11 Jun 2010

Tiada Istilah Berdamai Dengan Israel - Wakil hamas

Sempena Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Pusat kali ke-51, Ahli Jawatankuasa Kerja Hamas dari Palestin, Dr Munif Said turut dijemput hadir menyertai perjalanan muktamar tersebut

Dalam ucapannya dalam Muktamar Pemuda PAS Pusat ke-51 yang diterjemahkan oleh Ust Khalil Abd Hadi, "HAMAS memberikan penekanan terhadap 3 perkara iaitu:

1. Hamas tidak sekali-kali mengiktiraf Israel, tidak sekali-kali berdamai dgn Israel
2. Hamas percaya bahawa sekiranya umat Islam seluruh dunia bersatu, umat Islam akan berjaya membebaskan Palestine daripada Zionis
3. Hamas sentiasa wujud selagi ada umat Islam untuk memastikan Yahudi Zionis hancur sama sekali."

Pernyataan ini disambut dengan laungan takbir oleh para perwakilan.

Beliau juga menegaskan bahawa, "Hamas bukanlah semata-mata pergerakan Palestin, tetapi pergerakan seluruh umat Islam. Hamas merupakan kesinambungan kepada perjuangan Hizbullah di Lubnan dan umat Islam di Iraq juga sebagaimana kesinambungan kepada perjungan saudara-saudara sekalian juga."

Beliau juga menekankan bahawa sebagaiaman mereka menganggap HAMAS sebagai musuh, mereka Yahudi Zinois juga musuh utama HAMAS. Orang Yahudi yang datang ke Palestin, mereka bukan sahaja mahu menakluk Palestine tetapi mahu melihat umat Islam terhapus sama skali.

Oleh kerana itu, mereka berusaha untuk mencari jalan memecah belahkan umat Islam ini agar tidak dapat bangkit skali-kali.

"Anda sekalian telah melihat beberapa hari lepas, umat Islam dari seluruh pelusuk dunia menaiki kapal untuk rakyat Palestin di Gaza, mereka datang dari Turki, Palestin, saudara dari Malaysia, Indonesia, Pakistan dan bahkan dari kalangan dari orang bukan Islam."

"Ini risalah yang ditujukan kepada pemuda-pemuda untuk membebaskan bumi Palestin supaya mereka bangkit dan membebaskan al-Quds. Halatuju yang ditetapkan oleh Nabi, Allah menjanjikan berita gembira untuk golongan yang berjihad.

"Yakinlah bahawa sesunguhnya HAMAS akan terus cekal mempertahankan bumi Palestine, Gaza dan kami sgt yakin bahawa Allah akan memberikan kemenangan kepada kami." TAKBIR, ALLAHU AKBAR!

Ulasan GB

Jika Hamas telah keluarkan blueprint sedemikian, adakah pemimpin PAS boleh berbuat sama terhadap UMNO (Tiada Istilah Berdamai Dengan UMNO) yang telah melantik agen zionis sebagai konsultan mereka?

Tiada ulasan: