkuasa di Pulau Pinang dulu? Dan pemimpin UMNO yang koyakkan gambarnya itu sudah bebas sekarang malah diangkat wira lagi. Cuma Gerakan masih mahu terhegeh-hegeh bersama BN sebab Tsu Koon nak kekalkan jawatan menterinya di atas nama seorang yang bergelar senator.

Dia sudah tidak hiraukan Gerakan lagi. Nanti miss syuru.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus pik. Aku stuju sesangat. Apik sebeginilah yang wa mau. Ata plinsip. Tatak jilat UBN punya olang. Apa macam pik..? DAP ka.. PKR ka atau PAS.. smua suka telima lu masuk dalam. Talak suka, kila kawan pun ok juga la...
Jangan marah.
Semoga sejahtera semua.